Treballadors de l’AVE aniran a la vaga a partir del 28 de setembre per a defensar la seva categoria, la igualtat d’oportunitats i la seguretat del ferrocarril
Amb la posada en circulació dels primers trens d'alta velocitat en 1992, es van crear les categories de Comandament Intermedi Maquinista AVE-Cap de Tren i Supervisor de Serveis a bord, amb funcions específiques i formació adaptada a aquest tipus de circulacions per les seves peculiaritats tècniques. Aquestes categories, així com l'accés a les mateixes, estàn recollides en el Conveni Col·lectiu.
Enfront de l'anunci del Ministeri de Foment de posar en circulació les línies d'alta velocitat Madrid-Barcelona, Madrid-Màlaga i Madrid-Valladolid els dies 21, 22 i 23 de desembre, respectivament, amb el nou material S-103, la Direcció de RENFE-Operadora ha decidit “prescindir” de la Normativa laboral i de les condicions de seguretat en el tràfic ferroviari que aquesta garanteix. La pretensió de RENFE-Operadora és que altres categories de conducció distintes a la de Comandament Intermedi Maquinista AVE/Euromed Cap del Tren i a la d'Interventor AVE/Euromed Supervisor de Serveis a bord, també amb funcions i responsabilitats específiques i diferenciades de qualsevol altra categoria professional, cobreixin les places dels trens AVE en les noves línies.
Aquesta vulneració de la Normativa laboral suposa a més un perjudici als treballadors que haurien de poder accedir a aquestes places en un concurs d'ascens reglamentari conforme amb el Conveni Col·lectiu, a l'estar limitant els seus drets a la promoció professional i a la igualtat d'oportunitats. L'actuació de la Direcció de RENFE-Operadora respon d'una banda a l'interès de suprimir categories professionals i augmentar les funcions i les responsabilitats d'unes altres, sense tenir en compte la seguretat en el transport ferroviari i els drets dels treballadors, i per una altra als interessos del Govern que no dubta a anunciar, per a una data precipitada però que li resulta propícia, l'obertura successiva de tres línies d'alta velocitat sense que s'hagin fet les proves necessàries i sense contar amb treballadors de les categories establertes i amb la formació corresponent.
La incapacitat manifesta per a donar sortida al conflicte, de la Direcció general de Serveis d'Alta Velocitat - Llarga Distància de RENFE, presonera dels seus pactes exclusius amb el sindicat gremialista SEMAF, perjudica als treballadors de l'AVE i generarà també perjudicis als viatgers. Per aquest motiu CGT, ha convocat les vagues previstes a l'haver-nos demanat per unanimitat els treballadors aquesta convocatòria, ja que exigeixen un concurs d'ascens per a cobrir les places que es generin davant l'obertura dels nous corredors d'alta velocitat, com així es marca en la normativa de RENFE. Els tractes de favor entre el Director General d'AVE i el SEMAF, lesionen la imatge de l'AVE i els seus treballadors davant l'opinió publica i busquen perjudicar als que s'oposen a les seves tesis.
Des de CGT, apostem pel respecte a la igualtat d'oportunitats per a tots i a no cedir davant els capritxos del sindicat corporatiu dels maquinistes i de la Direcció de RENFE, defensant l'homogeneïtat de les seves condicions laborals emmarcades en el seu Conveni Col·lectiu i altres Normatives garants de l'estabilitat i bon fer dels seus treballadors, que s'han reflectit en l'alta qualitat en la prestació del servei, mantinguda des de la inauguració de l'AVE fins als nostres dies.
Les Vagues, aprovades en Assemblea pel col·lectiu afectat, i convocades en solitari pel SFF-CGT, davant la passivitat, quan no l'interès clientelista dels altres sindicats presents en el Comitè General de RENFE-Operadora, tindran lloc en les següents dates i horaris:
- Dies 28 i 30 de setembre de 2007: les 24 hores
- Dia 29 de setembre de 2007: des de les 6,30 fins a les 9,30 hores, i des de les 18,30 fins a les 21,30 hores
- A partir del dia 1 d'octubre de 2007, inclusivament, tots els dies de forma indefinida des de la 1,00 fins a les 4,00 hores, des de les 6,30 fins a les 9,30 hores, i des de les 18,30 fins a les 21,30 hores.
Sindicat Federal Ferroviari-CGT