“Contrapublicidad”, nou llibre editat per ConsumeHastaMorir
Dilluns, 19 octubre, 2009
"Contrapublicidad" es tracta d'una "reflexió sobre la societat de consum en la qual vivim, utilitzant un dels seus propis instruments, la publicitat, per a mostrar fins a quin punt es pot morir consumint. Els textos i imatges que conté aquest llibre són una selecció del treball del col·lectiu ConsumeHastaMorir, contrapublicitats que responen al monòleg comercial a força de descobrir el paper ideològic que juga la publicitat i el discurs de les grans empreses anunciants que la sustenta."
La publicitat, el principal canal de difusió de la ideologia consumista, és unidireccional, no admet resposta. Transmet de forma normalitzada valors hedonistes, individualistes i el consum com la via més reeixida de distinció social. I no obstant això, el que millor defineix el consum dels gairebé 2000 milions de persones que formem part de la classe consumista és la distribució injusta de la riquesa, l'esgotament dels recursos i un il·lusori progrés infinit, basat en l'econòmic, que no sembla fer-nos més feliços.
ConsumeHastaMorir es va formar en l'any 2002 dintre d'Ecologistes en Acció, una confederació d'àmbit estatal fruit de la unificació, en 1998, de més de 300 grups ecologistes.
Us podeu descarregar el llibre de 58 pàgines en format pdf anant a:
<\/span>Etiquetes
Dins la mateixa secció
- Els treballadors de la fàbrica Miquel y Costas mantenen la vaga després d’iniciar les negociacions amb l’empresa
- Crònica de la III Escola d’estiu
- VAGA al Servei d’Atenció al Sensellarisme el 30 de maig
- III Escola d’Estiu CGT Catalunya 30 de juny, 1 i 2 de juliol
- La CGT es querella contra TMB per pressumptes irregularitats en els contractes menors.