Èxit de la vaga en el sector de telemarketing convocada per CGT el 18 d’octubre
El sindicat CGT ha obtingut un rotund èxit el 18 d'octubre en la seva convocatòria en solitari d'aturades parcials de 2 hores en cadascun dels torns, a l'aconseguir la pràctica paralització dels serveis d'atenció al client de les principals empreses de comunicacions i altres serveis com la banca, telefònica, el gas i l'electricitat.
El seguiment de les aturades ha estat d'un 65 %, amb un resultat desigual en algunes empreses però sent especialment destacable la incidència obtinguda en les ciutats de Madrid, Barcelona, Sevilla i La Corunya, on s'ocupen un 80 % dels treballadors del sector. Empreses com Vodafone, Ono, Telefònica, Movistar, Orange, BSCH, ING, Iberdrola o Gas Natural han vist com durant el temps d'aquestes aturades les seves línies d'atenció telefònica es col·lapsaven i el temps d'espera per a ser atesos augmentava de forma notable sobre el que és habitual, o bé directament l'usuari escoltava una locució que li remetia a cridar més tard per una incidència tècnica.
Els motius d'aquesta mobilització han estat la falta d'acord sobre la negociació de l'IV Conveni Col·lectiu estatal del sector, que afecta a més de 60.000 treballadors que tenen un dels seus principals problemes en la deslocalització d'aquests serveis, que estan efectuant principalment fins a països de Sudamérica les mateixes empreses que aquí els ocupen. Com solució i després de 10 mesos de negociació la part empresarial proposa rebaixar les condicions laborals dels treballadors, abaratint i fent “automàtic” l'acomiadament dels pocs contractes indefinits amb els que conta el sector.
Gabinet de Premsa Confederal CGT