Comunicat de la Secció Sindical de CGT després de la primera reunió de negociació de l’ERO de Nissan
Ha tingut lloc la primera reunió convocada per la Inspecció de Treball. En aquesta reunió la Direcció de Nissan pretenia donar per iniciat el període de consultes, amb un únic objectiu, començar un procés en el qual segons ella "pretén poder negociar per a poder arribar a un acord perquè sigui la millor sortida possible per als treballadors que hàgin de deixar la companyia". Des de la CGT hem deixat clar, que durant el període de consultes, s'obri quan s'obri, l'únic objectiu que tenim és conèixer el més àmpliament possible el desenvolupament de l'ERO presentat, amb una sola sortida: QUE AQUEST ERO SIGUI REBUTJAT PER LA INSPECCIÓ DE TREBALL.
En cap moment, iniciarem un procés negociador, amb les intencions que pretén l'empresa. Per a la CGT l'ERO no té marge de negociació. L'única sortida possible al conflicte ha de ser la retirada de l'expedient i la presentació d'un Pla Industrial, que garanteixi l'ocupació per a avui i per al futur per a tots/es els treballadors/es de NISSAN. No hem de caure en la mentida d'assumir un excedent de plantilla, no ha d'haver-lo. En cap cas hem de ser els treballadors/es els qui hem d'assumir, amb el nostre treball, la voluntat d'una Direcció inútil. Que fa menys d'un any defensava l'augment de la capacitat productiva, com l'opció de viabilitat de la planta i ara, ens explica que l'ERO es deu a l'excés de capacitat productiva. UNA VEGADA MÉS, DIRECTIVA DIMISSIÓ.
Aquesta companyia en els últims anys no ha fet més que obtenir beneficis brutals, sent en el cas de la planta de Barcelona, de les més productives de la marca. A més NISSAN en el segon trimestre d'any fiscal 2008-2009 (de l'1 de juliol de 2008 al 30 de setembre de 2008) ha contribuït als resultats de l'aliança amb 189 milions d'euros. Una falta de vendes com la que suposadament existeix, solament ha d'assumir-la el compte de resultats de la companyia.
L'argumentació de la falta de vendes per a presentar aquest ERO, no se la hi creu ningú. Per un simple motiu: per que no dóna opció a la recuperació del mercat? Per que nega l'opció a la recuperació dels torns de treball? No estem immersos en un problema conjuntural? No volen recuperar el torn, perquè no volen recuperar producció. I aquesta mesura ha de tenir el total rebuig de tots/es, hem d'evitar que aprofitin el moment per a iniciar una deslocalització de produccions que podria acabar amb el tancament de la fàbrica.
I els polítics que fan?. Fins a avui, moltes promeses, però pocs fets, com sempre. A la classe política, hem d'exigir-los treball, que rebutgin l'ERO, que es comprometin amb la classe treballadora i que deixin a un costat l'ambigüitat i la indiferència. Volem més solucions i menys promeses. Inversions en la indústria, no que regalin els nostres diners. Com quan van donar el projecte de la nova furgoneta, que s'han dut al Japó, i damunt se sorprenen. Inversió amb control, participació i decisió, no ajudes i posar-se una bena en els ulls. Encara que algun, fins i tot ni sense bena se n'assabenten.
Les mobilitzacions, estan sent tot un èxit de participació i resultat. Les nostres mobilitzacions van i han d'anar a més, serietat i contundència, lluita i solidaritat. Gràcies a les mobilitzacions, s'estan aconseguint resultats, ànim i salut.
Secció Sindical CGT Nissan Barcelona
13 de novembre de 2008