CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

CGT acusa a direcció TMB no voler negociar i oferir ‘discurs repetitiu’

Dilluns, 21 gener, 2008

La tercera reunió negociadora entre la direcció de TMB i el comité d'empresa pel conflicte dels conductors d'autobusos de Barcelona ha tornat a finalitzar sense avanços, ja que segons el sindicat CGT la companyia acudeix a les reunions 'amb un discurs repetitiu que impedeix cap avanç'.

La direcció de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) considera que el comité vol introduir en la negociació aspectes recollits en el conveni col·lectiu vigent.

No obstant això, el president del comité d'empresa, Saturní Mercader (CGT), ha manifestat a Efe que la direcció 'està utilitzant el reial decret destinat a millorar els descansos i condicions de treball dels conductors, per a perjudicar-los'.

Mercader ha afirmat que amb la seva postura, l'empresa demostra que no creu en la negociació, ja que no ofereix 'ni el 5%' del que els demanen, per la qual cosa no albira que en la reunió de dimecres que ve vagi a produir-se algun 'pas endavant'.

Així, el conflicte laboral obert per la reclamació dels conductors d'autobús urbà de dos dies festius setmanals -que ja va provocar set jornades de vaga durant el passat nadal - té aparences de recruar-se després de la manifestació convocada pels treballadors per al 9 de febrer.

Mercader, que ha denunciat l'actitud 'bel·ligerant' de l'empresa per haver obert expedient a 25 conductors, ha informat que posteriorment a aquesta mobilització es convocarà una assemblea general on els treballadors decidiran un nou calendari d'aturades.

L'empresa ha informat que en la reunió de avui s'ha debatut les pauses de 30 minuts fraccionables dins de la jornada de treball dels conductors, sobre la qual TMB ha oferit que s'apliqui per mitjà de la introducció d'una o diverses pauses en tots els serveis continuats de més de 6 hores.

Segons la direcció, amb aquesta proposta es compliria el reial decret quant a les pauses diàries, la sentència del Jutjat Social 18, 'que deixa clar que en TMB les pauses no són temps de treball efectiu i no són retribuïdes, així com el conveni vigent, que situa en un 33% el nombre màxim de serveis partits en dies laborables'.

Els sindicats consideren que aquestes pauses haurien de ser comptabilitzades com a temps efectiu de treball i per tant pagades, però per a la direcció això suposaria una reducció de la jornada, al marge del conveni col·lectiu vigent.

A més, els treballadors proposen que les pauses que sigui impossible d'incorporar als horaris dels conductors es converteixin en un plus econòmic, supòsit que per a l'empresa seria un increment salarial, al marge també del conveni en vigor.

La direcció considera que la representació sindical ha centrat el debat en termes de retribució i no de descans diari, i ha recalcat que aquest assumpte no es pot establir fora de la negociació de conveni.

En la reunió d'avui tampoc s'han arribat a acords sobre l'anomenat temps de presència, aquell en què el treballador està a disposició de l'empresa sense prestar treball efectiu.

Terra Actualidad - EFE|Article original en castellà