Corrupció en el Ferrocarril
Ja és públic que, almenys en dues obres per a línies d'alta velocitat a Barcelona i Pajares, responsables públics presumptament han inflat els pressupostos en més d'un 230%. Ens temem que aquests fets solament siguin la punta de l'iceberg, ja que el sobrecost de les obres efectuades està valorat entorn dels 4.770 milions d'euros.
Aquest nou escàndol ha estat destapat per un empresari, segons les notícies de premsa, fart de pagar comissions a directius d'Adif. Es dóna el cas a més que un empresari implicat en aquesta trama també ho està en la trama Gurtel, on apareix com “donant” en el finançament irregular del PP-
No es pot entendre fàcilment que, gerents d'una empresa pública i responsables d'empreses privades concessionàries, es puguin posar d'acord per a això sense el coneixement dels responsables d'Adif, del Ministeri i del Tribunal de Comptes. Les desviacions de diners públics a butxaques privades ha de comportar assumpció de responsabilitats per la Direcció de Adif i Foment i, per descomptat, han de recuperar-se tots els fons públics defraudats.
Magdalena Álvarez és acusada pels mitjans de comunicació com part d'aquest escàndol. Demostra amb això la seva “vocació pel públic”, immersa en altra trama de corrupció en els ERO d'Andalusia, assenyalada al costat de Miguel Corsini, un altre “defensor del públic” que també va ser President de Renfe. Responsables polítics que privatitzen serveis per “rendibilitat”, perquè segons ells, el públic no funciona, però porten vivint de càrrecs públics tota la seva vida, designats a dit i ben remunerats.
CGT ve denunciant públicament tots els atacs que els diferents governs han aplicat contra el ferrocarril públic:
- Hem denunciat que més del 80% dels Pressupostos Generals per als últims vint anys s'hagin destinat a obres faraòniques d'alta velocitat que no necessitàvem, en contra de la inversió en la infraestructura convencional que transporta al 70% dels ciutadans en serveis de Llarga Distància, Mitja Distància i Proximitats. Aquests serveis són els que donen una vertebració real als territoris.
- Hem denunciat els malbarataments econòmics de l'antiga Direcció de l'empresa pública Feve, que va desaparèixer el 1 de gener de 2013 integrant als seus treballadors, actius i passius a Renfe i Adif.
- Hem denunciat l'enorme destrucció d'ocupació i la precarització de les condicions laborals que s'està produint en totes les empreses que treballen per al ferrocarril (Atendo, Ferrovial, Rentokil, Neteges, …), que suposa solament per a 2014 que es perdin entorn de 1.500 llocs de treball.
- També hem denunciat la compra indiscriminada de material rodant d'alta velocitat per part de Renfe. Material que no s'ha arribat a utilitzar i que ara la pròpia Renfe posa al servei de la indústria privada, a través de la nova empresa Renfe Alquiler de Material SA (ROSCO), perquè competeixin amb l'empresa pública.
- I seguim denunciant públicament la privatització de les empreses públiques Renfe-Operadora i Adif, amb l'ajuda dels col·laboradors necessaris de sempre: els sindicats majoritaris i els corporatius, alguns immersos en casos de corrupció per finançament il·lícit a través dels fons per a la formació i l'ocupació.
L'assalt a les arques públiques que estan portant a terme els gestors imposats pels diferents governs, estan posant de debò en perill la continuïtat de sectors bàsics per a la societat com la Sanitat, l'Educació, les Pensions, la Dependència, … i el TRANSPORT PÚBLIC FERROVIARI.
Els diners de la ciutadania està en comptes a Suïssa i en paradisos fiscals, mentre no paren d'aplicar reformes laborals contra els treballadors i treballadores i retallades salarials i de drets contra la majoria de la societat.
Per tot l'anterior, CGT ha convocat una CONCENTRACIÓ a Madrid davant el Ministeri de Foment el dia 20 de maig a les 12 hores, en protesta pel desmantellament del Sector Públic Ferroviari.
Sector Federal Ferroviari de la CGT (SFF-CGT
http://www.sff-cgt.org