Concentració el 21 de gener a T-Systems a Barcelona, per l’onada de sancions a treballadors
Mohammed Yaseen, antic CEO de NSCGlobal, va ser condemnat a 6 mesos de presó i 10000 dòlars de multa per frau el 2001. No seria una notícia molt rellevant si no fos perquè el respecte de NSCglobal per la llei s’estén a les lleis laborals.
Són coneguts en el món dels treballadors d’IT pels seus baixos sous, escàs respecte per les lleis laborals de cada país i pressió desmesurada sobre els seus treballadors, incloent hores no remunerades. Us convidem a consultar el web http://www.glassdoor.com, on podreu trobar desenes de testimonis de treballadors o ex-treballadors de l’empresa.
NSCGlobal dóna servei a companyies d’IT de tot el món, però en els països dels clients només manté oficines comercials i d’administració, a més de tècnics de camp per raons òbvies. A Barcelona, per exemple, només mantenen una petita oficina d’uns 20 treballadors.
L’únic motiu pel qual T-systems ven tot l’entramat de Service Desk a nivell global és la reducció de costos. No és cert que siguin departaments deficitaris, l’única cosa certa és que T-systems pagarà menys diners a NSCglobal pels mateixos serveis. Si us pregunteu com reduirà NSCGlobal els costos, us expliquem un petit spoiler: sortirà dels vostres salaris i de les vostres condicions de treball.
Se’ns ha dit que la llei espanyola protegeix els treballadors en cas d’una subrogació i que mantindran totes les nostres condicions. No se’ns ha dit que l’estatut dels treballadors recull un article que empara a l’empresa per canviar aquestes condicions passat un temps. Es tracta de l’article 41, en el que s’especifica que l’única cosa a la que tindrà dret el treballador serà a la baixa voluntària si no accepta aquestes condicions. Això sí, amb dret a la prestació per desocupació i 20 dies per any treballat.
Ens han arribat notícies de diferents mànagers escandalitzats pel funcionament real de NSCGlobal. Pel que sembla, se senten enganyats pel que els va explicar sobre la venda i com realment repercutirà en el funcionament dels Service Desk. Un cop més, ens trobem amb un procés opac en el qual no tenim cap informació de com es realitzarà el procés, de quins seran els terminis i condicions del mateix. Igualment, no s’ha obert cap negociació ni procés de mediació amb les centrals sindicals. Ni hi ha previsió de fer-ho.
Finalment, i no menys important, l’empresa ha començat una onada de sancions focalitzada en treballadors del Service Desk. Incloent una sanció contra un delegat de CGT a Barcelona. Entenem aquesta sanció injusta com un intent d’acovardir-nos i intentar obstaculitzar la nostra tasca sindical. Alguna cosa ens diu que NSCglobal ja està al comandament de manera oficiosa del Service Desk, aplicant la seva política de repressió i acomiadaments constants dels treballadors.
Us informem que CGT ha decidit començar una campanya per aturar aquesta onada repressiva i exigir informació transparent sobre el procés de venda. Us animem a participar en les concentracions i accions que s’aniran fent públiques pròximament, la primera d’elles el proper dijous 21 a les 13:30 a la porta de l’empresa a Sancho de Avila 110-130, i en Orduña 2 de Barcelona.
Així mateix, us animem a no acceptar cap sanció ja que suposen, a més de la penalització econòmica, el primer pas per a un futur acomiadament disciplinari. Per a qualsevol consulta al respecte ja sabeu on trobar-nos.
- dijous 21 Gener.a les 13:30 a la porta de l’empresa a Sancho de Avila 110-130, i a Orduña, 2 de Barcelona
SECCIÓ SINDICAL CGT T-SYSTEMS BARCELONA
- TWITTER CGT T-SYSTEMS ESTATAL
- TWITTER CGT INFORMATICA CATALUNYA