CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

CGT convoca mobilitzacions en defensa del Ferrocarril públic entre octubre i desembre

Dimecres, 23 octubre, 2013
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

Cartell vagues i aturades

Davant la imminent fragmentació de Renfe en quatre Societats Anònimes, aprovada el dia 27 de setembre de 2013 en Consell de Ministres, davant l'anunciada i pròxima divisió de ADIF en altres dues empreses, i davant les greus repercussions que això tindrà en l'ocupació del personal ferroviari, tant de les empreses matrius com de les Contrates i Subcontrates ferroviàries, en les condicions laborals dels treballadors que quedin i en el servei que, a partir d'aquí, prestarà a la ciutadania, el Sector Ferroviari de la CGT ha decidit convocar mobilitzacions conjuntament amb el Sindicat Ferroviari (Intersindical).

Després d'haver-nos dirigit a la resta de Sindicats per a defensar conjuntament els interessos dels treballadors i enfrontar-nos units a la destrucció del ferrocarril públic, ens resulta inexplicable l'actitud d'UGT i CCOO, SEMAF i SCF, que davant aquests fets consumats, als quals cal sumar eliminació de trens i serveis ja portada a terme i els passos cap a la privatització donats pel govern en els últims mesos, prefereixen esperar a una suposada negociació absolutament inexistent.

Encara que CGT seguirà apostant per la unitat d'acció i confiem que els altres acabin assumint la seva responsabilitat, no anem a creuar-nos de braços enfront d'aquesta agressió als ferroviaris i a la ciutadania.

Per aquesta raó, i davant la urgència de la situació hem convocat un calendari de mobilitzacions per als pròxims mesos:

Aturades parcials: Dies 28, 29 i 30 d'Octubre. Dies 4, 8, 11, 15, 18, 22, 25 i 29 de Novembre.

Vagues de 24 hores: Dies 31 d'Octubre, 5 de Desembre i 20 de Desembre

- dilluns 28 octubre, 2013: des de les 07.00 hs. a les 09.00 h., des de les 15.00 hs. a les 17.00 hs., des de les 23.00 hs. del dia 28 d’octubre fins a la 01.00 hores del dia 29 d’octubre.

- dimarts 29 octubre, 2013: des de les 07.30 hs. a les 09.30 h., des de les 18.00 hs. a les 20.00 hs., des de les 23.00 hs. del dia 29 d’octubre fins a la 01.00 hores del dia 30 d’octubre.

- dimecres 30 octubre, 2013: des de les 09.00 hs. a les 11.00 h., des de les 16.00 hs. a les 18.00 h., des de les 22.00 hs. fins a les 24.00 hs.

- dijous 31 octubre, 2013: des de les 00,00 hs. fins a les 24.00 hs. (A RENFE des de les 00.00 hs. fins a les 23.00 hs.)

- dies 4, 8, 11, 15, 18, 22, 25 i 29 de novembre de 2013: des de les 07.00 hs. fins a les 09.00 hs., Des de les 15.00 hs. fins a les 17.00 h., des de les 23.00 hs. dels dies 4, 8, 11, 15, 18, 22, 25 i 29 de novembre fins a la 01,00 hs. dels dies 5, 9, 12, 16, 19 23, 26 i 30 de novembre, respectivament.

- dijous 5 desembre 2013: des de les 00,00 hs. fins a les 24.00 hs. (A RENFE des de les 00.00 hs. fins a les 23.00 hs.)

- divendres 20 desembre, 2013: des de les 00,00 hs. fins a les 24.00 hs. (A RENFE des de les 00.00 hs. fins a les 23.00 hs.)

Sector Federal Ferroviari de la CGT

http://www.sff-cgt.org


DESTRUCCIÓ DEL FERROCARRIL PÚBLIC

Segregació de RENFE Operadora en quatre SA

Divisió d'ADIF en dues empreses

Situació de la resta d'empreses ferroviàries

PER QUÈ? PER A QUÈ?

- QUÈ HA APROVAT EL CONSELL DE MINISTRES DEL PASSAT DIA 27/09/13?

L'aplicació efectiva del RDL 22/12, segregant RENFE OPERADORA en quatre societats anònimes (Viatgers, Mercaderies, Tallers i Lloguer de Material Ferroviari). El dia 14 s'ha iniciat el període de consultes al que li obliga el ET (art.44.9), per a la subrogació del personal a cadascuna d'elles, amb la intenció de tenir-lo preparat per a la seva aprovació definitiva en el Consell de Ministres del 25 d'octubre. Està al caure l'aprovació de la divisió de ADIF en dues empreses: ADIF Alta Velocitat i ADIF Convencional.

- QUINA ESTRUCTURA TINDRAN I COM FUNCIONARAN LES EMPRESES SORGIDES PER L'APLICACIÓ D'AQUESTES MESURES?

Les societats anònimes neixen amb el seu propi pressupost, compte de resultats, el personal assignat i obertes al capital privat, no rebran subvenció pública, excepte el considerat servei públic. Haurien de per tant competir, tant entre elles com amb la resta d'empreses ferroviàries que entrin en l'explotació del transport ferroviari, el que el govern facilitarà llogant el material pagat entre tots a preu de ganga als “seus amics”. Una d'elles, Mercaderies, ja neix en fallida tècnica, davant la desastrosa política desenvolupada en aquest àmbit pels successius governs.

Respecte a ADIF, el denominat ADIF A.V. es mantindrà com Entitat Pública Empresarial, recollirà el que dóna ingressos (Alta Velocitat i Fibra òptica), que van també a regalar al capital privat, ho formaran unes 350 persones (Quadres Tècnics). L'altre ADIF (Convencional) tindrà consideració d'administració pública, se li assigna la resta de la plantilla (uns 13.000 treballadors), treballarà per conveni o acords amb l'ADIF “ric”, que podrà contractar serveis amb altres empreses privades. No cal oblidar que ja existeix una empresa privada (TP Ferro), que està explotant la línia Figueres‐Vilafant‐Perpignan. Passarem a competir directament amb l'empresa privada.

- QUÈ PASSA AMB OCUPACIÓ I LES CONDICIONS DE TREBALL?

Una divisió d'aquestes característiques suposarà l'eliminació d'ocupació i de l'actual normativa laboral, ja que les empreses, en un escenari de competència directa i amb aportació de capital privat, tractaran de desfer-se de la major part dels treballadors aprofitant la reforma laboral, mitjançant ERO barats, per a millorar els seus comptes de resultats La normativa laboral desapareixerà per mitjà dels fets davant la desaparició de la càrrega de treball que passa al sector privat, que no assumirà en cap cas convenis col·lectius que siguin lesius per als seus interessos (aterren per a guanyar diners de forma immediata). Conclusió: acomiadaments i precarietat laboral.

- ESTEM JA NOTANT AQUEST PROCÉS?

Evidentment si. S'estan aplicant mesures que suposen la desaparició de trens no considerats obligació de servei públic, que afecten directament a les càrregues de treball de la major part del personal operatiu (maquinistes, interventors, personal de venda i informació), continuen els tancaments d'estacions o la reducció del personal i hores de servei en les mateixes. S'estan privatitzant les terminals de mercaderies i es pretén la reunificació de bases de manteniment i el tancament de moltes d'elles. Les empreses ja estan optant per la mobilitat geogràfica i funcional al seu antull.

- ÉS L'ERO UNA SOLUCIÓ?

Mai ho ha estat; encara que en altres temps pogués haver significat una sortida individual, la veritat és que han servit per a destruir ocupació. A més, amb la reforma laboral et marxes amb una mà davant i una altra darrere. Els ERO solament serviran per a donar àdhuc més la puntilla al ferrocarril públic. Perjudicaran al que se'n vagi i al que es quedi.

- QUÈ ESTÀ PASSANT AMB LA RESTA D'EMPRESES FERROVIÀRIES? ( Serveis auxiliars a bord, en terra i contractes).

Són els seus treballadors/es qui fins al moment estan sofrint més en les seves carns els efectes de la política de retallades i destrucció del ferrocarril, amb múltiples acomiadaments i reduccions de salari efectives o mitjançant acceptació via amenaça d'acomiadament, i amb la precarització de les seves condicions de treball.

- MOBILITZACIONS: SÓN NECESSÀRIES? QUIN OBJECTIU PERSEGUIM? ÉS TARD PER A MOBILITZAR-SE?

Les conseqüències laborals són gravíssimes, i a elles s'uneix la desaparició del ferrocarril com un servei públic, el que redundarà tant en el servei que es presti a l'usuari com en la seguretat de la circulació (l'accident de Santiago és una conseqüència de la privatització i segregació de RENFE). Tenim l'obligació moral de mobilitzar-nos perquè ens juguem el futur i hem de defensar el servei públic amb igual força que s'està fent amb l'educació i la sanitat. L'objectiu és frenar la privatització i la segregació d'empreses, garantir el manteniment de l'ocupació i les condicions de treball.

Encara estem a temps, ja que les mesures volen que siguin efectives a partir del 1 de Gener de 2014, en aquests mesos desenvoluparan tot aquest procés, per això es convoquen aturades parcials continuades i 3 jornades de vaga de 24 hores per a tot el sector ferroviari en els mesos d'octubre, novembre i desembre.

Les mesures imposades pel ministeri no han comptat amb cap participació de la representació dels treballadors, el que obliga també a una resposta contundent per part de tots els Sindicats. CGT ja va convocar mobilitzacions per a aquest estiu, que desconvocàvem per respecte a les víctimes de l'accident de Santiago, donant oportunitat que el Ministeri es replantegés el model de ferrocarril, cosa que no ha fet.

- QUIN TIPUS DE MOBILITZACIONS ES PORTARAN A TERME? PER QUÈ NO CONVOQUEN LA TOTALITAT DE SINDICATS?

A més del calendari d'aturades i vagues, CGT al costat del SF han convocat una manifestació a Madrid el 23 d'octubre, accions reivindicatives en les províncies i reunions amb altres col·lectius (associacions de veïns, ecologistes, partits polítics...). D'aquesta forma traiem a l'opinió pública un problema que també els afecta directament: la destrucció del ferrocarril públic i la seva submissió al benefici privat.

La resta de sindicats (UGT, CCOO, SCF i SEMAF), a pesar de la crida a la unitat que hem reiterat entenen que hi ha marge per a una hipotètica negociació, pel que de moment no es mobilitzen. La mà segueix estesa a la unitat d'acció, que des de CGT entenem com necessària en aquestes circumstàncies. Creiem que els/les treballadors/es els han d'exigir contundència davant una política de fets consumats tan lesiva per a tots/es.

- QUINA NEGOCIACIÓ PRETÉN EL MINISTERI?.

El Ministeri solament vol parlar d'ERO barats (més destrucció d'ocupació), parla d'un conveni únic per a les societats anònimes (impensable davant SA obertes al capital privat i amb la reforma laboral vigent), de permeabilitat entre empreses (com la suposada permeabilitat entre RENFE OPERADORA i ADIF del XV C.C.) i el mapa sindical (es refereixen a drets sindicals?). Res del proposat redundarà en benefici de treballadors/es i usuaris/es, pel que la mobilització es fa més necessària que mai.

- QUÈ HEM DE PERDRE?

Sense lluitar, TOT. Mobilitzant-nos almenys tenim esperança de poder canviar les coses. És un problema de DIGNITAT i de SUPERVIVÈNCIA en termes laborals i socials, creiem que no hi ha excuses per a no intentar-lo. Hem de participar activament en totes les accions que es convoquin, en cas contrari estarem facilitant que tota aquesta agressió es faci efectiva de forma immediata, amb les conseqüències que hem explicat.

ES TRACTA DEL NOSTRE FUTUR LABORAL I SOCIAL I ENS AFECTA A TOTS/ES.

DAVANT EL DESMANTELLAMENT I LA PRIVATITZACIÓ: MOBILITZACIÓ!!!!

Sector Federal Ferroviari de la CGT

>>> En documents adjunts el cartell de les vagues i aturades i el díptic sobre destrucció del ferrocarril públic.

Attached documents

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print
  • Etiquetes

  • Dins la mateixa secció