CGT afirma un seguiment del 100% en la vaga de l’AVE
El seguiment de la vaga convocada per CGT per al personal de l'AVE, està sent d'un 100% dels treballadors, que estan respectant escrupolosament els serveis mínims. Al mateix temps que destaquem l'absència d'incidents, també volem expressar la nostra més enèrgica protesta contra la Direcció de RENFE que ha intentat boicotejar aquesta vaga lliurant més cartes de serveis mínims que les que correspondrien.
CGT, manté les vaga de 24 hores convocades per al dia 30 de setembre i les aturades parcials per al 29 de setembre des de les 6.30 fins a les 9.30 i des de les 18.30 fins a les 21.30; i a partir del 1 d'octubre aturades indefinides amb el següent horari: des de les 1.00 fins a les 4.00, des de les 6.30 a les 9.30 i de les 18.30 fins a les 21.30. Des que va començar el període de vaga a les 0.00 hores del dia 28 per al personal de l'AVE, el seguiment per part dels treballadors afectats és d'un 100%, a pesar de les pressions per part de l'empresa i del sindicat gremialista SEMAF.
CGT, lamenta profundament els perjudicis que està ocasionant aquesta vaga als usuaris responsabilitzant a RENFE que ha intentat amb la seva actitud, confondre a opinió publica i als viatgers de l'AVE amb una informació nul·la, amb una actitud de mala fe venent bitllets per a trens que no estan recollits en els serveis mínims, i intoxicant amb falses informacions a l'opinió publica i als seus treballadors.
Per a deixar clara la informació, reproduïm literalment els motius d'aquesta vaga: Que es realitzi CONVOCATÒRIA DE MOBILITAT FUNCIONAL D'ASCENSOS per a les categories de Comandament Intermedi Maquinista AVE/Euromed-Cap de Tren i Interventor-AVE/Euromed Supervisor de Serveis a bord, per a realitzar les seves funcions en els nous trens d'Alta Velocitat d'imminent inauguració. Aquesta petició es fonamenta que la cobertura de les places per als trens de les línies d'Alta Velocitat, en concret en les categories professionals de MM.II Maquinistes i d'Interventor-SSB, en les residències afectades, s'ha de realitzar per l'empresa complint la Norma Marc de Mobilitat del Conveni Col·lectiu, això és, oferint les noves places en concurs d'ascensos.
RENFE intenta mantenir un pols amb els treballadors desperdiciant l'oportunitat de solucionar el problema, al no convocar al comitè de Vaga i a CGT, per a entre tots arribar a un intent d'enteniment. Els treballadors de l'AVE tenen molt clars els seus objectius de defensar la igualtat d'oportunitats per a tots, l'homogeneïtat de les seves condicions laborals del Conveni Col·lectiu i altres Normatives.
Madrid, 28 de setembre de 2007
SFF-CGT