Convocada el 15 de gener la quarta mobilització per la retirada de l’augment del preu del transport públic de 2014, a les 19h a 18 punts de l’àrea metropolitana de Barcelona
Aquesta protesta tindrà lloc dimecres 15 de gener, a les 19h a les estacions de Llucmajor, Torre Baró, Santa Coloma, Sagrera, Sant Andreu, Horta, Arc de Triomf, Fontana, Pompeu Fabra-Badalona, Castelldefels, Verneda, Clot, Plaça de Sants, Sant Joan Despí, Martorell, Congrés, Cornellà i a la Pl. De la Marina de la Zona Franca. Aquestes concentracions responen a l'augment d'entre un 3 i un 8% de les tarifes de 2014, per part de l'Autoritat del Transport Metropolità.
Un desafiament als barris més castigats per la crisi, l’atur i les retallades.
Aquesta pujada del preu del transport representa un nou desafiament cap als veïns i usuaris que observen que mentre l’administració retalla serveis, retira ajudes i desnona famílies, castiga els qui aposten pel transport públic: per a molts, l’únic transport per anar a treballar o per la recerca de feina.
Un servei públic que funciona com una empresa
El bitllet més venut, la T-10, tindrà un cost de 10,30€. Això significa un 5,10% més que l’any anterior i un 71% més que fa deu anys. La T-50/30 passarà a costar 42,50€, una pujada del 8,4%. Aquest augment continuat de les tarifes, molt per sobre dels increments de l'IPC, converteix el transport públic, pagat per tothom a través dels impostos, en un luxe per als usuaris i en un autèntic transvasament de fons públics cap a les empreses que el gestionen.
Tot això passa mentre s’eliminen línies d’autobús, s’elimina el bus de barri els diumenges i festius i, des de l’any 2007, s’ha anat reduint un 10% el servei d’autobús entre setmana i un 25% els caps de setmana.
Direcció de TMB i Xavier Trias, els culpables de l'augment del preu del bitllet.
Mentre els barcelonins paguen el transport públic, l’empresa TMB que gestiona l’autobús i el metro de la ciutat, segons han denunciat reiteradament els seus treballadors/es, té una opacitat absoluta al voltant del seu pressupost, dels 603 membres de l’equip directiu, el salari del qual és desconegut i resta fora de conveni, els cotxes oficials de que gaudeixen i el motiu pel qual càrrecs de PSC i CIU acaben ocupant llocs dins d’aquesta direcció
Hem de seguir aguantant que any rere any ens facin pagar més car el transport públic?
Hem de seguir pagant els excessos de les empreses que gestionen el servei de transport metropolità?
Per aquestes raons, des d'STOP PUJADES TRANSPORT PÚBLIC:
- Convoquem a veïns i veïnes a les concentracions descentralitzades, impulsades des dels barris el 15 de gener, a les 19h amb un objectiu:
Retirada de l'augment del 2014 i congelació del preu del transport públic d'acord amb les tarifes del 2013.
Plataforma STOP PUJADES TRANSPORT PÚBLIC
>>> Cartell en document adjunt