CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

CGT convoca vaga per al col·lectiu de comandament intermedi-maquinista cap de tren de l’AVE

Divendres, 11 juliol, 2008
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

CGT ha convocat Vaga Legal per a tots els MM.II. Caps del Tren AVE/Euromed de l'Entitat Pública Empresarial RENFE-Operadora, que començarà a partir del pròxim dia 18 juliol, mitjançant aturades parcials de forma indefinida.


CGT, com sempre, ha intentat per tots els mitjans buscar una solució al conflicte que, unilateralment, ha obert l'empresa a l'incomplir els acords aconseguits en les desconvocatòries de vagues dels mesos d'octubre i desembre de 2007 i febrer de 2008, aquest últim avalat pel mateix President de RENFE-Operadora.

Per a això i tractant d'esgotar la via del diàleg, buscant una sortida satisfactòria per a ambdues parts, aquest Sindicat va presentar una proposta final que servís per a la resolució del conflicte. No obstant això, la Direcció de l'Empresa ha rebutjat la proposta i persisteix insistentment des de fa un any a fer desaparèixer l'esmentada categoria professional, la qual ha estat fonamental per a assolir la qualitat i el bon servei dels trens AVE des de la seva existència a l'abril de 1992.

A pesar de l'interès mostrat pels treballadors d'aquesta categoria a oferir un servei públic de qualitat (treballadors que van ascendir per convocatòria en igualtat de condicions), i després de dur més de 16 anys conduint els trens AVE, no ha estat suficient perquè l'actual Direcció de l'Empresa compleixi els seus propis compromisos i per contra busqui l'extinció d'aquesta categoria professional.

Davant aquesta situació, l'única opció és convocar la present vaga, requerida pels propis treballadors afectats amb l'objectiu de defensar els seus interessos.

Des de CGT hem plantejat que aquest col·lectiu segueixi mantenint el contingut funcional que ve realitzant i segons recull la Normativa Laboral de RENFE, a més de que s'asseguri l'ocupació dels MM.II. Caps de Tren, a través del seu treball en conducció de trens d'Alta Velocitat de viatgers per ample UIC. Entenem que RENFE ha d'assegurar que, en cap cas, es produiran excedents en aquest col·lectiu.

SFF-CGT

www.sff-cgt.org/

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print
  • Etiquetes

  • Dins la mateixa secció