CGT METRO BCN davant la retirada de TMB de la gestió del Metro d’Oporto
LA CGT DE METRO DAVANT LA RETIRADA DE TMB DE LA GESTIÓ DEL METRO D'OPORTO Barcelona, a 20 d´agost 2015 CGT METRO TMB BARCELONA Victoria Rodríguez. Secretària General CGT-Metro. Tel. 628 726 313 José Ángel Ciércoles. CGT i Comitè Empresa. Tel. 650 943 950 Carlos Navarro. CGT-Premsa Barcelona. Tel. 649 83 94 90
Davant la decisió del Govern portuguès de cancel·lar, per incompliment de contracte, la gestió de tota la xarxa de transport públic de Porto -metro i autobusos- a la societat formada per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i Moventia, la Secció Sindical de la CGT a Metro de Barcelona vol denunciar l'obscurantisme amb què TMB està duent a terme operacions similars a la del metro de Porto en altres ciutats com Lisboa, Panamà o el Caire, on des de fa anys directius i tècnics del metro de Barcelona estan actuant en una mena de "comissió de servei" amb una total falta de transparència.
La CGT, sindicat majoritari al Metro de Barcelona, exigeix a la direcció de TMB que expliqui els diners públics que està invertint en aquestes aventures especulatives fora de la ciutat, mitjançant la seva participació en consorcis i empreses sobre les activitats i funcionament ningú a TMB dóna explicacions.
Aquesta setmana s'ha sabut que el Govern portuguès ha retirat a Transports Ciutat Comtal (TCC) -societat constituïda el 1991 per TMB i Moventia- la gestió del metro de Porto per la manca de pagament d'una garantia d'uns 20 milions d'euros. TCC havia guanyat a principis d'any el concurs per gestionar aquesta xarxa de transport urbà, després de lliurar un aval de 17 milions d'euros.
CGT desconeix, perquè TMB no ho ha fet públic, si els 17 milions lliurats formaven part dels 20 que exigia el contracte signat amb el govern lusità, però dubta que aquests 3 milions d'euros de diferència siguin el motiu real perquè una operació que anava a reportar a TCC uns ingressos de 400 milions d'euros en 10 anys s'hagi anat en orris.
Volem els comptes clars. Cap directiu de Metro ni polític responsable de la inversió ha donat explicacions, de moment, sobre els diners públics que s'ha perdut a Porto. El ciutadà ha de saber si es van a recuperar els 17 milions dipositats com a aval, quants diners costarà la penalització per no complir l'estipulat en el contracte i quants cessaments o dimissions es produiran entre els responsables d'aquest desgavell financer.
Més informació:
Etiquetes
Dins la mateixa secció
- Manifest 25N 2020
- En defensa dels i les treballadores de la canera municipal de Lleida
- Educació Atèn la petició feta per CGT Ensenyament, les persones opositores podràn ajornar la seva prova degut al temporal de neu
- La DGT a Barcelona, possible focus de contagi de covid19
- BALAÑÁ acomiada il·legalment al personal de tots els seus teatres
- Presentació de demanda per vulneració de drets fonamentals a la Diputació de Barcelona