CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

ADIF i RENFE posen en perill la seguretat dels usuaris de Rodalies a l’Estació de Barcelona Sants

Dijous, 27 novembre, 2014
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

ADIF (Administrador d'Infraestructures Ferroviàries) ha modificat el sistema de senyals de les vies 7 i 8 de l'Estació de Barcelona Sants, per on circulen els trens de les línies R1, R3, R4 i R12, amb l'objectiu d'aconseguir que la fluïdesa de trens en l'entrada d'aquesta estació augmenti, introduint de forma sistemàtica més d'un tren al mateix temps en una mateixa via i andana de l'estació.

Amb aquesta forma de conducta, pretenen agilitar la col·lapsada circulació ferroviària de Barcelona, a costa de traslladar tota la responsabilitat de la circulació ferroviària, que recordem és responsabilitat del ADIF al maquinista, a l'obligar-li que salti un senyal en vermell i que entri en una via ja ocupada, amb el perill d'una possible col·lisió amb un altre tren, o sigui a costa de la seguretat dels usuaris de Rodalies.

Sembla que se'ls ha oblidat massa aviat l'accident que va ocórrer en una de les vies de Barcelona Sants al setembre de 2013. Aquesta col·lisió, que per sort no va causar ferits de gravetat, va ser provocada per la mateixa situació que denunciem ara, ja que llavors també es permetia que entrés un segon tren en la mateixa andana ja ocupada per un altre tren.

Arran de l'accident de setembre de 2013, aquesta pràctica es va eradicar, podent entrar únicament un tren en l'andana i parant-se en el senyal d'entrada el tren següent, amb el que el perill d'accidents per col·lisió va ser nul. No entenem per què al novembre d'aquest any es redueix la seguretat ferroviària de l'estació de Barcelona Sants, tornant-se a la situació anterior quan es va produir l'accident en la via 7.

Els gestors de ADIF i Renfe sembla que no volen adonar-se que anteposar la regularitat dels trens enfront de la seguretat és un complet error i que a l'única cosa que ens porta és a major probabilitat d'accidents. Hauríem de recordar-los els dos accidents entre trens que van ocórrer a l'estació del Clot Aragó, l'accident contra el topall de final de via en l'estació de Mataró, la col·lisió en la via 7 de Barcelona Sants, etc.

Des de CGT reclamem que s'elimini de les vies 7 i 8 de l'estació Barcelona Sants aquesta pràctica tan perillosa, que han convertit en habitual, per als usuaris i treballadors, i es projecti i implanti d'una vegada un pla de millora en les lamentables infraestructures ferroviàries de Catalunya. Unes infraestructures antiquades, estressades i clarament insuficients quant a la seva capacitat.

Solament hi ha una solució: la inversió. Un pla de millora que mai arriba perquè als nostres governants no els interessen aquest tipus d'inversions, és a dir aquelles que afecten a infraestructures que usa tota la ciutadania o a aquelles que suposen una necessitat ecològico-social, cas de la mercaderia ferroviària. Solament es preocupen de donar grans contractes a les grans empreses per a faraòniques obres d'alta velocitat, per on després “s'escapen” els diners. No els importa que en les línies d'alta velocitat els viatgers siguin escassos, si en aquest tipus de tren viatja la casta “dirigent”.

Barcelona, 26 de novembre de 2014.

SFF-CGT BCN Sants

Més informació:

- TWITTER SFF CGT

- WEB SFF CGT

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print