CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

ADIF: Licitació, no.. Liquidació! La divisió d’ADIF afectarà també la circulació

Dijous, 10 octubre, 2013
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

LICITACIÓ, NO ... ¡ LIQUIDACIÓ !

ADIF ha posat en marxa un procés de licitació de la Fibra Òptica i de l'Energia
(Manteniment Preventiu i Correctiu de la Línia Aèria i de Contacte, i de les Subestacions de la Xarxa Convencional). Sembla inexplicable que els gestors de l'empresa hagin decidit emprendre aquest atropellament sense comptar amb els representants dels treballadors . Una prova més de menyspreu i falta de respecte, tant als treballadors com als seus representants legals .

En termes objectius, aquesta mesura significa que aquestes dues àrees de treball passaran a una empresa privada, sense que se'ns hagi comunicat quin serà el futur dels treballadors que actualment desenvolupen aquesta activitat. A les inútils taules d'ocupació i ocupabilitat, quan van presentar el "Pla" per a Infraestructura, ADIF afirmava que no sobrava ningú, aquesta mesura indica tot el contrari. El que es presenta com licitació no és més que la liquidació del nostre treball mitjançant l'externalització del mateix.

ADIF ens ho ha amagat, i vist el vist, resulta difícil de creure que després d'aquest procés de licitacions no vinguin altres que ens portin a un horitzó de subrogacions dels treballadors o un ERO extintiu .

Recordem que ha passat a Anglaterra quan van prendre decisions similars. La licitació suposa una agressió a la seguretat ferroviària, serveixi d'exemple l'accident de Santiago per la descoordinació de dues empreses. No s'entén que ADIF decideixi prescindir dels seus professionals qualificats per altres que poden venir de qualsevol àmbit, llevat que entenguem que els que prenen les decisions en aquesta empresa estiguin més preocupades per l'estalvi impossible i en tapar les "misèries" de les gestions nefastes que han desenvolupat .

CGT, davant la postura de destrucció d'empreses ferroviàries es mobilitzarà en resposta a aquestes estratègies privatitzadores. No s'entendria per part dels treballadors que les organitzacions sindicals no plantegéssim una forta lluita davant el que està succeint.

Pensem que les accions haurien d'abordar des de la unitat sindical, encara no sabem amb claredat si s'arribés aquesta unitat tan necessària què més es necessita?: Divisió de RENFE en 4 Societats Anònimes, licitació de l'energia i la Fibra Òptica, acomiadaments en empreses pertanyents al sector ferroviari, divisió d'ADIF en dues empreses ...

A la CGT no estem disposats a mirar a una altra banda perquè com més triguem a reaccionar més perdrem. Ja no hi caben vacil·lacions davant la necessitat de la mobilització. Els motius ens sobren i en aquest escenari anem actuar amb tota la contundència que sigui necessària.

LA DIVISIÓ D'ADIF TAMBÉ AFECTARÀ LA CIRCULACIÓ

El model de Ferrocarril que ens vénen imposant és de sobres conegut per l'impacte negatiu que suposa per a l'ocupació, el caràcter social dels serveis ferroviaris , la seguretat, etc ... d´aquestes perverses intencions no s'escapa cap col · lectiu ferroviari , tampoc el de Circulació . No podem obviar ni amagar la realitat dins d'aquesta àrea d'activitat en què la divisió de ADIF en dues empreses suposa una nova agressió per a l'ocupació.

El document que desenvolupa la divisió preveu que , mitjançant acords o convenis , ADIF Xarxa Estat prestés a ADIF Xarxa Alta Velocitat , entre altres serveis , l'assignació de capacitat ,gestió de la circulació i seguretat en la circulació a la xarxa d'AV eniendo en compte que ja hi ha una Empresa privada ( TP Ferro ) que gestiona i regula el trànsit ferroviari a la línia de A.V. entre Figueres i Perpinyà , es planteja la possibilitat que aquesta situació l'adopti la Empresa ADIF Xarxa A.V. per actuar en les seves línies , al convenir que els costos laborals siguin més econòmics .

Ens diran alarmistes en posar en alerta al col·lectiu de Circulació sobre situacions que poden sobrevenir per l'aplicació de la esmentada divisió , però no ens semblaria honest silenciar-lo. Els treballadors han de conèixer la realitat, per crua que sigui, perquè les seves reaccions vagin en consonància amb els perills que s'adverteixen.

Per a CGT, aquest és un pas més per debilitar la qualitat i el futur de l'ocupació en aquest col·lectiu ; sense oblidar-nos de tantes reivindicacions insatisfetes que no ens cansarem de mantenir vives en cada negociació que es produeixi:

Desaparició de les qualitats S.O.- S.I.DG ; Amortització de places de Supervisor N3, Tancament de estacions; Descansos davant PVD; Torns, festius, guàrdies passives dels Supervisors de Circulació de Línia; Desregulació de les funcions dels SIC; Habilitacions per als treballadors de la RAM i la seva plena integració a ADIF; Pren i deixa per als tècnics de Regulació; Plans adequats sobre seguretat en la circulació i formació; Adequació i aplicació de mesures sobre seguretat i salut; Etc . )

El col·lectiu s'ha de rebel·lar sumant-se a les mobilitzacions previstes, sense deixar cap dubte del seu compromís per garantir el seu futur . El panorama descrit és prou greu com per no dubtar a la participació de totes les accions es posin en marxa per defensar el futur de tot el sector ferroviari .

Més informació:

WEB: http://www.sff‐cgt.org

e‐mail: sff‐cgt@cgt.es

TWITTER: @SFFCGT

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print
  • Etiquetes

  • Dins la mateixa secció