CGT aconsegueix que es reconegui l’acreditació de Teleoperador d’Emergències a Catalunya per a les treballadores i treballadors del 061, 112…
CGT ACONSEGUEIX QUE ES RECONEGUI L'ACREDITACIó DE TELEOPERADOR D'EMERGÈNCIES A CATALUNYA PER A LES TREBALLADORES I TREBALLADORS DEL 061,112….
CGT aconsegueix l'obertura de la certificació de Professionalitat per als Teleoperadors d'atenció, gestió i coordinació d'Emergències. El Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya ha iniciat, a petició del Sindicat de Transports i Comunicacions de la CGT Barcelona, l'acreditació de les competències professionals dels Teleoperadores d'atenció, gestió i coordinació d'Emergències.
Durant mesos hem estat lluitant des de CGT per a poder aconseguir aquesta certificació de Professionalitat. Per a això, en el 2017 vam mantenir una reunió amb el Director General de Relacions Laborals de la Generalitat de Catalunya el Treball, a la qual també van assistir la directora del Consorci per a la Formació Contínua i un responsable dels Serveis d'Ocupació de Catalunya. En aquesta reunió, el Sindicat de Transports i Comunicacions conjuntament amb la Federació Local de la CGT de Barcelona, lliurem un informe i sol·licitem l'obertura del procés d'acreditació.
Ara com ara, el Departament de Treball ha obert 200 places, 100 el desembre de 2018 i 100 el gener de 2019, de cara a la professionalització del personal que ara mateix tingui 3 anys d'antiguitat i poden acreditar més de 2000 hores de treball en la realització de treballs de teleoperació, gestió i coordinació en un centre coordinador d'Emergències.
El treball realitzat des del 061 CatSalutRespon i el 112 ha de ser reconegut per les administracions que els subcontracten, i ja és hora de professionalitzar els serveis i que la plantilla tingui el tracte que mereix. Per a això, des de CGT continuarem lluitant, i una vegada aconseguida la professionalització, volem que els serveis d'emergències es regulin en el conveni tenint en compte el caràcter essencial d'aquests. CGT sempre ha defensat que el sistema de classificació professional del conveni de Contact Center i els diferents grups professionals que contenen, no defineixen amb precisió les diferents aptituds, coneixements i tasques que els treballadors d'emergències han de realitzar habitualment.
Aquest conveni, pensat inicialment per a ordenar un sector molt concret, el de l'activitat comercial telefònica, avui engloba diferents grups de professionals amb tasques molt diferents de gran complexitat en diversos sectors de l'activitat econòmica, administrativa o professional, incloent àmbits d'actuació, com la informació al ciutadà (012 i 010) o la gestió d'emergències (061 i 112) que res tenen a veure amb l'activitat telefònica.
CGT Ferrovial 061
https://twitter.com/061cgt
https://www.facebook.com/pages/category/Community/Secci%C3%B3n-sindical-CGT-061-Ferrovial-Barcelona-927164550693724/