CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

CGT – Aena: L’estat d’alarma, un risc calculat?

Diumenge, 5 desembre, 2010
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

Amb el pas de les hores va quedant clar qui és el veritable responsable del caos produït en l'espai aeri espanyol. A CGT - Aena no li queda cap dubte a l'hora d'afirmar que el ministre Blanco ha demostrat ser un gestor incapaç, clarament incompetent, que ha demostrat un desconeixement del sector del transport aeri i una manca de preparació alarmant. I el que és pitjor, que ha volgut que això succeís així per defensar els interessos econòmics i polítics de les grans empreses d'aquest país, legislant a cop de decret, i segrestant als aeroports espanyols a 300.000 ciutadans.

CGT - Aena condemna que s'hagi arribat a aquesta situació, i es solidaritza profundament amb els ciutadans que estan patint en pròpia pell la incompetència d'aquest govern. Així mateix, davant el linxament mediàtic del col.lectiu de les i els treballadors de control, volem deixar clar que el responsable de la situació és el govern, que ha provocat premeditadament al col.lectiu de controladors imposant mitjançant Decret condicions laborals absolutament irresponsables, per tal d'encobrir mitjançant l'assetjament i enderrocament dels controladors la seva pròpia ineficiència en els còmputs de jornada.

L'ambició per vendre Aena a empreses de la corda del govern a preu d'amic, l'espoli voluntari i premeditat dels aeroports, l'interès personal del ministre per buscar-se un lloc en un futur pròxim en les grans constructores d'aquest país, estan per sobre del respecte dels drets constitucionals, i són raó suficient per governar a cop de decret amb el suport de l'exèrcit per imposar la seva norma. Fet insòlit en la nostra democràcia.

Així mateix sotmetre a treballadors a una situació d'ansietat i estrès, fins i tot utilitzant l'entrada a mà armada en els centres de treball, constitueix una tremenda irresponsabilitat, ja que es tracta de funcions que s'han de realitzar amb una alta concentració, i en les quals es troben en joc la seguretat de les operacions i del passatge.

CGT - Aena reitera que el responsable és el propi Blanco en aprovar en Consell de Ministres, just el divendres previ al major pont de l'any, un Reial Decret que privatitza els aeroports alhora que modifica les hores de descans del personal controlador, tot i que el Ministeri de Foment havia realitzat el seu propi còmput en un RD anterior i dels avisos anticipats del col·lectiu sobre la necessitat de contractació de més plantilla. O bé el ministre no ha mesurat correctament les conseqüències, o, el que és pitjor, li importa poc o gens per tal que els seus plans personals de privatització i espoli d'Aena surtin endavant.

El problema de fons és que el govern vol tapar amb aquesta premeditada cortina que ha decretat vendre Aena per fer caixa i poder seguir pagant el deute públic que tenim contret com a país, com a conseqüència d'haver donat milers de milions d'euros a la banca. La privatització d'Aena significa deixar a la deriva a més de 12.000 treballadors. Aena és una empresa pública, molt rendible i productiva, que es va a lliurar en safata als grans amics empresaris del govern Zapatero.

En aquest sentit, CGT - Aena ressalta la contradicció que suposa la "necessitat" de militaritzar un sector que, el dia anterior, es passa a mans privades excloent el control públic.

A CGT - Aena li agradaria saber quin va ser el motiu pel qual no va viatjar Zapatero a la cimera Iberoamericana, per què es va aprovar el Decret just un dia abans del pont més llarg de l'any. O bé estava tot preparat, i es tracta d'una decisió premeditada, o és que són un grup de ineptes i no s'assabenten.

CGT - Aena entén que per al bon funcionament i seguretat dels aeroports aquests han de seguir gestionant des del públic de manera que la primera mesura que després d'aquesta crisi ha de prendre el govern és el cessament fulminant del ministre de Foment José Blanco i de l'equip gestor d'Aena amb el sr. Lema al capdavant.

Aena és una empresa pública amb més de 12.000 treballadors, entre els quals es troben els col·lectius de suport a passatgers i companyies, personal de manteniment, senyalers, bombers, personal d'operacions i gestió aeroportuària, administratius, metges i ATS aeroportuaris i titulats universitaris, entre altres, i que representen el 80% del personal d'Aena.

Finalment CGT - Aena anuncia que els treballadors d'Aena realitzaran mobilitzacions contra la subrogació dels seus llocs de treball i la privatització de l'empresa pública Aena.

SECCIÓ SINDICAL DE CGT - AENA BARAJAS

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print