CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

CGT ha convocat vaga a l’aeroport del Prat el divendres 29 d’agost de 2008.

Dimecres, 20 agost, 2008

La CGT, ha convocat vaga el divendres 29 d'Agost entre les 9 i les 11 hores al matí i entre les 15 i les 17 hores a l'empresa mes important de l'aeroport de Barcelona dedicada al Handling: Newco Airport Service, amb uns 800 treballadors i que dóna servei a les companyies Spanair, Lufhtansa, Aerolineas Argentines, Aeroflot, SAS, Finnair, TAP Portugal, Swiss Air, Air lingus, Royal Air Marroc, Tunis Air, LOT, SKY 1, German Wins, Austrian Airlines, etc.


Portem diversos mesos intentant la via de la negociació amb l'empresa trobant el silenci com única resposta. Sabem que aquest tipus de vagues poden ocasionar molèsties als usuaris, però la responsabilitat és de l'empresa que es nega a escoltar unes reivindicacions que haurien d'haver estat ja solucionades ja que afecten a la qualitat i a la seguretat de treballadors i usuaris.

Esperem que abans de caure en la crítica fàcil contra els vaguistes, es tingui en compte que el perjudici que s'ocasionés és el menor possible ja que la vaga sol és de dues hores per torn, i solament un dia, encara que es produiran retards en cadena en tots els vols, per l'organització pròpia de l'aeroport. El canvi d'actitud de l'empresa és el nostre objectiu, no molestar als usuaris i per a això hem evitat els aturs en dates mes estratègiques.

Els motius que ens han dut a la convocatòria de la vaga és el mal clima laboral que existeix en la mateixa i el mal servei que s'està realitzant als usuaris de les diverses línies aèries per a les quals treballem i que es traduïx en:

S'han perdut 400 llocs de treball passant de 1.200 treballadors a 800 en 18 mesos.

Constants retards en les sortides i arribades dels avions per carregar-se i descarregar-se únicament amb dos treballadors, en la majoria dels casos, arribant-se a elevar avions als quals no arriben tots els equipatges per falta de personal bé sigui per a transportar-lo, bé sigui per a carregar-lo.

Estem parlant que quan aterra un avió es descarreguen del celler del mateix manualment, unes 130 maletes i es carreguen altres 130 maletes amb un terme mitjà de 15 quilos cada maleta, en uns 35 minuts han de moure's uns 3.900 Quilograms entre dues persones, tenint un descans de 15 o 20 minuts els quals tenen jornada completa, i sense descans el personal a temps parcial.

Cal tenir en compte que es treballa a 46 o 48 graus de sensació tèrmica a l'estiu, donat la calor que produïxen els motors dels avions, produint-se fins i tot casos de lipotímies, ja que es van retirar inexplicablement les fonts d'aigua.

A pesar de ser un treball que requereix un enorme esforç físic i posicions que castiguen durament el cos no hi ha un quadre de malalties laborals reconegudes.

Depenent de la zona de l'aeroport on s'està treballant no hi ha ni lavabos ni fonts d'aigua, tenint problemes fins a per a poder realitzar les necessitats fisiològiques bàsiques d'orinar, fer de ventre, beure aigua.

És intolerable la Inestabilitat laboral existent en la plantilla amb un 30 % als quals se'ls realitza contractes de 20 hores mensuals però se'ls oferix fer cada dia 3 hores extres, a més d'altre 30 % de llocs de treball pel qual roten fins a 5 treballadors anualment per un únic lloc, quedant solament un 40 % aproximat de treballadors fixos de plantilla. Aquesta situació d'inestabilitat, rotació, provoca falta tant de motivació com de projecció professional. S'arriba a l'extrem que en una mateixa setmana assignen a un treballador torn de treball al matí el dilluns, torn de tarda el dimarts, i així successivament, amb el consegüent descontrol personal i desconsideració cap a la seva vida social.

Les nomines cada mes contenen regularment fallades, sempre desfavorables als treballadors, i triguen a ser solucionades tres mesos, havent de recórrer moltes vegades als tribunals per a aconseguir cobrar. Acusem a l'empresa de manejar uns diners que pertany als treballadors i que utilitza al seu antull durant un mínim de tres mesos, disposant de l'i sense donar interessos als treballadors que pertanyen.

No compleixen l'acord de subrogació amb el personal procedent d'Iberia i d'Eurohalding.

L'empresa no realitza cursets de formació de qualitat als treballadors per al maneig de la maquinària que s'utilitza. En ocasions, no estan en condicions optimes per al seu funcionament, no complint-se amb els protocols que deuen garantir tant la seguretat dels treballadors com dels avions i els passatgers ja que per posar un exemple les rampes de descens del passatge no els funciona el fre de mà produint-se alguns accidents que les mateixes han col·lisionat amb els avions. El mateix succeïx amb els tractors d'arrossegament de l'equipatge es produïxen innombrables fallades en els frens de mà, arribant-se a l'extrems que la guàrdia civil a aixecat atestat per dur les llums foses, amb el consegüent perill especialment en els serveis de nit.

Tampoc es realitzen cursets de prevenció de riscos laborals de qualitat fins a posats uns 7 mesos de contracte. Mas del 60 % del personal fix no ha rebut cursets de prevenció de Riscos Laborals.

La CGT continuem oberts el diàleg sempre que aquest serveixi per a solucionar els problemes, per a això hem sol·licitat tant la mediació de la Generalitat com la de les empreses que es veuran afectades per la vaga.

Exigim unes condicions dignes de treball i de seguretat per a treballadors i usuaris.

Secció Sindical CGT- Newco El Prat

Relació amb els Mitjans de Comunicació de CGT Barcelona

Info a la premsa:

La Vanguardia

Europapress