El telèfon d´informació 012 en lluita: concentració dijous 18 d´abril
EL TELÈFON D'INFORMACIÓ 012 EN LLUITA
CONCENTRACIÓ DIJOUS 18 D'ABRIL A LES 12.00 HORES
A PLAÇA SANT JAUME
LA GENERALITAT RETALLA EL 30% del pressupost de ATENCIÓ TELEFÒNICA DEL 012, RETALLA ELS DIES I HORARIS D'ATENCIÓ AL CIUTADÀ, I precaritza les condicions DELS TREBALLADORS
Amb data 13 de febrer 2013, la Generalitat de Catalunya (Direcció General d'Atenció Ciutadana i Difusió) va comunicar a l'empresa Atento Teleservicios a Barcelona, adjudicatària del servei telefònic 012, una retallada del 30% en el pressupost anual sense l'aprovació dels pressupostos del 2013 al Parlament de Catalunya, que suposarà l'acomiadament de 16 treballadors i 63 modificacions substancials de les condicions de treball. L'empresa és coneixedora que alguns treballadors no podran assumir aquests canvis i comportarà l'ampliació en les cues de l'atur.
Els acomiadaments suposen la pràctica destrucció de la jornada màxima de 39 hores setmanals i les modificacions substancials l'eliminació de les jornades continuades per transformar-les en jornades partides amb horaris de 11.00 a 20.00 hores. La plantilla en l'actualitat és de 103 teleoperadors.
Atent, a instàncies de la Generalitat , ha previst més el tancament del servei els dissabtes a partir d'aquest mes d'abril, la implantació de consultes alternatives per internet i mòbil que reduiran significativament el nombre de trucades.
El període de consultes amb la representació social va finalitzar sense acord. La CGT va denunciar davant la Inspecció de Treball el frau de l'obertura del període de consultes per defectes en la comunicació i sol · licitar l'anul · lació d'aquest en la manca de consistència de la informació facilitada amb dades errònies i contradictòries, sense criteris objectius per seleccionar els afectats per les mesures, convertint el període de consultes en una simulació. Estem a l'espera de la citació per part de la Inspecció per aportar les proves que avalen la nostra petició.
Aquest és la segona retallada en el volum de contractació del servei 012. Al maig de 2012, la Generalitat ja va comunicar una reducció del contracte en 2 milions d'euros, un 47% sobre el contracte previst, que va suposar el tancament del servei de nit de 20.00 a 08.00 hores, el tancament del servei els diumenges i festius i l'automatització total o parcial d'alguns serveis. El resultat d'aquesta mesura va suposar l'acomiadament de 25 teleoperadors i la modificació substancial de les condicions de treball de gairebé el total de la plantilla, que el 2012 era de 140.
Aquestes mesures han precaritzat encara més les condicions dels treballadors i les treballadors del servei als quals s'aplica el Conveni Col · lectiu de Contact Center, amb un sou mensual brut de 983, 44 euros per a una jornada màxima de 39 hores, sent aquesta la menys utilitzada per la subcontracta en el servei.
CGT convoquem aquesta concentració de protesta per les mesures plantejades en la campanya 012 de les quals no es fa responsable la Generalitat en tenir subcontractat el servei. Entenem que la qualitat del servei i l'atenció al ciutadà s'han ressentit i es ressentiran tot i que l'administració segueix exigint a Atento Teleservicios que es mantinguin els nivells de qualitat d'anys anteriors.
Més informació:
- LAURA GOMEZ. CGT-ATENTO. 676 431 122
- CARLOS NAVARRO. CGT-PREMSA BARCELONA. 649 839 490
Attached documents