CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

CGT rebutja radicalment els més de 20.000 acomiadaments temporals per ERO fraudulents

Dimarts, 17 juny, 2008
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

El Secretariat Permanent del Comitè Confederal de CGT, manifesta públicament el seu rebuig més absolut als ERO (més de 20.000 acomiadaments temporals) presentats per nombroses empreses de diferents sectors, especialment d'automoció, electrodomèstics i empreses auxiliars del metall, a l'empara d'una suposada causa de força major motivada per la “interrupció del transport ” durant la vaga del sector del transport de mercaderies per carretera.


Per a CGT, aquests ERO representen un frau social i un frau jurídic legal, ja que, les responsabilitats d'aquests acomiadaments corresponen a les empreses i es pretén que sigui la societat qui pagui els costos d'incompliments contractuals entre les empreses transportistes i proveïdors de peces i les empreses d'automoció, metall…

Cal recordar que, en els anys 90, es van instaurar en totes les empreses d'automoció els sistemes de treball denominats “just a temps”, procedint-se a eliminar el magatzematge de peces, estoc i el transport propi i es van establir contractes a curt i llarg termini amb empreses proveïdores de peces i empreses transportistes perquè aquestes servissin les peces en funció de les necessitats de producció i la demanda del mercat.

Aquests sistemes de treball de "just a temps” van reduir costos laborals, de magatzematge, de transport, etc. Amb aquestes mesures, les empreses van veure augmentats els seus guanys de forma significativa i van guanyar en “competitivitat”. Diversos milers de treballadors van ser acomiadats per raons tècniques, organitzatives o productives sobre la base de l'article 51 de l'Estatut dels Treballadors, sent l'erari públic qui es va fer càrrec de les prestacions d'atur tant contributives com no contributives.

Per tant, ara la responsabilitat dels acomiadaments és empresarial. La Llei obliga a les empreses a preveure i fer-se responsable de les conseqüències d'aquests sistemes de treball que contemplen l'eliminació dels magatzems. Són les empreses qui han d'assumir les responsabilitats quan les empreses proveïdores de materials i les transportistes poguessin exercir els seus drets constitucionals de vaga, tancament patronal o simplement “interrompre els subministraments”. Els danys els han de pagar les empreses concretes per incompliment de contractes privats entre empreses privades.

Des de CGT diem “Ja n'hi ha prou de fraus socials i expoli dels diners públics”. Si s'admeten els ERO per l'Autoritat Laboral corresponent, suposaria que de l'erari públic hauríem de pagar uns 12 milions d'euros (mitjana de 600 euros per treballador -atur d'uns tres dies en suspensió + seguretat social- per 20.000 treballadors afectats).

CGT assumeix la seva responsabilitat de lluita juntament amb el conjunt de treballadors i treballadores per a parar aquesta nova agressió, no només amb la raó jurídica sinó, sobretot, amb l'acció sindical i la mobilització per a la defensa dels nostres drets laborals i socials.

Secretariat Permanent de la CGT


Adjuntem document per presentar alegacions als ERO

Amb motiu dels Expedients de Regulació d'Ocupació que estan presentant moltes empreses a conseqüència de l'aturada-vaga “patronal” del transport, sent moltes les peticions que s'estan rebent al Gabinet Jurídic Confederal perquè redactin Informes d'Oposició, i no havent possibilitats de poder atendre-les totes, han elaborat un Model d'Informe d'Oposició fet pel mateix Gabinet Jurídic i pel Gabinet d'Estudis que es pot utilitzar per a defensar-nos davant aquests ERO i presentar alegacions.

Attached documents

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print
  • Etiquetes

  • Dins la mateixa secció