CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Conclusions de la Conferència estatal del Sector Marítim de la CGT

Dissabte, 16 abril, 2011

Els dies 12 i 13 d'abril, prop d'un centenar de delegats de CGT d'Autoritats Portuàries, Estiba, Marina Mercant, Salvament Marítim, Treballadors Portuaris i Trànsit Interior, procedents de tot l'estat i de pràcticament tots els ports, es van reunir a la Casa del Mar de València, al voltant de la seva Conferència Sindical Estatal.

Conclusions

Encara que hi ha coincidència en les polítiques de retallades en tots els àmbits sota l'excusa de la crisi, cada col.lectiu va analitzar les seves realitats concretes i extreure conclusions. Autoritats portuàries i treballadors portuaris destacar les conseqüències de l'aplicació de la nova llei de ports pel que fa a la pèrdua de l'ocupació pública i de qualitat, i van apostar per la defensa dels serveis públics. L'oposició a la conversió de les Societats d'Estiba en Apies, el manteniment i increment de l'ocupació pública i la formació com a eina eficaç per millorar realment la professionalitat dels treballadors en lloc que sigui un mitjà de control, són preocupacions comuns d'ambdós col.lectius .

Els companys de Marina Mercant acusen a la globalització com a realitat precaritzadora del sector, amb les banderes de conveniència com a exponent del deteriorament de les condicions de treball de la gent de mar i de la constant pèrdua de drets sociolaborals d'aquest col.lectiu. La manca de vigilància pel compliment de la normativa vigent per part de l'autoritat marítima competent posen el cop de gràcia a unes professions que van camí de desaparèixer al nostre país. Només la unió dels treballadors del sector, juntament amb una activa implicació de les nostres administracions en defensa de l'ocupació professional i de qualitat a Marina Mercant poden revertir la situació.

El III Congrés Estatal de Treballadors de Salvament Marítim, va destacar el perill que representen les retallades pressupostàries per mantenir la qualitat i eficàcia del Servei. Les reduccions de tripulacions fins i tot poden afectar la seguretat en el treball i en el resultat de les intervencions. La pràcticament nul inversió en Formació per a aquests col.lectius és una xacra incomprensible. El Congrés proposa a l'Administració que, a fi d'aconseguir més eficàcia i eficiència, en lloc de retallar d'on no es pot, la crisi és l'oportunitat d'acabar amb el malbaratament existent a causa de la dispersió de competències i la duplicitat de les mateixes en l'àmbit marítim. Amb els recursos existents, es podria millorar els serveis públics i economitzar recursos.

Posades en comú les conclusions, s'acorda constituir un equip de treball del sector Mar i Ports per millorar la coordinació dels diferents àmbits, a fi de ser més eficaços en la defensa dels drets dels professionals del sector. Animem també al fet que els treballadors i treballadores a que s'organitzin a la CGT, organització de classe, abandonant a aquelles organitzacions que traeixen als qui haurien de defensar, pactant reformes retrògrades i injustes.

Salut i solidaritat

Per a més informació: www.fetyc.cgt.es/Resumen-de-la-conclusiones-de-la

Sector Mar i Ports de la CGT