CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

CGT rebutja l’augment de tarifes als bitllets de Rodalies de Catalunya

Dilluns, 2 gener, 2012
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

La Secció Sindical de CGT de Renfe-Operadora i Adif considera que l'augment de les tarifes en Rodalies de Catalunya és un abús i és contrària al foment de l'ús del transport públic per ferrocarril. És simplement una forma de recaptar diners a costa d'una necessitat fonamental del ciutadà com és la mobilitat, per així finançar les entitats privades, als beneficis dels seus accionistes i tots els privilegis de la decadent casta política que cobra dietes desorbitades per acudir a les seves reunions.

La Generalitat de Catalunya, en una pèssima i interessada gestió de tall neoliberal, retalla en sanitat, educació i serveis públics essencials. Ara, a través de l'ATM, ens imposen un augment excessiu en les tarifes, arribant aquestes fins a un 38% en el bitllet senzill i un 12% a la T-10. A més, han eliminat la T-Mes Il·limitada i els descomptes següents:

* Descompte per anada i tornada.

* Descompte del 40% per a nens entre 4 i 14 anys.

* Descompte per grups.

Amb les mesures preses per l'ATM només es beneficia els viatgers que compren abonaments de llarga durada, penalitzant greument els viatges senzills, el que incrementa l'ús del transport privat i amb això la contaminació mediambiental.

Tampoc s'ha preocupat massa la Generalitat de Catalunya de combatre l'enorme frau existent a Rodalies. El sistema de tancament dels accessos a les estacions és ineficient i insostenible i només beneficia a les empreses de seguretat privada (que no als seus treballadors que tenen molt pitjors condicions de treball que els interventors de Renfe que hi havia abans en els trens). L'increment fins a 100 euros de multa per no tenir títol de transport, és una mesura més recaptatòria que dissuasòria.

Pobre balanç el que mostra, fins ara, la gestió efectuada per la Generalitat en les Rodalies de Catalunya que no ha eliminat els desajustos d'horaris i cadències entre línies i que només ha aconseguit de l'Administració General de l'Estat l'arranjament puntual d'alguns andanes i catenàries. Segueixen pendents les inversions importants: desdoblament de les línies R-3 BCN-Vic i R-1 Arenys-Blanes, construcció de la línia ferroviària orbital, etc.

Mentrestant, la ciutadania continua patint l'endèmic mal de la manca d'un manteniment adequat i de la fragmentació ferroviària que ha portat la liberalització i privatització d'activitats del ferrocarril.

Del que sí que s'han preocupat és de canviar la imatge corporativa "Descompte dels trens i estacions de Rodalies" i de repartir diaris subvencionats en els combois.

SFF-CGT Barcelona

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print