CGT trasllada a l’opinió pública la seva preocupació pel lamentable estat de deterioració al que ha arribat el servei ferroviari a Catalunya
Els motius que ocasionen aquesta situació es produïxen al nostre entendre per l'aprovació de la Llei del Sector Ferroviari, elaborada pel PP i aprovada pel PSOE i que ha suposat la descoordinación total entre Adif i Renfe Operadora.
Ambdues empreses estan immerses en un ERO (Expedient de Regulació d'Ocupació) que afecta al llarg de la seva vigència a 4000 treballadors, el que suposa un greu obstacle per a garantir la viabilitat de la gestió d'aquestes empreses, agreujant la falta endèmica de personal.
Aquest problema ocasiona per part de l'empresa l'externalització i subcontractació de serveis a empreses que a través de la recerca del benefici econòmic obliden temes tan importants com la seguretat, la formació i la prevenció de riscos laborals, augmentant la sinistralitat laboral i les avaries.
Per altra banda, les urgències per fer arribar l'AVE a Barcelona, ha forçat al màxim les capacitats en els espais on s'ha treballat, ocasionant incidents en les línies per on circula el servei de rodalies i arribant a la paralització que viuen actualment.
La solució a aquests problemes passa al nostre entendre per:
a) La contractació de personal a través d'OEP (Oferta Ocupació Pública) en tots els serveis, que solucionin aquestes mancances i rejoveneixi una plantilla amb una mitjana d'edat de 47 anys i que repercuteixi en la internalització del manteniment preventiu de les infraestructures i del material rodant.
b) Realitzar inversions en el ferrocarril convencional de la Comunitat que garanteixi:
1) El manteniment de les estacions i un adequat nivell de qualitat i imatge.
2) Manteniment del personal ferroviari tant en les estacions com en els trens per a una millor atenció al públic en informació, venda de bitllets, seguretat de l'usuari, seguretat en la circulació, sales d'espera, etc.…
3) Adaptació de les estacions, dependències ferroviàries i trens per a facilitar el seu ús a les persones amb discapacitat.
4) Conservació i ampliació dels actuals serveis ferroviaris.
5) Defensa del ferrocarril com mitjà fonamental del transport col·lectiu de titularitat pública, que garanteixin la fi social i la seguretat del transport, tenint en compte els avantatges ambientals i de sostenibilitat d'aquest mitjà de transport.
6) Prioritzar el servei de rodalies, autèntic motor productiu de la nostra comunitat i utilitzat diàriament per centenars de milers d'usuaris.
PER UN FERROCARRIL PÚBLIC, SOCIAL I DE QUALITAT
Sindicat Federal Ferroviari de la Confederació General del Treball (SFF-CGT)
Catalunya, dimecres 14 de novembre de 2007