CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

CGT defensa els maquinistes involucrats en l’accident entre dos trens de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) que va tenir lloc dimecres entre les estacions de Les Planes i La Floresta

Dilluns, 26 maig, 2008
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

Aclariments de CGT davant l'accident produit als Ferrocarrils de la Generalitat el dia 21 de maig del 2008

En referència al publicat per tots els mitjans de comunicació, sobre l'accident, la CGT dels Ferrocarrils de la Generalitat volem aclarir alguns aspectes tècnics, necessaris per a l'esclariment dels fets i poc coneguts.

L'empresa ha obviat als mitjans de comunicació, i molt ens temem a l'autoritat competent de la qual depenem, la part referida a les condicions de circulació i les mesures de seguretat que van adoptar per a realitzar aquests treballs en l'enclavament de La Floresta.

Aquests treballs s'han realitzat amb un número de circulacions de trens màximes, que és el que suposa l'horari laboral i lectiu i amb el sistema de seguretat del ATP fora de servei entre Les Planes ,Sant Cugat i viceversa. El sistema del ATP és el que permet i suporta tan alt nombre de circulacions. Només teníem com mesures de seguretat els senyals lluminosos (semàfors), que es denominen “Bloqueig Automàtic Centralitzat (BAC)”. Aquest és un sistema que no pot suportar una quantitat elevada de circulacions, tret que es vulgui assumir un risc importantísim d'incidents o accidents.

De fet aquest sistema s'utilitza en FGC per a situacions d'emergència, per avaria del sistema del ATP. A més els responsables de planificar aquests treballs no van adoptar la mesura de limitar la velocitat en el tram afectat i així minimitzar els riscos de depassi de discos.

En el tram on s'estan executant les obres on es va produir l'accident no existeix cap limitació de velocitat ni fixa, ni temporal de 30 km. Que les velocitats de circulació dels trens implicats en l'accident per aquest tram no s'han fet públiques.

Quant a l'excés de velocitat per part dels maquinistes dels trens implicats en l'accident puntualitzar que no es pot tipificar excés al no haver cap limitació de velocitat, ni cap consigna publicada per part de l'empresa per a aquestes obres que així ho especifiqués. Com a molt podríem parlar de velocitat inadequada.

Tampoc entenem com aquesta obra s'ha executat de dia i en horari laboral/lectiu, quan el normal és que s'hagués fet durant la nit o en horari festiu.

La CGT no està d'acord amb el resultat de la investigació de l'accident, portada a terme per la pròpia empresa, sobretot en la part referida a la culpabilitat i/o responsabilitat de l'accident.

Per tot això no podem acceptar com únics culpables als dos maquinistes implicats en l'accident, atès que les condicions en les quals se circulaven no eren les correctes.

Secció Sindical CGT-Ferrocarrils de la Generalitat


AVUI

El sindicat CGT culpa FGC de "no haver fet prou per evitar l'accident"

Jordi Palmer. Avui.cat. - 26.05.08

El sindicat CGT ha sortit en defensa dels maquinistes involucrats en l'accident entre dos trens de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) que va tenir lloc dimecres entre les estacions de Les Planes i La Floresta. Segons ha defensat Luis Carrillo, secretari general de la secció sindical de CGT a FGC, tot i que els dos maquinistes "tenen la seva responsabilitat" en els fets, l'empresa "no ha fet prou per evitar l'accident".

Segons el representant sindical, "una obra de l'envergadura" que s'està fent al tram accidentat "no es pot fer amb servei diari". En aquest sentit, Carrillo és del parer que l'empresa hauria d'haver buscat alternatives com "esponjar les circulacions, traslladar les obres a l'agost o fer-les en horari nocturn", i considera "equivocat" que els representants de FGC hagin declarat que els trens superaven la velocitat establerta a la zona, ja que "no hi ha limitació de velocitat". A més, considera que en anul·lar-se el sistema de limitació de velocitat (ATP) a causa de les obres, caldria haver utilitzat algun "sistema alternatiu".

El cas dels dos maquinistes, que podrien ser expedientats, serà tractat aquest dilluns al matí en una reunió extraordinària del Comitè de Seguretat en la Circulació.


Diari Electronic Cugat.cat

El sindicat CGT defensa les conductores dels dos trens accidentats a les Planes

Orios Sumsi. Cugat.cat - 26.05.08

El sindicat CGT ha sortit en defensa de les dues maquinistes de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) involucrades en l'accident que va tenir lloc dimecres passat entre la Floresta i les Planes. Segons el sindicat, les conductores no tenen tota la responsabilitat del xoc, ja que FGC no havia pres totes les mesures necessàries per evitar l'accident, com hauria estat no fer les obres en hora punta o no permetre circular amb el sistema automàtic de seguretat desactivat.

Segons la CGT, el fet de circular sense el sistema de seguretat, anomenat ATP, augmentava les possibilitats que hi hagués un accident. El sindicat diu que FGC no hauria hagut de programar les obres un matí laboral, sinó fer-les en horari nocturn o a l'agost, quan circulen menys trens.

El delegat de la CGT al comitè d'empresa de FGC, Dani Montesinos, considera, a més, que no es pot parlar d'excés de velocitat, sinó de velocitat inadequada, ja que no hi havia cap indicador de límit de velocitat en el tram de l'accident.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print
  • Etiquetes

  • Dins la mateixa secció