CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Carta oberta a les direccions de SEAT i VOLSKWAGEN de les Seccions Sindicals de CGT SEAT

Dijous, 21 gener, 2016

Confederació General del Treball (CGT)
Seccions Sindicals al Grup Seat
Nota nº: 2/16 Data: 19-gen-16

Nota a: Matthias Müller President Consell d'Administració de VW.
Dr. Francisco Javier García Sanz, President Consell d'Administració Seat

Luca de Meo, president Comitè Executiu Seat.
P.C. Secció sindical UGT-Seat
Secció sindical CCOO-Seat
Secció sindical STS-USOC-Seat

Assumpte: Sobre motoritzacions i energia.

Senyors

Davant els greus esdeveniments que se segueixen produint al voltant dels fraus en matèria de contaminació en diverses empreses de l'automòbil, entre les quals el Consorci VW va ser el primer imputat, volem fer-los arribar algunes reflexions que ens semblen més necessàries que mai.

1. Com ja els vam expressar en 2007, el món de l'automòbil manté d'una manera inconcebible la motorització basada en els combustibles derivats del petroli. Les conseqüències sobre el canvi climàtic que tenen tots els combustibles fòssils, estan arribant a termes alarmants i catastròfics.

La guerra entre les tecnologies industrials basades en gasolina o dièsel és, al nostre entendre, un absurd artifici per mantenir l'expectativa de la producció i consum tant del petroli com d'aquests tipus de motors. La baixada del preu del petroli per mantenir, o fins i tot augmentar, el consum d'aquest verí per al planeta, és una aberració i un atemptat contra la població, que veu afectada la seva vida pels contaminants que, com el NO2, provoquen centenars de milers de morts anualment.

La única solució al més que probable col·lapse del planeta en matèria ambiental, és la presa de decisions valentes i compromeses de veritat, amb canvis tecnològics que inverteixin l'estat actual i recuperin el medi ambient.

És molt esperançadora la recent notícia sobre la immediata producció en exclusiva mundial, de bateries de grafè per a automòbils, amb autonomia de fins a 1000 km. i recarregables en 8 minuts, en instal·lacions d'una fàbrica Yeclana, en col·laboració amb la universitat de Còrdova.

http://www.elmundo.es/economia/2015/11/12/564393fc268e3ea8498b45b6.html

No obstant això és molt paradoxal i preocupant que cap empresa del automòbil de les instal·lades a la península, i especialment Seat-VW, estiguin treballant en aquest projecte que es troba just en el camí correcte per tot el plantejat anteriorment.

D'altra banda, hem conegut informacions positives pel que fa a l'alternativa que els expressàvem fa vuit anys: la pila d'hidrogen com a propulsor realment ecològic, amb zero emissions.
http://forococheselectricos.com/2015/09/tecnologia-pionera-de-siemens-paraproducir-hidrogeno-con-energia-renovable-sobrante-silyzer-200.html

Per això els tornem a plantejar que apostin decidida i immediatament per les motoritzacions alternatives al petroli per als vehicles que fabriquem i que deixem de posar draps calents (i menys encara fraudulents) en matèria ecològica, per aconseguir el més aviat possible l'objectiu de motors totalment nets per al planeta.

2. L'acció fraudulenta realitzada suposadament per Grups empresarials com VW, o ara Renault, per camuflar els veritables dades de contaminació i així aconseguir subvencions o avantatges econòmics, i per tant millora en els beneficis, és la demostració palpable de la gran hipocresia que impera en el món industrial i capitalista actual. Evidentment per a la CGT, l'actuació còmplice i complaent dels governs i poders econòmics, no és més que una prova d'aquesta hipocresia generalitzada.

Amb aquestes accions de decisió o execució d'un frau contra el consum i contra el medi ambient, fets suposadament delictius, no només s'han vulnerat els interessos comercials de milions de consumidors sinó que s'ha posat en perill la continuïtat de centenars o milers de llocs de treball. Per tant és necessari que la direcció de VW abandoni qualsevol comportament dels relacionats amb el frau dels motors i de cap manera, carregueu les conseqüències econòmiques o comercials, sobre les plantilles de tot el Grup que complim diàriament amb la feina encomanada sense tenir res a veure amb l'escàndol dels mals fums.

3. Som conscients que aquests canvis tecnològics poden provocar conseqüències sobre els mètodes de treball i l'ocupació. Per això, la CGT plantegem que les negociacions col·lectives han de contenir una reducció de jornada cada vegada més gran. Els veritables destinataris de les millores del medi ambient som els ciutadans i ciutadanes, també treballadors i treballadores, que mereixem una vida i un lloc de treball que ens permetin una vida digna.

Per això, la CGT a Seat VW, davant l'imminent procés de negociació del XIXè Conveni Col·lectiu, a més d'altres punts que presentarem a les plataformes de negociació, reivindiquem amb energia:

• Que en cap cas la plantilla de Seat ha d'assumir els costos de les accions suposadament delictives de cap dirigent del Grup.

• Que Seat-VW ha de buscar solucions tecnològiques per fabricar en el menor temps possible, el cent per cent d'automòbils amb emissions zero.

• Un canvi fonamental en els termes de la flexibilitat, adaptant més a les necessitats de la plantilla que a la direcció, com fins ara.

• Una reducció de jornada important davant fenòmens com el pla "Indústria 4.0" i les pròpies modificacions de motorització proposades.

Atentament,

Seccions Sindicals CGT Grup SEAT

http://www.slideshare.net/CGTCatalunya/carta-a-les-direccions-de-seat-i-volkswagen-de-les-seccions-sindicals-de-cgt-seat

Més informació:

- TWITTER CGT SEAT

- TWITTER CGT SEAT COMPONENTES

- TWITTER CGT SEAT ZONA FRANCA

- WEB CGT SEAT

Attached documents