CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

CGT denuncia que la línia 9 del Metro de Barcelona ha estat inaugurada amb presses i sense garanties

Dimecres, 16 desembre, 2009

La Línia 9 del Metro de Barcelona funciona sense haver estat publicat en el DOGC el Reglament de Circulació de Trens. Fa només 15 dies que l'empresa constructora va lliurar l'obra finalitzada, el dia de la inauguració va haver-hi dos incidents. No s'han construit passarel·les d'evacuació del passatge en els interiors dels túnels com estava pressupostat.


La CGT, sindicat majoritari en el Metro de Barcelona, volem denunciar que la Línia 9 del Metro de Barcelona inaugurada a tot córrer pels polítics i la Direcció de l'empresa, manca de l'aprovació i la publicació obligatòria del Reglament de Circulació de Trens, on es garanteix la seguretat que ha d'aplicar-se davant qualsevol tipus d'incidència i la normativa per al seu correcte funcionament.

A la CGT de Metro ens sembla una irresponsabilitat que una obra finalitzada i lliurada per les empreses constructores tan sols fa 15 dies, s'obri al públic i es posi en funcionament en tan breu termini de temps. Solament s'entèn per a aconseguir rendibilitat partidista inaugurar la Línia 9 amb semblant improvisació, máxime quan porten des del mes de març anunciant a so de bombo i platerets l'obertura de la línia.

El Reglament de Circulació desenvolupa i marca les normes de seguretat a seguir i abasta totes les situacions de risc que es poden donar, per exemple com i quan es pot entrar en el túnel per a auxiliar un tren parat i amb passatge. Aquest reglament ha de ser aprovat i publicat per la Conselleria de Transports perquè entri en vigor i abans que es posi en funcionament la circulació dels trens, havent de ser conegut per tots els treballadors que han d'aplicar-la, des dels operadors del Centre de Control del Metro fins al total dels treballadors de la Línia.

No és tranquilitzador el que s'hagi dissenyat una ruta alternativa amb autobusos per si passa algun tipus d'incident tecnològic, de fet el mateix dia 13, dia de la inauguració, a les 21 hores va estar a punt de ser utilitzada ja que van haver-hi dues incidències que van obligar a deixar solament un tren com llançadora, quedant inutilitzada l'altra via per quedar-se un comboi del Metro parat en una estació.

La CGT també vam denunciar que s'havia pressupostat la construcció de passarel·les d'evacuació en l'interior del túnel i les mateixes no s'han construït, a pesar d'haver-se triplicat el pressupost inicial. La CGT hem calculat que el temps que trigarà un empleat en personar-se en un tren en cas d'algun tipus d'incidència serà d'aproximadament entre 10 i 15 minuts depenent del lloc on succeeixi. Considerem que és totalment intolerable que es retalli en la seguretat del passatge.

Dintre d'aquest caos organitzatiu i tècnic que ha representat aquesta inauguració cal destacar que la Direcció no ha comunicat l'alta de l'obertura als ens que corresponen d'alguns dels centres de treball que han inaugurat. Totes aquestes qüestions sobre la línia 9 han estat plantejades en repetides ocasions per la CGT davant la Direcció del metro i davant la Conselleria de Transports trobant el silenci i la indefinició com resposta.

Per tot això la CGT considerem que la Línia 9 del Metro de Barcelona no reuneix els requisits mínims imprescindibles per a la seva obertura al públic i creiem que s'està utilitzant als ciutadans de Santa Coloma com conillets d'índies.

Secció Sindical CGT Metro Barcelona