CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Butlletí Informatiu 138: Efectes de la crisi sobre el repartiment de la riquesa

Dimecres, 23 gener, 2013
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

Introducció:

La taxa de guany del capital, des de la meitat de la dècada dels 70, es va desplaçar del capitalisme industrial, al capitalisme financer. Aquesta financiarització de la riquesa social produïda i, posteriorment retornada a la ciutadania en forma de deute, és possible en primer lloc per la submissió del capitalisme industrial al financer; en segon lloc per la immensa concentració de masses de capitals en els fons d'inversió i, en tercer lloc, per una endeutament permanent: és la societat dels propietaris.

El treball viu és menyspreat en immenses quantitats, davant l'excés de capacitat i l'absència de consum i, aquest, solament és conservat i utilitzat com mà d'obra de reserva, per a empobrir i precaritzar les condicions de vida de la majoria social.

De què va això... Les reformes escomeses pels diferents governs europeus, amb especial virulència en l'ajustament, robatori i espoli de les classes assalariades, en els governs del sud d'Europa garanteixen l'ordre segur dels diners, per mitjà de revertir la riquesa social, cap als actius financers. Així, l'article 135 CE, converteix en inexorable l'endeutament permanent de la ciutadania, la qual és “la responsable” de retornar el deute il·legitim.

Assalariats/des actius, per mitjà de la Reforma Laboral, són subsumits “plenament” en el capital, al com han de plegar-se de manera autoritària per a la realització de la seva taxa de benefici. La resta de la societat, bé com assalariats, bé com ciutadans, bé com persones sense més, es veuen arrossegats a sobreviure o al contrari, negar aquesta realitat de misèria moral i empobriment material i, pensar en el què podem fer, no només que hem de fer, imaginant que pot passar, en aquest futur incert sempre, i moure's amb la immediatesa que marquen els esdeveniments, per a buscar la possibilitat d'una altra realitat social més justa, amb quota d'eficiència social satisfactòria i igualitària.

Índex:

1. INTRODUCION

2. LAS POLÍTICAS FISCALES DE LOS GOBIERNOS DE LA UE: MAASTRICHT 92, EL
PACTO DE ESTABILIDAD DE ÁMSTERDAM 97, EL PACTO DE EURO 2012… AL
SERVICIO DEL SISTEMA FINANCIERO, LAS MULTINACIONALES Y EL
DETERIORO PROGRESIVO DEL CAPÍTULO SOCIAL.

3. LA DEUDA PÚBLICA PULVERIZA RÉCORDS Y EQUIVALE YA AL PIB DE ESPAÑA.

4. ¿PORQUE LOS INGRESOS PUBLICOS HAN DISMINUIDO TAN DRASTICAMENTE?.

5. LAS TRAMPAS (LEGALES) DEL IMPUESTO DE SOCIEDADES (IS).

6. EL PROBLEMA NO ES DE GASTO, EL PROBLEMA ES DE INGRESOS Y DE ROBO.

7. EVOLUCIÓN DEL PROBLEMA: LAS POLÍTICAS ECONÓMICAS DEL ESTADO

ESPAÑOL INSERTADAS EN LAS POLÍTICAS DE LA UE.
8. EL MODELO DE CRECIMIENTO DE LA ECONOMÍA ESPAÑOLA EN PLENO SXXI.

9. LA INSERCIÓN DE LA ECONOMÍA ESPAÑOLA EN EL CAPITALISMO GLOBAL.

10.ESCENARIOS DE SALIDA: LAS HIPOTESIS QUE SE BARAJAN. EL QUÉ PASARÁ Y
LO QUE PODEMOS HACER.

Attached documents

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print