Comunicat del SFF-CGT davant la pròrroga de l’ERO de RENFE
CONTRADICCIONS SINDICALS
Aquest 15 de setembre, els sindicats UGT-CCOO-SEMAF van acordar la pròrroga de l'actual ERO sense límit de temps fins a completar els 2000 treballadors.
CGT present en la reunió, va manifestar les seves raons per a rebutjar l'ampliació del mateix, i com els signants no volen “aportacions incomodes”, van optar per no recollir en acta les matisacions d'aquesta part, pel que hem dirigit escrit a la Direcció de RENFE i a l'autoritat laboral exigint la incorporació dels plantejaments del SFF-CGT a la documentació del procés.
En la reunió tot estava acordat entre ells, ja que la Comissió d'Ocupació reunida al matí ja havia debatut l'assumpte i acordat la pròrroga, Comissió d'Ocupació que curiosament solament la formen els signants d'ERO i no el Comitè General d'Empresa, d'aquesta forma s'eviten també les situacions incomodes.
És una llàstima veure com sindicats que s'autodenominen de classe, acorden una vegada i una altra acomiadaments col·lectius (des de l'any 1984) que posen de debò en perill la continuïtat de l'ocupació pública ferroviària per falta de plantilla: tancament de taquilles i traspàs a empreses privades, venda de tallers a la indústria privada, falta de personal en intervenció i tracció, ...
Això solament pot ser entès des del punt de vista de l'interès sindical per desfer-se del personal amb contracte fix dintre de RENFE, per a buscar el benefici “pescant” en les aigües regirades de la subcontractació que cada vegada més precaritza el món del treball ferroviari.
Malgrat que en l'actualitat existeixen més de quatre milions de desocupats, a pesar que ens trobem dintre d'una crisi econòmica sense precedents i amb un important dèficit públic, a pesar que a RENFE, i solament durant l'any 2008, es van realitzar un total, ni més ni menys , de 1.118.947 d'hores d'excessos de jornada (que suposarien un increment de plantilla d'uns 648 nous treballadors), els sindicats CCOO i UGT en comptes de combatre l'atur i la crisi amb noves incorporacions a l'empresa pública mitjançant ocupació de qualitat, opten per l'acomiadament, incrementant l'atur i descapitalitzant de personal l'empresa pública RENFE.
La posició de CGT ha estat sempre molt clara (encara que comprenem que sigui incomoda per als signants), volem que els treballadors es jubilin com més aviat millor, un bon exemple a seguir és el dels propis diputats, amb vuit anys cotitzats jubilar-nos amb el 100%, però mentre això arriba, apostem per ingressos urgents mitjançant contractacions directes per part de l'empresa pública com única fórmula per a garantir el futur de les nostres càrregues i llocs de treball.
NO ET DEIXIS ENGANYAR, ELS ERO NO SÓN LA SOLUCIÓ I POSEN EN PERILL LA CONTINUÏTAT DE RENFE
VINE A LLUITAR AMB LA CGT
Sindicat Federal Ferroviari de la CGT