CGT reivindica a Barcelona Sants un ferrocarril públic i social i el seu desacord amb els abusos del sistema tarifari
Coincidint amb la inauguració del nou tram ferroviari Barcelona-Figueres, CGT reivindicarà a Barcelona Sants un ferrocarril públic i social i el seu desacord amb els abusos del sistema tarifari.
CGT reivindicarà UN FERROCARRIL PÚBLIC I SOCIAL I CONTRA EL protestarà Abús DE LES NOVES TARIFES EL DIA 8 AL MATÍ A PARTIR DE LES 10 HORES A L'ESTACIÓ DE SANTS BARCELONA, acompanyant la SORTIDA DEL TREN que prendran les "autoritats" PER INAUGURACIÓ.
Demà, 8 de desembre s'inaugura si, per fi, la línia ferroviària d'ample internacional (UIC) Barcelona-Figueres que enllaça amb la línia francesa i el traçat l'Alta Velocitat que porta a Saragossa i Madrid. La nova línia ferroviària a Figueres té diferent característiques a la de l'AVE Madrid-Barcelona: la seva velocitat màxima serà menor que la primera, ja que permet el tràfic de mercaderies.
En realitat el tram de via que demà s'inaugura és el tram del Corredor Mediterrani necessari que els governs del PP i del PSOE es resisteixen a construir, tram que hauria donar impuls a l´important trànsit de mercaderies per ferrocarril des del port de Barcelona.
CGT denuncia la actitud dels polítics que diuen cínicament treballar per a desenvolupar el Transport Ferroviari de Mercaderies, però en la pràctica només posen traves i impediments al mateix i es dediquen a encarregar estudis i estudis per no fer res, beneficiant els interessos de sempre del transport per carretera.
Només així s’explica l’enorme retard de la construcció de la línia que avui s’inaugura i dels 44 milions d’euros d’indemnització anual que han hagut de pagar a TP Ferro (el consorci privat que va construir el túnel de Perthus per encàrrec del govern del PP de l’època d’Aznar): després ens parlaran de crisi i que no hi ha diners.
Els despropòsits i el malbaratament han marcat la construcció d’aquesta línia que es va començar a principis del segle XXI. CGT recorda que el port de Tarragona segueix sense accés ferroviari d’ample internacional, de la mateixa manera que l’estació de Camp de Tarragona no té enllaç amb l’ample ibèric (hi ha una línia tancada) o que al Prat de Llobregat hi ha una estació d’alta velocitat que mai es va inaugurar i que ara està deserta, tot i que va costar una milionada.
Aprofitem per denunciar el PLA DE RACIONALITZACIÓ DEL TRANSPORT FERROVIARI recentment aprovat pel Govern del PP, on se suprimeixen fins a un 25% de trens regionals a l’estat espanyol: vies en mal estat i amb traçats antiquats, horaris inadequats, material no d’acord amb la explotació o manca d’estudis seriosos de mobilitat, són alguns dels factors provocats per "nostres governants" i que ells mateixos aprofiten per suprimir trens i substituir-los per autobusos, deixant sense servei ferroviari a la població de les mitjanes poblacions i zones rurals.
CGT TAMBÉ DENÚNCIA LA NOVA PUJADA DE TARIFES, que en el servei de Mitjana Distància (regionals, Regionals Express i Mitja Distància) és del 6% en el bitllet senzill i del 4% en els abonaments de 10 viatges i bons mensuals, pujada que es suma a les de l’any anterior i que, en conjunt, suposen un gran abús comès contra la població més humil de la nostra societat, a la qual s’està carregant d’impostos perquè després regalin els diners d’altra banda, com ja hem vist.
Des de CGT recordem que l’estructura actual del sistema tarifari de Rodalies de Catalunya és responsabilitat de la Generalitat de Catalunya, que el va imposar l’any passat. Aquesta estructura discrimina la ciutadania de Catalunya en relació amb la d’altres territoris, per exemple, en els bitllets d’anada i tornada (només 2 dies en lloc de 15 i sense descomptes), en l’absència de descompte per a nens de 4 a 13 anys i sobretot al encarir el bitllet senzill fins a límits insuportables.
Telèfons de contacte:
SFF-CGT BCN Sants: 934956436
Roberto Carrasco: 620261479
Carlos Montejano: 609058504
Més informació:
http://www.sff-cgt.org
E-MAIL: sffcgtbcn@cgt.es
Attached documents