CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Aturem la destrucció del ferrocarril públic

Dimecres, 26 novembre, 2008
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

El pròxim 14 de desembre Tarragona perdrà tot un seguit de trens que la connectaven amb altres ciutats com Vigo, A Coruña, Gijón, Oviedo, Salamanca, León, Palencia, Burgos, Bilbao, San Sebastián, Vitoria, Pamplona i Logroño.


El fracàs de les polítiques econòmiques liberalitzadores del mercat i, amb això, privatizadores de les ocupacions i els Serveis Públics, és un fet inqüestionable. Prova d'això és la caiguda dels mercats i la pèrdua de solvència de les principals entitats i institucions que les salvaguardaven, havent d'assenyalar a la legislació aprovada per a donar suport a la seva consecució com una eina essencial i definitòria.

Com part d'aquesta política privatitzadora i antisocial, al gener de 2005 va entrar en vigor la Llei del Sector Ferroviari, que va suposar la segregació de RENFE, fragmentant el sistema de transport i de seguretat en les actuals dues empreses d'explotació i infraestructura i en les nombroses empreses privades, contractes i subcontrates que ja operen en el ferrocarril. Les nefastes conseqüències del model que ens han imposat s'han pogut veure en els països que ho han adoptat abans que nosaltres:

• Reducció d'inversions a costa de la seguretat

• Augment de les tarifes i increment del cost públic

• Degradació de l'ocupació, del servei i de la qualitat del mateix

Al mateix temps que ens arravassen el ferrocarril social, pretenen imposar-nos i obligar-nos a finançar un ferrocarril elitista i depredador, al que la majoria de ciutadans no podem accedir.

Els governs europeus s'han sotmès a la cobdícia del capital, portant a terme polítiques privatitzadores que posen els nostres serveis públics (Educació, Sanitat, Pensions, Transport,...) en mans dels vaivens del mercat.

Ara pretenen responsabilitzar-nos del seu fracàs i fer-nos pagar les conseqüències de la seva crisi i el cost de la refundació del seu sistema capitalista, arravassant-nos als ciutadans els nostres serveis, les nostres ocupacions i els nostres drets.

Enfront d'aquest model defensem:

- Un ferrocarril públic, orientat a les necessitats de la societat.

- Un ferrocarril en el qual la seguretat s'anteposi a qualsevol altre criteri.

- Un ferrocarril sostenible, que garanteixi el respecte al medi ambient com una de les seves principals característiques.

- Un ferrocarril els avantatges del qual reverteixin en el ciutadà mitjançant tarifes assequibles.

- Un ferrocarril que faciliti l'accessibilitat: persones amb mobilitat reduïda, cotxes de nens, bicicletes, equipatges.

- Un ferrocarril que garanteixi el dret a la mobilitat, que vertebri veritablement el Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre.

- El manteniment del personal ferroviari, tant en les estacions de les comarques de Tarragona, com en els trens, per a una millor atenció a l'usuari/a en informació, venda de bitllets, seguretat en la circulació, sales d'espera, etc, garantint un adequat nivell de qualitat.

- Una dotació econòmica suficient, que permeti l'adequació dels edificis de viatgers i els serveis prestats als usuaris/es en les línies de ferrocarril convencional de Tarragona.

- L'augment de la freqüència de trens de Mitjana i Llarga Distància i la coherència d'horaris, que permeti una millor vertebració del territori, establint al seu torn una xarxa de rodalia del Camp de Tarragona, que uniria de manera circular per les línies existents en l'actualitat, entre altres Tarragona-Vila-seca-Reus-Alcover-La Plana-Picamoixons-Valls-Salomó-Nulles-Brafim-Roda de Bara-Sant Vicenç de Calders-Torredembarra i Altafulla, triplicant la freqüència en les destinacions de Tortosa, Mora la Nova i Montblanc.

- Reobertura immediata de la línia Reus-Roda de Bara, que, a més de reforçar la xarxa de rodalia abans proposada, permetria connectar eficientment per tren les Comarques de Tarragona amb l'aeroport i l'estació de l'AVE, així com el Baix Gaia, permetent també connectar un By-pass de mercaderies perilloses que en l'actualitat realitzen els trajectes i maniobres pels nuclis urbans de Tarragona.

Reclamem l'obertura d'un debat públic sobre el futur del ferrocarril, un debat rigorós i transparent que analitzi la seva situació actual i proposi solucions a les necessitats reals de la societat. Fem una crida a tota la societat per a defensar units UN FERROCARRIL DE TOTS/ES I PER A TOTS/ES.

Per tot l'anterior hem iniciat una nova campanya en defensa del servei públic ferroviari mitjançant el repartiment de fulls informatius en totes les estacions del Camp de Tarragona durant el mes de novembre i desembre.

Aquesta disminució de serveis es concreta en:

• La privatització del servei d'atenció al client a Tarragona (privatitzat en l'actualitat).

• Tancament del Lloc de Comandament de Tarragona i trasllat de les seves càrregues de treball.

• Privatització del servei de venda de bitllets dels trens de Mitja Distància a Tarragona. L'empresa privada comença a prestar servei a partir del 25 de Novembre.

• Disminució del servei mitjançant la reducció de personal ferroviari i tancament d'estacions de la Ribera d'Ebre, com el cas d'Ascó, Flix i Riba-roja d'Ebre.

• Disminució de trens en l'Estació de Valls, que perd totes les connexions de Llarga Distància i dos trens de Mitja Distància dels pocs que li quedaven.

• Supressió de trens de Llarga Distància, a partir del 14 de desembre, que circulaven per Tarragona i Reus i que connectaven amb el Nord de la península, en concret:

923 TARRAGONA (a les 20,56) - REUS (21,10) – A CORUÑA – VIGO

920 LA CORUNYA - VIGO – TARRAGONA (a les 9,43) - REUS (9,26)

933 TARRAGONA (a les 23,00) – REUS (23,14) – SALAMANCA – BILBAO – HENDAIA – GIJON

930 SALAMANCA – BILBAO – HENDAIA – GIJON – TARRAGONA (a les 7,36) – REUS (7,19)

623 VALLS (a les 8,04) - A CORUÑA – VIGO - GIJON

620 A CORUÑA – VIGO – GIJON – VALLS (22,06)

NOTA: El 623 i el 620 van desaparèixer en l'anterior canvi d'horaris fa 2 mesos, sent substituïts per trens que circulaven per la línia d'ample internacional, però que en aquest nou canvi d'horaris tot apunta que puguin suprimir-se definitivament. Tampoc hi ha confirmació oficial de la supressió dels trens 920 i 923.

Realitzarem també diversos actes relacionats amb aquesta nova campanya i continuació dels que venim desenvolupant en els últims anys en el Camp de Tarragona i els Terres de l'Ebre pel manteniment del servei públic ferroviari, i que són:

Concentració de treballadors de RENFE i Adif en l'estació de Barcelona Sants el dia 27 de novembre de 12 a 14h “Pel manteniment del Servei Públic Ferroviari”

Concentració de CGT enfront del Ministeri de Foment a Madrid, per uns “Serveis Públics Socials i de Qualitat”

TANCADA de delegats de CGT en el vestíbul de l'estació de Valls els pròxims dies 12 i 13 de desembre.

Concentració de treballadors i usuaris a l'estació de Tarragona el dia 20 de desembre a les 12h, continuant amb la denúncia pública de la disminució de serveis ferroviaris i pèrdua d'ocupació pública a Tarragona.

Durant les accions informarem als mitjans de comunicació i a la ciutadania de les propostes que plantegem des del SFF-CGT.

Per un ferrocarril públic, social, segur i sostenible

Secció Sindical de Tarragona del Sindicat Federal Ferroviari de la CGT

www.cgtcatalunya.org/sffcgttgn/index.htm

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print
  • Etiquetes

  • Dins la mateixa secció