CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Comunicat dels treballadors de BTV que han guanyat la sentència per cessió il·legal

Dissabte, 21 novembre, 2015
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

COMUNICAT DELS TREBALLADORS DE BTV QUE HAN GUANYAT LA SENTÈNCIA PER CESSIÓ IL·LEGAL

El Consell d’Administració de BTV no ha fet cas a l’equip de govern municipal i ha decidit recórrer la sentència que obliga a internalitzar a quatre treballadors i pagar-los la diferència de sou i les corresponents quotes a la Seguretat Social -un d’ells era fals autònom- que no havien percebut i els pertocava per dret.

La sentència reconeix la situació d’il·legalitat i de precarietat laboral que havien patit aquests treballadors durant anys, com ara l’acomiadament sistemàtic a les vacances per tornar-los a contractar quan començava la nova programació.

I encara més. Sóm professionals que hem estat discriminats i posteriorment acomiadats,precisament, com acció reactiva a la presentació d’aquesta demanda.
Malgrat tot, el Consell d’Administració de BTV ha menystingut la recomanació de l’Alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i del Primer Tinent d’Alcalde, Gerardo Pisarello, de no presentar un recurs de suplicació. Ho han fet, segons que asseguren, "en compliment dels deures d’administració diligent i lleial i atès el greu perjudici econòmic".

Per què els sous d'ICB, que no havien suposat mai un greu ‘perjudici econòmic’, ara després de la sentència sí que ho esdevenen? Què ha canviat pel Consell d'Administració?

Segons la memòria anual d'ICB de 2014 la remuneració total del Director de BTV va ser de 124.759,39 euros. Els membres del Consell d'Administració van meritar un import conjunt de 114.306 euros en concepte de dietes d'assistència. Aquesta quantitat fins i tot ultrapassa el límit de 2,5 vegades el Salari Mínim Interprofessional que fixa per cada membre l'article 9.5 del Reglament d'Organització i Funcionament del Servei Públic de Televisió Local de Barcelona(BTV).

Segons la mateixa memòria anual, la despesa en sous i salaris pels 20,42 treballadors d'ICB el 2014 va ser de 1.076.095,39 euros, als quals s'ha d'afegir 233.685,73 en seguretat social a càrrec de l'empresa. Això significa una despesa anual de 64.142 euros per treballador. Una xifra a la qual no hi arribarem ni de bon tros cap dels treballadors que ara som d’ICB. La sentència especifica unes remuneracions anuals de 36.043,80€, 34.021,62€, 21.985,75€ i 41,242,74 €.

Són sous que havíem d’haver cobrat ja des del primer dia. Però com que ens contractava una empresa externa, a aquesta xifra no hi vam arribar mai. És més. Antena Local, l’empresa que ens contractava formalment (del grup Mediapro) ens pagava menys del que havia assegurat en un pressupost a ICB S.A. s.p.m.

Entenem, doncs, que amb el seu comunicat, el Consell d’Administració no assumeix el cost dels nous treballadors, tot i reconèixer que el sistema de contractació realitzat fins ara és il·legal.

Així doncs, per a qui és un ‘perjudici econòmic’ haver de pagar la diferència de sou que els pertocava per dret a aquests quatre treballadors? Per a l’empresa que haurà de dipositar la globalitat d’aquests diners en fiança en un compte del jutjat? O per als mateixos professionals que ara estan a l’atur i un d’ells sense cap mena de prestació per haver estat fals autònom?

La jutgessa no ha dictaminat res d’extraordinari. Simplement sentencia que s’ha de pagar un deute que es deu a aquests quatre professionals i que s’integrin a ICB S.A. s.p.m. –l’empresa pública que gestiona BTV- en qualitat de treballadors indefinits. Res més.

El Consell d’Administració també pren una decisió que els treballadors havíem volgut des de fa anys: traslladar a l’àmbit polític i no al judicial el canvi d’un model que permet la precarització i la vulneració de drets a l’empresa pública. Esperem que es faci. I que es faci aviat. Ha calgut una sentència per forçar el canvi d’una situació totalment injusta i, com s’ha demostrat, il·legal.

Però aquest primer pas no pot tenir el cost de continuar deixant al carrer –amb la presentació d’un recurs a la sentència- a aquells i aquelles que han lluitat pels seus drets i llocs de treball dignes. I més quan l’equip de govern va recomanar justament el contrari.

Barcelona, 13 de novembre de 2015

COL.LECTIU SOM TREBALLADORS BTV

Més informació:

- TWITTER SOM BTV

- WEB SOM BTV


Condemnen l’empresa municipal que gestiona BTV a integrar 4 treballadors cedits d’una altra societat

Fins a 60 empleats de la cadena pública de televisió i ràdio de Barcelona han denunciat que hi treballen estant contractats formalment per altres empreses

El procés judicial obert fa mesos contra la cessió il·legal d’empleats que fan feina per a Barcelona Televisió (BTV) ha produït els primers resultats. El jutjat social número 14 de Barcelona ha condemnat per cessió il·legal de treballadors la societat Informació i Comunicació de Barcelona (ICB), gestora de televisió municipal de la capital catalana, el portal d’Internet BTV notícies i l’emissora de ràdio Barcelona FM.

La sentència obliga a ICB a incloure a la seva plantilla 4 treballadors que, tot i que treballaven plenament a l’ens municipal de comunicació, estaven contractats per la societat Antena Local (del grup MediaPro). A més, la condemna obliga a abonar la diferència entre el salari realment percebut per aquests quatre empleats i el que els correspondria si haguessin treballat per l’empresa municipal, segons expliquen del Col·lectiu Ronda, que n’ha dut la defensa legal.

Cal recordar que en total hi ha 60 treballadors cedits que han presentat denuncies en el mateix sentit de la que ha estat sentenciada.

La situació laboral de BTV és paradoxal, de les més de 200 persones que fan possibles les emissions de la televisió municipal, només 16 formen part de la plantilla d’ICB. Si s’exceptua l’equip de direcció, el personal de l’àrea informàtica i els membres del departament comercial, tota la resta del personal que fa rutllar no només la televisió, sinó també la pàgina web de notícies municipals i la ràdio municipals són treballadors de les empreses BCN Audiovisual (del grup Lavinia) i de la ja esmentada empresa, Antena Local. Les dues societats tenen contractes fruit d’haver aconseguit la concessió del servei.

La sentència considera que la direcció formal, el disseny de la programació i la pràctica totalitat de les decisions transcendents per al funcionament de BTV i la resta de mitjans municipals així com la planificació del treball es realitzava ordinàriament a través d’Informació i Comunicació Barcelona S.A., sense que les empreses concessionàries tinguessin l’autonomia operativa que legitimaria el recurs d’una subcontracta.

El 14 d’octubre passat, tot i haver-hi en marxa processos judicials, es va produir la renovació del concurs per gestionar la producció d’informatius i serveis tècnics a BCN audiovisual.

Des del Col·lectiu Ronda es demana que es compleixi la promesa feta el 24 d’octubre per Gerardo Pisarrello, primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, d’instar el Consell d’Administració d’Informació i Comunicació Barcelona S.A. a no presentar recurs contra les sentències judicials que, com ara acaba de succeir per primera vegada, establissin l’existència de cessió il·legal de treballadors a BTV.

FONT: DIARI DEL TREBALL

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print
  • Etiquetes

  • Dins la mateixa secció