CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Comunicat de CGT davant la signatura d’un preacord de conveni entre la Direcció de Seat i la UGT

Dimecres, 28 desembre, 2011
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

La direcció de Seat i el sindicat UGT van firmar la matinada del 21 de desembre un preacord sobre un nou conveni col·lectiu que reforma el sistema retributiu i la flexibilitat interna. CGT i CCOO no el van signar. A continuació el comunicat de la Secció Sindical de CGT criticant el preacord.


Allò que el conveni amaga

Després de tres anys sense conveni, i després de dos mesos sense reunions oficials de negociació, el sindicat majoritari (la UGT), pacta, urgentment amb un vergonyós teatre, el preacord de Conveni a Seat on abandona la Plataforma Unitària i dona el vist-i-plau al principal objectiu de l'empresa: una flexibilitat a la carta.

Encara que ho vesteixin de seda en misèria es queda la Plataforma Unitària, i la majoria de les millores socials que es recullen en el preacord o són obligacions de l'empresa per llei (Pla d'Igualtat, reconeixement de les parelles de fet a tots els efectes, permís disponible durant hospitalització de familiars,...) o han estat guanyats per la CGT en els jutjats de lo social (dret a gaudir les vacances després d'una IT, reconeixement de part natural com a hospitalització,...). Drets que s'han aconseguit gràcies a l'inconformisme i la reivindicació de molts i moltes treballadores.

Enrere queden les reivindicacions bàsiques de la plantilla:

* No existeix recuperació salarial del que es va perdre amb el Q3, només l'IPC pelat.

* No existeix reducció de jornada, ni en dies ni en pauses.

* No s'humanitzen els ritmes de treball.

* No s'amplien les línies de transport col·lectiu.

D'ara en endavant tindrem que sacrificar la nostra vida per l'empresa, que aconsegueix la flexibilitat total al poder convocar fins a 42 caps de setmana de treball (84 dies a 3 torns) a canvi d'un grapat de minúcies (sistema de leasing, la compra d'un cotxe amb les hores acumulades, el tiquet de guarderia, assegurança mèdica privada,...) que per a l'empresa no suposen pràcticament cap cost.

I un "repartiment de beneficis" anomenats retribució variable, un màxim de 500€ que quedat a l'antull de l'empresa i que anirà retallant segons el balanç de resultats que vulguin presentar o els objectius en productivitat i qualitat que marquin.

Aquest trist final ens el temíem des que la UGT i l'empresa van aconseguir la majoria absoluta. En un any ens han col·locat contractes per ETT, les RDE amb filmació i aquest Conveni, pactat sota la política de la por i que retalla encara més els ja prou minvats drets que teníem.

Fem una crida a la reflexió a la majoria de la plantilla que fa un any van escollir aquest tipus de sindicalisme. Un sindicalisme antisocial que promociona les hores extres amb 5 milions d'aturats, i que s'oblida del repartiment de la riquesa i del treball.

Secció Sindical CGT Seat Martorell


Seat aconsegueix vincular els sous amb els resultats

El grup pacta el nou conveni col·lectiu amb la UGT, el sindicat majoritari

22/12/11 El Punt Avui - Barcelona - Redacció

A Seat li falta un últim esprint per aconseguir vincular els salaris als seus resultats econòmics. L'empresa ha arribat a un preacord amb el sindicat majoritari, la UGT, per firmar el nou conveni col·lectiu, que ha d'estar vigent fins al 2015. El document garanteix que els sous dels 13.000 treballadors del fabricant de cotxes pujaran segons l'IPC real i podran rebre una paga de fins a 500 euros si l'empresa té beneficis (cosa que no passa ara).

Segons el preacord, si el resultat operatiu de Seat és positiu, el treballador cobrarà automàticament 150 euros, però només rebrà la paga completa de 500 euros si es compleixen una sèrie de condicions vinculades a la productivitat (150 euros més si s'assoleixen) i a la qualitat (200 euros més). Si Seat registra pèrdues però són menors de les esperades, els sous dels treballadors pujaran, com a màxim, un 0,5%. El principi d'acord va ser subscrit dimarts a la matinada entre l'empresa i la UGT, després d'una intensa negociació que ha deixat fora els dos altres sindicats, CCOO i la CGT.

Fonts de Seat van destacar ahir que el fet que el conveni col·lectiu que s'està a punt de tancar sigui per cinc anys assegura la pau social a la companyia i la deixa en una molt bona posició amb vista a futures comandes de la matriu, Volkswagen. Per Matías Carnero, president del comitè d'empresa, el conveni facilitarà que VW s'inclini per Martorell a l'hora d'assignar el proper model, un 4X4. La CGT denuncia que el preacord dóna a l'empresa “una flexibilitat a la carta a canvi d'una pobra pujada salarial i sense ni un minut de reducció de jornada”.

* Notícia extreta del diari El Punt Avui

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print