CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

ADIF precaritza el servei públic ferroviari a les estacions de Flix, Ascó i Riba-roja, i anuncia el tancament del lloc de comandament a Tarragona

Dimecres, 27 agost, 2008

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (ADIF), a través de la seva Direcció executiva de Circulació, ha pres la decisió de reduir llocs de treball en les estacions de Flix, Ascó i Riba-roja d'Ebre, a més del tancament progressiu, fins a fer-lo definitiu al desembre d'aquest any, del Lloc de Comandament de Tarragona.

Aquesta determinació, que ja va fer pública de forma definitiva a la representació dels treballadors el passat dia 17 de Juliol i contra la qual CGT va presentar les corresponents al·legacions i va donar mostra del seu absolut rebuig, tindrà greus conseqüències respecte a la qualitat de la prestació del servei públic ferroviari a l'usuari, a més de tenir efectes sobre la seguretat i regularitat en la circulació.


Concretament, els canvis seran els següents:

- A l'estació de Flix, en la qual actualment presta servei personal durant les 24 hores tots els dies de la setmana, se suprimeix el personal del torn de matins (entre les 6 i les 14,30 h) quedant solament present en torns de tarda (14,30 a 22,30 h) de dilluns a divendres excepte festius, i de nit (22,30 a 6,30 h) de dilluns a dijous i diumenges. Això significa que en l'estació no prestarà servei personal ferroviari pels matins de forma permanent, ni tampoc en dies festius, dissabtes i diumenges fins a les 22,30 hores.

- A l'estació de Riba-roja d'Ebre, en la qual actualment presta servei personal durantes les 24 hores tots els dies de la setmana, quedarà solament atesa per un treballador de dilluns a divendres de 6 a 14,30 hores. L'estació deixarà de tenir personal, per tant la resta del dia entre dilluns a divendres i dissabtes, diumenges i festius durant les 24 hores del dia.

- A l'estació d'Ascó, que ja havia sofert mesos enrere la supressió de personal en el torn de matins, s'elimina l'únic treballador que queda en el torn de tardes, deixant-la definitivament sense personal.

- El Lloc de Comandament de Tarragona, des del qual es regulava la circulació de trens, perd la seva càrrega de treball de forma progressiva a favor dels Llocs de Comandament de Barcelona i Saragossa, als quals se satura, suprimint-se els llocs de treball de forma progressiva en dues fases que finalitza amb el tancament definitiu al desembre d'aquest any.

Totes aquestes actuacions suposen la supressió de 17 llocs de treball. ADIF, afavorida pel Ministeri de Foment, referma la seva progressiva i constant política de precarització del servei públic ferroviari, aplicant la Llei del Sector Ferroviari i buscant únicament comptes de resultats sense preocupar-li les repercussions socials que comporten decisions d'aquest tipus.

ADIF, ha obviat les al·legacions presentades des de la CGT, respecte a l'eliminació de la informació i venda de bitllets a l'usuari, la degradació de les instal·lacions, la necessitat de personal que presenciï el pas dels trens i comprovi la seguretat del seu carregament i senyals, en una línia amb una orografia especial, afectada per diversos plans d'emergència i amb circulació de trens amb matèries perilloses etc.

CGT s'ha dirigit per escrit al Director General de Transports Terrestres de la Generalitat i als Ajuntaments afectats amb l'objectiu de conjuminar esforços per a poder frenar aquest despropòsit, a més de fer una crida a l'opinió pública en general perquè mostri el seu rebuig frontal a aquestes mesures.

Sindicat Federal Ferroviari de la CGT. Secció Sindical de Tarragona