Davant la segregació i privatització de RENFE Operadora i ADIF, els necis es protegeixen del sol posant-se a l’ombra dels voltors
ELS NECIS ES PROTEGEIXEN DEL SOL POSANT-SE A L'OMBRA DELS VOLTORS
El dia 1 de gener de 2014 RENFE Operadora es divideix en tres empreses i es crea una altra amb patrimoni de RENFE per a lliurar a les empreses privades que desitgin operar amb els menors costos (seran també els menors costos laborals possibles). No hi ha problema, la Direcció s'ha assegurat la seva propi futur, el que es manté de RENFE Operadora està creat per a ells.
Està previst que en la mateixa data ADIF es divideixi en dues empreses perquè 14.000 milions de deute públic no figuri com a tal, encara que segueixi existint. Per a organitzar aquesta operació de “comptabilitat creativa” s'han portat d'Hisenda a la responsable de l'embolic dels DNIs de la Infanta: al final ningú sap el que ha passat, i aquest pel que sembla és el perfil que es busca.
S'estan veient desfilar per les oficines de RENFE Operadora a diverses consultores privades que, pagades amb diners públics, prepararan “plans de viabilitat” per a les empreses segregades i previsiblement per a la seva privatització. Consultores contractades pels gestors públics que han estat incapaços de fer viable el nostre ferrocarril.
El President de RENFE ha reconegut, en la seva recent compareixença en el Congrés, que la segregació suposa passar de 200 a 225 milions d'euros de pèrdues, així com que la important retallada en els contractes influirà de forma determinant en l'ocupació en les empreses de serveis auxiliars (Ferroser, Comfersa, …)
Els treballadors procedents de l'extinta FEVE segueixen sense veure regularitzada la seva situació, els del Canal de Venda i els de Terminals segueixen sense saber quin serà el seu futur. I mentre, seguim malbaratant els diners de tots amb campanyes redundants com el fitxatge per empremta digital o comprant fanals italians a 18.000 € la unitat per a estacions que tanquen a la setmana següent.
Mentre l3s treballador3s veiem com el nostre futur s'esvaïx, els voltors comencen a prendre posicions. El Grup Planeta ja està en converses amb el Ministeri per a privatitzar l'AVE, i un grapat d'empreses caminen rondant la privatització d'AVE i Mercaderies i les concessions de Rodalia i Mitja Distància: Acciona, Globalvía, Alsa, i fins i tot les empreses públiques francesa i alemanya, SNCF i DB, aprofitant la protecció que els seus governs sí donen al seu ferrocarril públic.
Fa un any, quan es començava a dibuixar aquest model de ferrocarril fragmentat i privatitzat, vam aconseguir anar tots junts a la mobilització. Llavors estàvem d'acord que “una resposta contundent i unitària dels treballadors era absolutament necessària”. Què és el que ha canviat, la situació o les actituds? Ha fet marxa enrere el Govern, no ens fragmentaran ni privatitzaran?.
Fa un any tots estàvem d'acord: “ens seguirem mobilitzant per a defensar els nostres drets i, sobretot, per a garantir el caràcter públic i social del ferrocarril”. Ara sembla que alguns s'han rendit. Se sentien incòmodes lluitant braç a braç amb els treballadors, o simplement se senten més a gust alternant-se amb els membres del Govern?.
Alguns han decidit que el millor que poden fer és dedicar-se a les enquestes, no sabem si com negoci paral·lel als fons de pensions, ERO´s o com estratègia desmobilitzadora, o simplement per a eludir la seva responsabilitat amagant-se darrera d'uns grans qüestionaris amb preguntes tramposes.
La veritat és que estem en un moment crucial, i és responsabilitat de tots i totes plantar cara a aquesta agressió. No podem quedar-nos callats, no volem ser aquesta massa silenciosa que li agrada a Rajoy i als seus sicaris, no anem a esperar que la privatització sigui un fet per a dir que ja és tard.
No anem a lamentar-nos pel que podríem haver fet, anem a fer-lo. Anem a plantar cara i a demostrar dignitat, i per descomptat anem a reclamar a qui estan paralitzats que actuïn, que compleixin amb la seva obligació i que defensin els interessos dels treballadors, el futur de l'ocupació en un ferrocarril públic i social.
Les úniques garanties de futur són les que es guanyen, arrencant-se-les al govern i patronal després de les mobilitzacions, per això convidem a les organitzacions majoritàries, a participar en les futures mobilitzacions:
• 30 de novembre a les 12 hores, manifestació a Madrid des de Chamartín a Ministeri de Foment.
• 5 i 20 de desembre vagues de 24 hores.
No hi ha res més digne i agradable que lluitar pel que és més just, el nostre futur, els nostres llocs de treball, ningú ens regalarà res, segur que ens ho hem de guanyar i CGT en això està.
CONTRA L'ULTRATGE DELS TEUS DRETS, MOBILITZA'T AMB CGT EL 30 DE NOVEMBRE!
Sector Federal Ferroviari de la CGT
http://www.sff-cgt.org
@SFFCGT
Attached documents