CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Comunicat de la secció sindical de CGT davant l’acord aconseguit entre Nissan i els sindicats CCOO, UGT i SIGEN-USO

Dimecres, 27 febrer, 2008

Divendres passat 22 de gener, es va establir un principi d'acord entre la Direcció de Nissan i els sindicats UGT, CCOO i SIGEN-USCOC, un principi d'acord en el qual s'establirien unes mesures de flexibilitat amb la finalitat d'evitar un possible excedent de plantilla.

Aquestes mesures de flexibilitat comporten:

- Establir l'última setmana de vacances d'estiu, com de productiu voluntari en X- 83 a dos torns de treball.

- L'aplicació de fins a 15 dies de flexibilitat negativa, per al producte X-61b.


El passat 23 de febrer en assemblea d'afiliats, s'acorda la NO RATIFICACIÓ, d'aquest acord per l'adopció de mesures que ens semblen del tot injustificades i evitables. Aspectes que poden crear contradiccions entre companys de treball, i que per a salvar-los des de la CGT llancem les nostres propostes.

Alternativa als 15 dies de FLEXIBILITAT negativa, parant la producció, amb el que s'estableix una jornada industrial en X-61b de 215 dies, però augmentant la producció diària que passaria de 326 a 370 unitats. La proposta llançada per CGT va ser la d'aplicar aquesta flexibilitat a la baixa, de manera correlativa RECOL·LOCANT personal de torn sobrant per a cobrir l'absentisme dels treballadors que estiguessin afectats per l'aplicació d'aquesta flexibilitat. Exemple: 100 treballadors del torn C, (que desapareix), passarien als torns A i B i realitzarien el relleu dels companys que a manera de jornada de descans se'ls estaria aplicant la flexibilitat a la baixa. Limitant a 10 els dies de flexibilitat negativa.

Evidentment entenem que no tot el personal estaria reubicat. Aquí està l'aspecte més important de la proposta de CGT, per a evitar sobrepassar aquest límit de 5 dies de flexibilitat, i aquí està la contradicció de l'acord.

Des de la CGT llancem la següent proposta. Tot el personal de X-83 afectat per la FLEXIBILITAT positiva (dissabtes de treball), tindria com compensació única el cobrament que inclou la jornada de descans amb 88,29 euros. Amb aquesta proposta es generen uns dies extres de descans, amb el que s'hauria de pujar les cobertures, per al gaudi d'aquests dies. D'aquesta manera es generarien una sèrie de llocs de treball en els quals es RECOL·LOCARIA, el personal sobrant del torn de X-61b. S'obliga al treballador a escollir la forma de pagament del dissabte de treball? SI. Fins i tot ho reclamem en la nostra plataforma de Conveni Col·lectiu. Actualment el cobrament integre en diners dels dissabtes de treball no és més que la realització d'HORES EXTRES encobertes. I aquest any, d'una banda tindrem companys “regulats” i per un altre, companys augmentant la seva jornada individual.

Per a resumir, entenem com innecessari un augment de la flexibilitat negativa, ja que altres alternatives, presentades a l'empresa i a la resta de sindicats, haurien estat suficients per a reubicar a l'excedent de plantilla real, sense la necessitat de modificar el Conveni Col·lectiu.

Simplement ens sembla, que aquests 5 dies no són més que una justificació de la Direcció de Nissan per a explicar el conflicte que ve plantejant des de fa gairebé 1 any. Però com veieu, simplement amb no augmentar la nostra jornada individual, està més que amortitzat l'excedent de plantilla.

Pot ser que alguns es vulguin felicitar per la signatura d'aquest acord, vist des d'un punt de vista objectiu, vam dur 8 mesos de negociació, que si PLA INDUSTRIAL, CONVENI, ERO,… No hi ha PLA INDUSTRIAL, s'ha renovat un Conveni, augmentant en 5 dies la flexibilitat negativa, i per al 2009 (ja ha advertit la Direcció de Nissan), tindrem la negociació d'un nou Conveni, amb un excedent de plantilla, ja que aquesta solució “ha estat temporal”.

Des de CGT, volem fer una reflexió. Des d'un primer moment, plantilla i sindicats, hem vingut reclamant unitat, unitat en les nostres postures i en la nostra força. No sabem quin dia, o quina nit, però algú va decidir trencar aquesta unitat per a xafar el Conveni Col·lectiu. En aquests moments simplement us demanem que vosaltres feu aquesta mateixa reflexió. Des de CGT, el nostre compromís amb els treballadors de respectar la seva decisió i el Conveni, ho hem realitzat, presentant les alternatives suficients. Respectant també l'acord davant el Departament de Treball, de tractar les recol·locacions i la flexibilitat. Durant aquesta setmana realitzarem una assemblea en els Menjadors per a explicar com a estat la nostra posició en aquest procés.

Salut,

FLEXIBILITAT PER A QUÈ?

BOICOT A LES HORES EXTRES I A TOT TIPUS DE COL·LABORACIÓ, EL NOSTRE LLOC DE TREBALL ESTÀ EN RISC

Secció Sindical CGT Nissan

http://cgtnissan.blogspot.com/