Concentració reivindicativa el 9 de març a l’Estació de Tarragona, organitzada per la Plataforma per a la Defensa d’un Ferrocarril Públic i de Qualitat
CONCENTRACIÓ REIVINDICATIVA A L’ESTACIÓ DE TARRAGONA, DIVENDRES 9 DE MARÇ, 18 h.
TARIFES: moderació en els increments del preu del bitllet davant la pujada abusiva
- Pujades al gener del 8 % de mitjana. Anar i tornar de TGN a BCN: 18% més.
- Restabliment dels descomptes ara eliminats: el del bitllet d’anada/tornada a rodalies, el del 40% per a nens entre 4 i 14 anys i el de grups.
- Abonaments adequats a les necessitats reals dels usuaris.
- Bitllet combinat amb autobús per afavorir la intermodalitat del transport.
COMBOIS: modernització de la flota, ja que actualment es dona servei amb material obsolet
- Exigim la incorporació immediata, per guanyar fiabilitat, de les S-449, que haurien d’haver arribat el 2010, i que ara anuncien que encara trigaran dos anys més.
- Seients suficients per als viatgers en tots els trens i adecuació per persones amb mobilitat reduïda i per al transport de bicicletes.
ESTACIONS: dignificació i adequació, davant la manca d’equipaments
- Compromís per iniciar i finalitzar les obres pendents:
Tarragona: pendent la segona fase. - Els viatgers han de baixar i pujar escales obligatòriament per accedir a les andanes centrals, o exposar-se a creuar les vies amb equipatge voluminós o cotxets amb el perill que això suposa.
Vila-seca: paralitzades fa gairebé un any, amb els mateixos riscos.
Torredembarra: provisionalitat des de fa 20 anys; cal fer el recreixement d’andanes.
- Implantació d’un servei eficient de megafonia informativa a totes les estacions.
El transport públic ferroviari necessita, en l’actual conjuntura, presentar una oferta de qualitat per tornar a contribuir al desenvolupament econòmic. Com a resultat de la crisi, la població que diàriament ens desplacem per raons de treball i/o estudis veiem ara com una alternativa possible, i alhora inevitable, la utilització del transport públic.
Més que mai des de totes les administracions calen esforços per aconseguir la fidelització d’aquests usuaris que van deixar d’agafar el tren a causa de la inadequació d’horaris, freqüències no adaptades a les necessitats reals, massificació als combois, estat ruinós de moltes estacions i en definitiva, una sèrie de mancances que no es pot permetre un servei públic.
Des de la pdf.camp treballem per tal de canalitzar totes aquestes demandes com a reivindicacions pròpies davant els responsables de la gestió, per tal que es faci sentir la veu dels usuaris que han assistit impàvids a la inversió dels diners públics en obres faraòniques sense cap justificació, i veuen com hores d’ara es desatenen les seves prioritats i troben com a contrapartida l’increment desmesurat del preu dels bitllets i l’ajornament sense terminis raonables en la renovació del material i en l’execució de les obres pendents.
MOBILITZEM-NOS PER EXIGIR UNA DISTRIBUCIÓ EQUILIBRADA DELS RECURSOS NECESSARIS PER A LA PRESTACIÓ D’UN BON SERVEI DE TRANSPORT PÚBLIC FERROVIARI.
pdf.camp - Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
http://pdfcamp.org
Attached documents