CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Assemblea de treballadors de remolcadors de les empreses de remolc del port de Barcelona

Dimarts, 29 abril, 2008

NOTA DE PREMSA

Avui, a 29 d'Abril de 2008, s'ha celebrat assemblea de treballadors de remolcadors de les empreses de remolc del port de Barcelona UTE SAR REMOLCADORES S.L. i REBARSA. L'Assemblea ha estat convocada per a trobar i autoritzar possibles mesures de pressió per part dels treballadors i donar així una resposta a la intransigència i poca aptitud negociadora que està demostrant la patronal en la taula negociadora del que ha de ser el XVIII Conveni Provincial.

S'ha plantejat per part dels treballadors l'exercir el dret de vaga, en el cas de no arribar a un preacord en les pròximes reunions de la taula negociadora on s'accepti per part de les empreses, concedir uns mínims que garantizen mantenir el seu poder adquisitiu durant els 4 anys de vigència de conveni. Així mateix s'exigeix que no es modifiquin les condicions de treball en relació a la jornada i el nombre de tripulants per vaixell.


El resultat de la votació secreta en assemblea, que autoritza al comitè a presentar Preavís de Vaga si no s'arriba a un acord, ha estat de 47 vots a favor, 4 en contra i 3 en blanc.

Després de quatre mesos de negociació, la part social ha cedit considerablement en les seves peticions inicials sense veure correspondència digna d'esment de l'altra part. Ni tan sols se'ns ha acceptat una de les peticions de la part social, que en principi no hauria de suposar cost econòmic significatiu per a les empreses, mentre la seva intenció no fós un ERO (Expedient de Regulació d'Ocupació) per una banda important de les plantilles.

Això ens confirma que les seves intencions, quan l'administració marítima ho permeti, són les de reduir el nombre de tripulants per vaixell, de tres (actuals) a dos, amb fins exclusivament economicistes, i creant amb això, a la nostra manera de veure, des de l'experiència del dia a dia, una gran inseguretat per al remolcador i la seva tripulació, per al buc remolcat i per al propi port i medi ambient.

És paradoxal que uns vaixells nous, de major potència i envergadura, amb una complexitat tecnològica que més aviat els fa més insegurs (donada la gran quantitat d'avaries, sobretot de naturalesa informàtica i electrònica que s'han produït en aquests tres últims anys, i que se solucionen fent funcionar els comandaments “en manual” per part de la tripulació), pretenguin ser tripulats amb només dues persones.

L'opinió de la majoria dels professionals amb centenars o milers de maniobres viscudes a les nostres esquenes, és que aquests nous remolcadors han de ser tripulats almenys amb quatre persones per a garantir uns mínims de seguretat davant situacions imprevistas i evitar accidents en el port de Barcelona, que poden arribar a ser catastròfics donada la naturalesa de la càrrega de molts dels bucs amb els quals es maniobra; gas, petroliers, productes quimics, portacontenidors de gran envergadura, etc.

ASSEMBLEA TREBALLADORS REMOLCADORS PORT DE BARCELONA