CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Seguiment ampli de la vaga de conductors d’autobusos de l’àrea de Barcelona

Dijous, 22 novembre, 2007

Recull de premsa


Seguiment ampli de la vaga de
conductors d'autobusos de l'àrea de Barcelona

La CGT el quantifica en un 85%
dels conductors, i TMB en més del 50%

Diari
Digital Vilaweb

DIMECRES, 21/11/2007 - 06:00h

El seguiment de la vaga de conductors d'autobusos de
l'àrea de Barcelona l'han secundada la majoria de
treballadors. La CGT,
un dels dos sindicats convocants, diu que un 85% de conductors l'han
seguida, mentre que TMB parla d'un 55%. Els sindicats reclamen dos dies
de descans setmanal, per poder conciliar la vida laboral amb la
familiar. Però, Transports Metropolitans de Barcelona diu
que hi ha un conveni vigent fins al final de 2008, i que
només després es podrà renegociar.

El delegat sindical de la CGT Josep Garganter,
però, ha advertit que si TMB no vol negociar, a partir d'ara
les mobilitzacions seran més fortes. Avui al migdia, dos mil
conductors d'autobusos, segons la CGT, s'han manifestat pel centre de
Barcelona, des de la plaça Universitat fins a la
plaça de Sant Jaume.

Serveis mínims

TMB diu
que el servei d'autobusos substitutius de rodalia no ha quedat afectat
per l'aturada. A més, circula el 25% dels autobusos de les
línies 9, 11, 21, 24, 63, 65, 92, 95, 109, 157 i 193.

Agressions als conductors

A més de reivindicar dos dies de descans setmanal, la CGT
també exigeix mesures dissuasives per a impedir les
agressions físiques i verbals als conductors d'autobusos.
Segons dades del sindicat, l'any passat n'hi va haver trenta-cinc, i
enguany ja n'hi ha hagudes vint-i-vuit.

Avaria a Renfe

L'avaria d'un tren a l'estació de Plaça de
Catalunya de Barcelona, a primer hora del matí, ha provocat
retards d'una mitjana de vint-i-cinc minuts als combois de les
línies C-1, la C-3 i la C-4, segons que ha comunicat Renfe. L'avaria s'ha
produït a les 7.50 i la companyia ha pogut retirar el comboi
afectat a les 8.30. A partir d'aquesta hora Renfe ha donat per
normalitzada la circulació, si bé els trens
encara no han circulat a l'hora prevista fins al cap d'una estona.


Més de la meitat dels conductors
de TMB segueixen l'aturada d'autobusos


Segons
l'empresa es van deixar de cobrir un 58% dels trajectes programats
però no hi va haver incidents destacats

El Punt - 22/11/2007
CLARA
RIBAS
.
Barcelona
Més
de la meitat dels 2.500 conductors d'autobusos de TMB van seguir ahir
l'aturada convocada pels sindicats CGT i ACTUB per reclamar dos dies de
descans setmanal. Els conductors, que van aturar els vehicles des de
les onze del matí fins a les quatre de la tarda, es van
concentrar al
migdia a la plaça Universitat, on van celebrar una
assemblea. Després
van dirigir-se a la plaça Sant Jaume, on van intentar
entregar una
carta a l'alcalde, iniciativa que no van poder portar a terme. Els
conductors han donat un termini de tres setmanes a l'empresa per
arribar a un principi d'acord, i han anunciat mobilitzacions
«més
dures» pels dies de Nadal, en cas que això no es
produeixi. L'aturada
va provocar cues a les parades però no va causar greus
problemes de
trànsit.


+ En acabar la manifestació a la
plaça Sant Jaume, els conductors van intentar entregar una
carta a l'alcalde.
 Foto:
ORIOL MAS

Un 85% de la plantilla de conductors de TMB,
segons asseguren fonts sindicals, i poc més d'un 50% segons
l'empresa
TMB van seguir ahir l'aturada de cinc hores convocada pels sindicats
CGT i ACTUB per reivindicar dos dies de descans setmanal per a aquest
col·lectiu.

L'aturada, que havia estat anunciada pels sindicats i
comunicada als passatgers de les diverses línies amb molts
dies
d'antelació, va provocar que hi haguessin cues a les parades
dels
autobusos, sobretot de gent que no tenia notícia de la
mobilització,
però no va provocar greus problemes en el
trànsit. Alguns usuaris es
van trobar que el servei d'SMS que informa del pas dels busos no deia
res de l'aturada, sinó que responia que la parada i el
número de línia
que demanaven no eren correctes.

A partir de les onze del matí,
els conductors van portar els vehicles a les cotxeres i es van dirigir
a la plaça Universitat, on van celebrar una assemblea.
Mentre es
portava a terme la reunió, diversos manifestants es van
dirigir cap a
un autobús de l'empresa que, justament en aquell moment,
passava pel
cantó de la plaça. Tot i les crides a la calma
que van fer els
dirigents sindicals, els manifestants van escridassar el conductor, van
fer pintades al vehicle, hi van posar adhesius i fins i tot li van
donar algun cop.

Malgrat tot, els incidents no van passar d'aquí
i la manifestació va començar pocs minuts
després de la una de la
tarda. La mobilització va acabar, gairebé dues
hores més tard, a la
plaça Sant Jaume, on els manifestants van intentar entregar
una carta a
l'alcalde o a algun representant seu, acció que no se'ls va
permetre.

Durant
l'assemblea, els representants de CGT i ACTUB, i també del
Comitè de
Descansos, van recordar que la protesta es feia per demanar dos dies de
descans setmanal per al col·lectiu. Segons fonts sindicals,
tot i que
el conveni col·lectiu no acaba fins al desembre del 2008, es
vol forçar
una modificació en el sistema de repartiment de descansos
per
aconseguir, almenys, que hi hagi dos dies de descans i que, tant com
sigui possible, aquests dies siguin en caps de setmana.

Els
sindicats es van mostrar ahir satisfets del seguiment de l'aturada i
van anunciar que, en cas que no hi hagi un principi d'acord abans de
tres setmanes, convocaran mobilitzacions pels dies de Nadal. Per la
seva part, TMB va assegurar ahir en un comunicat que, durant l'aturada,
es van deixar de cobrir un 58% dels trajectes programats tot i que es
va complir el 100% dels serveis mínims programats pel
Departament de
Treball. TMB va destacar que l'aturada es va fer sense
incidències i
que els conductors que van optar per treballar ho van poder fer amb
normalitat. Tot i això l'empresa va assenyalar que a la
tarda els
piquets van endarrerir la sortida de vehicles d'algunes cotxeres.


VAGA DE 5 HORES

TMB diu que la meitat de conductors d'autobusos de BCN han
seguit l'aturada i CGT xifra el suport en un 85%

El
Periódico de Catalunya

21/11/2007 17:05 h
EFE - BARCELONA

La meitat dels conductors d'autobusos de Transports
Metropolitans de Barcelona (TMB) han secundat la vaga de cinc hores
convocada per avui, segons dades de la pròpia empresa. Per
la seva part, el sindicat CGT eleva el percentatge al 85%, en una
ciutat on fins a aquest migdia gairebé no s'ha vist cap
autobús circulant.

Fonts de TMB han informat que, segons una primera estimació,
entre el 50% i el 55% dels conductors d'autobusos de Barcelona ha
secundat l'aturada, que ha començat a les onze del
matí i s'ha acabat a les quatre de la tarda.

El delegat de CGT al departament d'autobusos de TMB, Josep
Garganté, ha indicat que el seguiment se situa en el 85%
dels conductors dels torns de matí, migdia i tarda, i que
diversos centenars de persones han participat en una
concentració que s'ha fet a partir de la una del migdia a la
plaça de la Universitat de Barcelona.

Marxa fins a l'ajuntament

Els manifestants s'han dirigit posteriorment a la plaça de
Sant Jaume, on han intentat entrar a l'ajuntament de la ciutat, una
acció que han evitat agents de la Guàrdia Urbana.
Finalment, tres representants dels conductors han pogut accedir al
consistori per entregar una carta a l'alcalde que, segons el
representant de CGT, no ha estat acceptada per cap responsable
municipal.

Els serveis mínims s'han desenvolupat amb normalitat, segons
han reconegut fonts sindicals i de TMB, i només s'ha
produït un incident a la plaça de la Universitat,
quan els conductors que han secundat l'aturada han intentat parar un
autobús que circulava per aquesta zona, segons ha explicat
TMB.

Discrepàncies sobre el descans setmanal

L'aturada ha estat convocada per CGT i Actub i compta amb el suport
d'una part del SIT i la llibertat d'acció dels afiliats a
CCOO, mentre que UGT s'hi ha mostrat en contra. Representants de CGT
han indicat que la iniciativa té com a objectiu aconseguir
dos dies festius a la setmana per als conductors d'autobús
de Barcelona, que treballen sis dies a la setmana amb només
cinc dies de descans al mes.

TMB ha explicat que els sistemes de descans setmanals establerts en el
conveni col·lectiu tenen vigència fins al 31 de
desembre de l'any que ve i que no hi ha cap demanda judicial pendent
subscrita per cap sindicat per incompliment de cap article relatiu a
les festes


ATURADA DE CINC
HORES DELS EMPLEATS DE TRANSPORTS METROPOLITANS

La vaga d'autobusos deixa sense servei 150.000 barcelonins

• Més
de la meitat de la flota no va circular i alguns conductors van
originar incidents
• La
mobilització va agafar els usuaris per sorpresa i va causar
llargues esperes

El Periódico de Catalunya
22/11/2007
JORDI SUBIRANA - BARCELONA

Els carrers de Barcelona es van quedar ahir durant cinc hores,
entre les onze del matí i les quatre de la tarda,
gairebé sense busos. Uns 150.000 passatgers, segons els
càlculs de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), es
van veure afectats per l'aturada dels conductors de bus de TMB, que
reclamaven dos dies de descans a la setmana.
Com sempre, l'empresa i els sindicats convocants van oferir un
balanç dispar del seguiment. TMB creu que no van circular un
58% dels busos. Els treballadors, per la seva part, van apuntar que
l'aturada va afectar el 85% de la flota.

POCS VEHICLES
Xifres al marge, el cert és que a partir de les dotze del
migdia el seguiment va ser notable. En un recorregut de
gairebé 40 minuts per alguns dels principals carrers de
l'Eixample, Sants i les Corts, aquest diari només va
comptabilitzar uns 20 busos amb passatge. Curiosament, els busos
turístics circulaven amb relativa normalitat.
Nombroses marquesines de bus estaven més plenes de gent de
l'habitual. Tot i que TMB va advertir de la convocatòria, la
vaga va agafar per sorpresa nombrosos usuaris. Així ho va
reconèixer, per exemple, Ana Casanova en una parada del
carrer d'Aribau. "No en sabia res", va dir. La dona necessitava agafar
el bus 58 o 64 i feia 20 minuts que esperava quan va parlar amb aquest
diari. Un dels busos va passar poc després. Però
desenes de viatgers van haver de quedar-se a les parades mitja hora o
més i altres van esperar inútilment l'arribada
d'un bus.
La Generalitat va dictar uns serveis mínims que, segons
l'empresa i els sindicats, van funcionar bé. El Govern va
obligar a circular totes les llançadores de TMB que
supleixen la interrupció de Rodalies de Renfe i un 25% dels
busos d'11 línies, gairebé totes
perifèriques, que no tenien un altre transport
públic alternatiu. Aquestes mesures, no obstant, no van
evitar les llargues i pesades demores. A la resta de línies
no es van marcar uns serveis mínims.

ENFRONTAMENT AMB LA POLICIA
Segons la Guàrdia Urbana, fins a 950 conductors (dels 2.900
de la plantilla) es van manifestar pel centre de Barcelona. Alguns
manifestants van parar i van pintar a la plaça de la
Universitat un bus amb passatge i van increpar el conductor. A la
plaça de Sant Jaume, un grup d'unes 30 persones va intentar
entrar per la força a l'ajuntament, cosa que va provocar un
enfrontament amb els antiavalots de la policia local.


ATURADA DE CINC
HORES DELS EMPLEATS DE TRANSPORTS METROPOLITANS

Els xòfers reclamen 2 dies de festa a la setmana i
anuncien més protestes

El Periódico de Catalunya
22/11/2007 

Un portaveu dels sindicats va anunciar ahir a l'inici de la
manifestació que la seva intenció és
convocar noves aturades "més contundents" per Nadal si
d'aquí a unes tres setmanes TMB no ha acceptat les seves
reivindicacions. Els vaguistes reclamen poder disposar de dos dies de
descans a la setmana. Ara, van assegurar, tenen cinc dies al mes.
L'empresa no té intenció de revisar els descansos
setmanals establerts en el conveni i rubricat per la majoria del
comitè d'empresa. Segons TMB, els conductors tenen entre 1,6
i 1,9 dies de descans a la setmana en funció del sistema al
qual s'acullen. No es poden donar més dies, i menys en cap
de setmana, perquè els busos funcionen tot l'any.


Barcelona, casi sin autobuses durante cinco horas

Los conductores de
autobús realizan un paro seguido por la mitad de la
plantila, según TMB, y por el 85%, según CGT,
para conseguir dos días festivos a la
semana  |  El sindicato convocante
anuncia nuevos paros si las negociaciones no avanzan en tres semanas

La Vanguardia
21/11/2007| Actualizada a las 19:50h

Barcelona. (EFECOM).- El paro de
cinco horas llevado a cabo por los conductores de autobuses de TMB para
reclamar dos días de descanso semanal tuvo un seguimiento de
casi el 60%, según la empresa, y del 85% según
CGT, sindicato convocante, que anunció nuevos paros si las
negociaciones no avanzan en tres semanas.

Los barceloneses comprobaron como
entre las 11.00 y las 16.00 horas el número de autobuses que
circulaban por Baracelona se reducía
drásticamente, ya que a esas horas gran parte de la
plantilla de conductores -unos 2.000, según CGT- participaba
en una manifestación.

Tras la protesta, que finalizó en la plaza de Sant Jaume, un
grupo de manifestantes intentó entrar en el ayuntamiento, en
una acción que obligó a intervenir a la Guardia
Urbana.

Finalmente, se permitió el acceso de tres representantes de
los trabajadores para que entregaran una carta al alcalde que,
según CGT -sindicato minoritario en el Comité-,
no fue aceptada por ningún responsable municipal.

Los servicios mínimos se desarrollaron sin problemas y
funcionaron con normalidad las lanzadoras de sustitución de
las líneas de Cercanías Renfe interrumpidas, pero
con una oferta reducidas en diversas líneas
periféricas que cubren zonas sin alternativa de transporte.

Durante la manifestación, las líneas que
transcurrían por el centro de la ciudad fueron desviadas por
itinerarios alternativos para reducir la posibilidad de incidentes.

La huelga, convocada por CGT y ACTUB y que contó con el
apoyo de una parte del SIT y la libertad de acción para los
afiliados de CCOO -mientras UGT lo rechazaba-, tiene como objetivo
conseguir dos días festivos semanales para los conductores
de TMB, que trabajan seis días a la semana con
sólo cinco días de descanso al mes.

El delegado de CGT, Saturnino Mercader, dijo a Efe que la empresa tiene
programada una reunión para mañana a la que ha
convocado a representantes del comité de TMB que,
informó este portavoz sindical, "no son conductores de
autobús". "Los descansos semanales de los conductores los
tienen que negociar los conductores", recalcó Mercader,
quien anunció que, en el caso de que no se llegue a un
acuerdo con la empresa en un plazo de tres semanas, se
convocarán nuevos paros de cara a las Navidades.

No obstante, la empresa aseguró que en la reunión
de mañana no se abordará el sistema de descansos,
ya que éste quedó recogido en el convenio
colectivo vigente, aprobado con el respaldo de los sindicatos
mayoritarios.

TMB explicó que el actual sistema tiene vigencia hasta el 31
de diciembre de 2008 y que no existe ninguna demanda judicial pendiente
suscrita por ningún sindicato por incumplimiento de esta
materia.


antena3.com
Economía
Nuevos problemas en Barcelona por la huelga de autobuses
urbanos

2007/11/21. Área
de Sociedad , Madrid


e-mail:noticias@antena3tv.es
A
la crisis de los transportes en Barcelona se añade ahora la
huelga de
los conductores de autobuses urbanos que este miércoles
protagonizaban
varios incidentes.


La Guardia Urbana ha
cargado contra ellos cuando intentaban entrar en el ayuntamiento. Al
final, se han calmado los ánimos. Además, durante
la manifestación han
abordado a uno de los autobuses para increpar al conductor.

Los
trabajadores piden dos días de descanso a la semana. Los
sindicatos
aseguran que el ochenta por ciento de los dos mil quinientos
conductores han secundado el paro.


huelga autobuses 21-11-2007

Amplio seguimiento huelga en
Barcelona y CGT anuncia nuevo paro en 3 semanas

El paro de cinco horas llevado a
cabo hoy por los conductores de autobuses de TMB para reclamar dos
días de descanso semanal tuvo un seguimiento de casi el 60%,
según la empresa, y del 85% según CGT, sindicato
convocante, que anunció nuevos paros si las negociaciones no
avanzan en tres semanas.

terra.es21-
11-2007
Actualidad Terra - EFE
Los barceloneses comprobaron como entre
las 11.00 y las 16.00 horas el número de autobuses que
circulaban por Baracelona se reducía
drásticamente, ya que a esas horas gran parte de la
plantilla de conductores -unos 2.000, según CGT- participaba
en una manifestación.

Tras la protesta, que
finalizó en la plaza de Sant Jaume, un grupo de
manifestantes intentó entrar en el ayuntamiento, en una
acción que obligó a intervenir a la Guardia
Urbana.

Finalmente, se permitió el
acceso de tres representantes de los trabajadores para que entregaran
una carta al alcalde que, según CGT -sindicato minoritario
en el Comité-, no fue aceptada por ningún
responsable municipal.

Los servicios mínimos se
desarrollaron sin problemas y funcionaron con normalidad las lanzadoras
de sustitución de las líneas de
Cercanías Renfe interrumpidas, pero con una oferta reducidas
en diversas líneas periféricas que cubren zonas
sin alternativa de transporte.

Durante la manifestación, las
líneas que transcurrían por el centro de la
ciudad fueron desviadas por itinerarios alternativos para reducir la
posibilidad de incidentes.

La huelga, convocada por CGT y ACTUB y
que contó con el apoyo de una parte del SIT y la libertad de
acción para los afiliados de CCOO -mientras UGT lo
rechazaba-, tiene como objetivo conseguir dos días festivos
semanales para los conductores de TMB, que trabajan seis
días a la semana con sólo cinco días
de descanso al mes.

El delegado de CGT, Saturnino Mercader,
dijo a Efe que la empresa tiene programada una reunión para
mañana a la que ha convocado a representantes del
comité de TMB que, informó este portavoz
sindical, 'no son conductores de autobús'.

'Los descansos semanales de los
conductores los tienen que negociar los conductores',
recalcó Mercader, quien anunció que, en el caso
de que no se llegue a un acuerdo con la empresa en un plazo de tres
semanas, se convocarán nuevos paros de cara a las Navidades.

No obstante, la empresa
aseguró que en la reunión de mañana no
se abordará el sistema de descansos, ya que éste
quedó recogido en el convenio colectivo vigente, aprobado
con el respaldo de los sindicatos mayoritarios.

TMB explicó que el actual
sistema tiene vigencia hasta el 31 de diciembre de 2008 y que no existe
ninguna demanda judicial pendiente suscrita por ningún
sindicato por incumplimiento de esta materia.