CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

CGT Metall convoca protestes divendres 17 i dissabte 18 de maig al saló de l´automòbil a Barcelona

Dijous, 16 maig, 2013
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

CGT-METALL CONVOCA PROTESTES DIVENDRES I DISSABTE
AL SALÓ DE L'AUTOMÒBIL A BARCELONA

(Plaça Espanya al costat de les torres venecianes, costat dret)

DIVENDRES 17 DE MAIG de 20 a 24 hores.

"Vetllada" DAVANT LA PORTA DEL SALÓ DE L'AUTOMÒBIL. Plaça Espanya, Barcelona.

Actuacions i performance contra a els acomiadaments del metall. Encendrem 1 espelma per cada 1.000 LLOCS de Treball Desapareguts a la Indústria en Els últims cinc anys.

Contra els acomiadaments, a els EROs carregats de xantatges i pèrdues de drets i la acció agressiva de les multinacionals en els reestructuracions.

DISSABTE 18 DE MAIG de 10 a 14 hores.

CONCENTRACIÓ-ACCIÓ DAVANT LA PORTA DEL SALÓ DE L'AUTOMÒBIL. Plaça Espanya, Barcelona.

Repartiment d'octavetes i escenificació de la situació dels Treballadors en els fàbriques de l'acte, con megafonia i animació.

Denunciar els condicions de Precarietat, la pressió dels Ritmes de Treball, els Malalties i Lesions que originen en les persones i exigir la Reducció de jornada sense reduir el Salari.

El sector de l'automoció segueix sent un dels pilars bàsics de l'economia espanyola (7% del PIB) . Sector que ha destruït més de 230.000 llocs de treball, dels 670.000 perduts en la indústria de tot l'estat espanyol. No obstant això, les dades diuen que mentre segueix la desaparició d'empreses i d'ocupació, els beneficis dels empresaris fins i tot han superat un 8% els nivells de 2007, any anterior a aquesta ESTAFA anomenada crisi.

La societat espanyola estem patint les conseqüències del procés anomenat "globalització. Les receptes econòmiques dels poderosos ens dirigeixen a la recessió, l'atur ia la pèrdua de drets conquerits després de decennis de lluita, esforç i sofriment així com al desmantellament del sector públic i del que queda de l'anomenat "estat del benestar". I aquestes receptes sempre han estat imposades sota la por i el xantatge de la deslocalització, els EROs, els acomiadaments o els tancaments. Els executius de l'Acte s'han destacat en aquesta indecent actuació xantatgista. Però en l'acte a més, la flexibilitat, l'augment de jornada, les retallades salarials i de drets, la precarització del treball, el deteriorament de les condicions, la nova organització del treball ... augmenten l'explotació dels treballadors (ciutadans i ciutadanes com tu), provocant el deteriorament de la nostra vida, de la conciliació de la vida laboral i familiar, de la salut, ... que ha situat al capdavant de la Productivitat i Explotació les fàbriques de l'acte d'aquest país.

Però per a ells no és prou. Els directius es reparteixen milions d'euros de beneficis en sous i dividends i de la mà d'ANFAC, (lobby que agrupa els fabricants de vehicles) fan xantatge als treballadors del sector i als ciutadans, pressionant i traient més diners de les administracions públiques. Després no hi ha recursos per a sanitat, educació, habitatge ...

Tot això amb l'aval dels sindicats majoritaris i institucionalitzats que col · laboren en els augments de la competitivitat, fent coresponsables dels rebaixos salarials, l'empitjorament de les condicions de treball i de la precarització sobre l'ocupació, per mantenir les seves grans estructures de sindicats verticals . Durant els últims anys aquesta seqüència es repeteix a Iveco (FIAT), Nissan, Seat, Opel, Ford, Peugeot, Citroën ... és a dir, en tots els grans fabricants. Amb la promesa del manteniment de plantes, la fabricació de nous models o falsa promesa de creació d'ocupació de qualitat, les grans multinacionals fan xantatge als seus treballadors perquè es rebaixin les seves condicions laborals i els seus representants perquè facilitin noves contractacions en condicions més precàries.

La necessitat humana estreny, les administracions intercedeixen a favor de les companyies i deriven ajudes i fons públics a les butxaques d'uns pocs. A més, tant els governs del PSOE i del del PP amb les successives reformes laborals han donat a aquests directius eines barates per acomiadar, empitjorar condicions o directament tancar empreses. Tot això perquè els treballadors del sector de l'auto i components, han estat empobrits i precaritzats pels últims convenis col · lectius signats pel sindicalisme que ho accepta i ens ven a tots.

I aquest deteriorament està arribant a límits insuportables. Abans d'aquesta gran estafa que va començar el 2007, i enmig d'ingents beneficis, van tancar centenars d'empreses auxiliars de components i realitzar un ajust brutal en el sector. Els 670.000 llocs de treball desapareguts des de 2007 en el Metall, estan molt vinculats a l'Acte. Ara amenacen amb un segon ajust de salaris i condicions de treball en les empreses matrius fabricants. Busquen abaratir els costos, sigui com sigui. Costos que no suposen ni el 10% del preu del producte. Però busquen mercats, comunitats i països amb encara menys protecció social i control sindical, on no hi hagi legislació que protegeixi els treballadors / es tot en nom dels seus beneficis, pressionant als governs i poders polítics.

El recent accident mortal a Bangladesh és un horrible exemple de les conseqüències d'aquest capitalisme inhumà. Però els beneficis no són gratis, es paguen amb la nostra salut i la nostra vida. La pressió en els llocs de treball, els ritmes i la flexibilitat desbocada, porten a que els treballadors ens "trenquem" després d'uns anys. I així, augmenten les malalties professionals, els accidents i les lesions permanents. I llavors ens llancen fora de les fàbriques amb càrrec a les arques de l'estat, i els que fabriquem aquests cotxes, patim els efectes nefastos que sobre la nostra salut ha generat la seva explotació, amb pensions cada vegada més reduïdes. I les mútues laborals com a clients de les empreses i en interès d'aquestes, no treballen per a la nostra salut si per augmentar indirectament els beneficis dels que ens exploten.

Els qui ens enfrontar-nos a les decisions inhumanes de les empreses, siguem del sindicat combatiu que siguem, patim acomiadaments i represàlies antidemocràtiques (Nissan, Ford), acomiadaments racistes (Seat) o discriminació sindical en el lloc de treball. Des de CGT volem denunciar aquesta situació i mostrar l'altra cara més enllà de la parafernàlia, els llums, els reclams publicitaris o el "glamour" del Saló. Volem treballar i viure dignament com a treballadors i ciutadans. TREBALLAR PER VIURE, SENSE QUE ENS explotin. És urgent recuperar una aposta seriosa per la indústria, que aporti ocupació fixa, que aposti per R + D + I . No volem ni podem ser el múscul del que altres inventen. Això no és futur. Exigim un nou model productiu, que a més actuaria d'efecte multiplicador en altres sectors productius Però no ho volem a qualsevol preu. El volem amb justícia, amb dignitat i amb futur.

NO HEM TREBALLAT I lluitat EN AQUEST PAÍS PER TORNAR A SEGLE PASSAT. Per això la CGT rebutgem aquesta situació i exigim un futur en el qual treballem per viure, i la riquesa que creem amb les nostres mans no vagin a les butxaques d'uns pocs, sinó a permetre que tots i totes visquem dignament.

PER TOT AIXÒ DES DE LA CGT RECLAMEM

· Polítiques industrials clares i responsables en tot l'estat espanyol. Amb un veritable control social i públic de les empreses, fomentant l'R + D + i.

· Actuacions legals, polítiques i socials contra les polítiques de deslocalitzacions i externalitzacions que s'estan duent a terme nombroses empreses.
· Acabar amb els EROs del xantatge que estan sent excusa per acomiadar i rebaixar les condicions de treball. NI UNA RETALLADA MÉS DE SALARIS I DRETS!!

· Davant l'augment de la competitivitat i productivitat; REDUCCIÓ DE JORNADA, 35 H. SETMANALS, JA!! PEL REPARTIMENT DE LA RIQUESA I DEL TREBALL .

· Manteniment i foment de les mesures de relleu generacional per lluitar contra la xacra de la desocupació juvenil. JUBILACIÓ ALS 60 ANYS.

· Controls efectius de prevenció de riscos laborals, reconeixement de malalties professionals. Mútues i Empreses han de pagar els costos en malaltia que provoquen els ritmes de treball; REBAIX DELS RITMES DE TREBALL .

· READMISSIÓ DE TOTS / ES ELS TREBALLADORS / ES ACOMIADATS / ES PER DEFENSAR LES CONDICIONS DE TREBALL , a Seat, Nissan, Ford, Renault i en les empreses auxiliars.

Més informació:

Paco Selas CGT-METALL CGT 691 202 367

Carlos Navarro -Premsa Barcelona 649.839.490

- WEB CGT FESIM

- FACEBOOK FACEBOOK CGT FESIM

- TWITTER CGT FESIM

- TWITTER CGT FICOSA

- TWITTER CGT GEARBOX

- TWITTER CGT MAHLE

- TWITTER CGT SEAT

- TWITTER CGT RENAULT

- TWITTER CGT FORD

- TWITTER CGT NISSAN

- TWITTER CGT SOLDADURA SERRA

- WEB CGT FICOSA

- WEB CGT SEAT

- WEB CGT ESSA PALAU

- WEB CGT NISSAN

Diego Jesús Rejón Bayo

@diegorejonbayo

Secretari General FESIM-CGT

Mòbil: 685822876

Telèfon: 93 773 14 78

E-MAIL: s.general.fesim@gmail.com

Divendres 10 de maig al matí la concentració feta davant hotel miramar de CGT Metall, rebuda de la patronal del metall i de Artur Mas i Mariano Rajoy:

#salonautoexplotacion concentració CGT Metall de Catalunya davant Rajoy i Mas a visita al saló del ´automòbil a BCN #plasmaescratxe #SEAT @seatjobs @cgtseat

#salonautoexplotacion concentració CGT Metall de Catalunya davant Rajoy i Mas a visita al saló del ´automòbil a BCN #plasmaescratxe

Concentració davant saló de l´automòbil dia visita #rajoy i #mas de CGT #plasmaescratxe #salonautoexplotación

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print
  • Etiquetes

  • Dins la mateixa secció