CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Autobusos de TMB: la direcció es tanca en banda i empenta irremeiablement a noves mobilitzacions

Dilluns, 28 gener, 2008

BARBERÀ ESTA FENT BO A BONILLA.

Nova reunió de la Comissió Delegada, i nova pèrdua de temps per la intransigència de la direcció a moure ni un sol mil·límetre la seva posició, que passa per aplicar el Reial Decret sense posar un duro, tal com diuen en els seus mentiders pamflets contra el Comitè de Descansos.

Avui per a acabar la primera roda dels aspectes del RD 902, la direcció ha introduït el tema de la pluriactivitat i pluriocupació (fer hores fora de TB) i la seva màxima d'imposar-nos una clàusula en els contractes, tant dels que vinguin com dels que estem, que permeti despedir-nos si ens passem de les hores fixades pel govern. Així és com la direcció vetla pels treballadors d'aquesta empresa?

La totalitat dels sindicats, inclosos els que no parlen, s'han mostrat en contra de pactar aquest tema amb la direcció i a seguir abordant-lo. Es vol seguir amb la roda de temes, i se li recorda els punts acordats en l'acta del 14 de gener. El següent quedava escrit com: nou calendari setmanal amb dos dies de descans. Però la direcció ES NEGA A PARLAR DELS DOS DIES DE DESCANS SETMANAL. Un altre incompliment d'allò que s'ha acordat en anteriors reunions. Com tot el que vol incomplir en l'aplicació del RD 902.

Tornen a marejar la perdiu parlant de tot al mateix temps, temps de descans, temps de presència, en una mostra més de la seva poca predisposició a acordar quelcom decent amb els treballadors. Se li insta per part de quatre sindicats a què negociïn d'una vegada, sense excuses barates, amb raonaments que impedeixin un conflicte cada vegada més evident.

La realitat és que el possible conflicte ve donat per la intransigència de Barberà, el responsable d'aquesta negociació per a la direcció. Un personatge que es pensa que tot el que li ordenin que digui (en cada descans parla amb els estaments superiors) és de color de roses, com en els dibuixos aquells de Hanna Barbera, i que ens ho creguem. Es pensen que els conductors/es som panolis, i en certa manera ho ha arribat a insinuar. Aquest element està fent bo a Bonilla, almenys amb aquell hi havia un marge per a negociar. Amb aquest res de res. Inclús es nega a contestar preguntes clares, senzilles i directes. En una clara intenció de menysprear als conductors i conductores.

El conflicte no s'ha judicialitzat, com vol la direcció, perquè volem que s'apliqui ja, que ens porti els dos descansos setmanals, i que tot el que ens aporti es comenci a rebre com més aviat millor.
Si es judicialitza estarem anys per a poder tindre el que és el nostre, i la direcció estalviarà un munt de pasta, part de la qual se la quedaren ells mateixos com a objectius, en compte de repartir-la als treballadors.
Igual que amb la seva proposta de negociar-ho en conveni a fi de manifassejar-ho al seu capritx. Les propostes dels treballadors sí que s'han mogut de la posició inicial. Hem entès les dificultats de la direcció per a aplicar-les, i se li han donat noves propostes. Barberà, al contrari, segueix impassible.

Correcta també la intervenció de la majoria de forces sindicals que fluïxen pel mateix camí contrari a les imposicions de la direcció. Sembla que s'arreplegui l'esperit de l'assemblea on els conductors/es primen l'interès del col·lectiu sobre el sindical, on els companys afiliats a qualsevol dels cinc sindicats estan barallant pels dos dies.
Se li ha dit que per a la pròxima reunió porten alguna proposta per a poder negociar, i no facin com fins ara, que no porten res de res. Pel que es veu la negociació s'està acabant, i els responsables són aquests senyorets de la direcció que volen deixar a Barcelona sense autobusos (ells sabran per què), aquests senyorets que llencen companys contra companys en les portes de la cotxera, aquests senyorets que sí que tenen els seus temps de descans, que si tenen els seus dos dies de descans setmanal, aquests senyorets que cobren milionades per explotar els pobres conductors /es, …, i així podríem seguir i seguir.

LA DIRECCIÓ ÉS LA RESPONSABLE DEL QUE PUGUI OCÓRRER.

No hi ha més democràcia directa que una Assemblea de Treballadors/es.

Dissabte 9 de febrer a les 18h en Plaça Universitat: No podem fallar

Recorda que el dissabte 9 de febrer els conductors/es de TMB estem convocats a manifestar-nos a la 6 del vespre en Plaça Universitat per a reivindicar la millora del nostre merescut descans i per a condemnar l'actuació repressiva dels Mossos d'Esquadra contra el company Teo.
Ja han anunciat la seva presència a Barcelona conductors/es de Pamplona i de Madrid i s'espera l'assistència d'altres ciutats. A més també s'han adherit a la nostra convocatòria nombroses organitzacions socials, sindicals i polítiques. Ja són més de 60 organitzacions les que recolzen aquesta mobilització.

[(El gros de conductors/es de TMB, junt amb les nostres famílies, encapçalarà la manifestació pel que és important la nostra presència.

El dia 9 rebrem el suport de la ciutadania de Barcelona i dels conductors/es de la resta de l'estat espanyol, no els defraudem, tots/es a la manifestació.)]


EXPEDIENT NÚM. 3: Conductor NÚM. 10094. Rafael Serrano Dueñas (Triangle).

Aquest conductor té el trist mèrit de ser l'únic esquirol del triangle. Estant tota la cotxera en vaga, va traure el primer cotxe de la línia 34, i per a realitzar esta “gesta” va haver de sortir de la cotxera acompanyat per la guàrdia urbana, davant de l'esbronc general dels companys/es.

Des del Comitè de Descansos volem fer una petita reflexió; Sr. Serrano: faltant tan poc de temps per a retirar-se, què li va impulsar a obrar així?No es dóna compte que se n'anirà repudiat per tots els companys i TMB no li donarà a Ud. ni les gràcies per semblant acció? No es dóna compte que per damunt de tot s'ha humiliat a si mateix?

Vostè, que té aquest costum tan lleig d'estar constantment gorrejant tabac, quin company serà ara capaç de donar-li un cigarret?


Comitè de descansos