Davant dels ERTOs al transport públic: Intervenció o expropiació
Milers de persones, que no tenen altre mitjà de transport, estan utilitzant aquests dies els transports públics per anar a la feina, als CAPs, per poder atendre a persones dependents. La primera lluita que hem tingut els treballadors/es que prestem els nostres serveis en trens, metros, tramvies i autobusos ha estat aconseguir que les patronals prenguessin les mesures necessàries per garantir la seguretat sanitària que requereix el moment. Ha estat i és una tasca àrdua, ja que ens hem trobat en alguns casos, amb una patronal que mira més per que la gent validi o tregui la seva targeta o bitllet, que per la seguretat del passatge i dels treballadors/es del sector. Ara, tot i el fet que la Generalitat va publicar el 19 de març, assegurant que l'impacte econòmic que puguin causar les mesures davant l'epidèmia, i altres que es puguin adoptar en funció de l'evolució de la crisi sanitària, l’assumiria la Generalitat amb les partides que s'habilitin per fer front a l'emergència, ens trobem en que algunes empreses de el sector comencen a comunicar ERTOs i altres els comencen a insinuar. Totes les empreses de transport públic regular, públiques i privades, estan subvencionades per l'Administració, i totes estan obligades a seguir les instruccions que s'estan donant des de la Generalitat. I evidentment, donada la situació d'emergència que estem vivint, en totes elles està baixant enormement el nombre de validacions o venda de bitllets, motiu pel qual la Generalitat ja ha assegurat que es farà càrrec d'aquest dèficit. El que no poden fer aquestes empreses és aprofitar-se d'aquesta situació, tenir garantits els seus ingressos i alhora acomiadar temporalment a les seves plantilles o a part d'elles, per estalviar-se pagar els seus salaris. Som davant de dues polítiques oposades: O posar el transport públic al servei de la població en una situació d’emergència o afavorir l’afany de guanys i beneficis de l’empresa privada. Cal escollir i és responsabilitat de les administracions públiques si es posen del costat de les patronals o de la població a qui diuen servir. Des de la CGT EXIGIM: Que la conselleria de Territori de la Generalitat o Ministerio de Fomento facin cumplir les seves pròpies lleis ATURANT QUALSEVOL ERTO AL TRANSPORT PÚBLIC o bé procedeixin a la INTERVENCIÓ O NACIONALITZACIÓ de les empreses criminals que es comporten com a voltors en temps de màxima necessitat. Sector Transport per Carretera i urbans FETIC CGT Contacte: Saturninio Mercader 692057751
Etiquetes
Dins la mateixa secció
- Manifest 25N 2020
- Guia de defensa laboral en àrab
- En defensa dels i les treballadores de la canera municipal de Lleida
- Formació CGT Catalunya Gener i Febrer 2021
- A un any de l’accident d’IQOXE, pràcticament tot continua igual
- Educació Atèn la petició feta per CGT Ensenyament, les persones opositores podràn ajornar la seva prova degut al temporal de neu