CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Debat a Barcelona sobre la privatització dels serveis públics: el cas del transport aeri

Diumenge, 13 novembre, 2011
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

democracia-transport-aeri

Cicle: la democràcia segrestada

Dimarts 15 de novembre de 19-21h en el Centre Cívic Pati Llimona, c/Regomir 3, Barri Gòtic, Barcelona

TAULA RODONA-DEBAT: LA PRIVATITZACIÓ DELS SERVEIS PÚBLICS. EL CAS DEL TRANSPORT AERI

Participen:

· MITOA MARTÍN EDJAND, Comandant d'aerolinea

· CARLOS PLAZA, President de l'associació ASOBOPA (Associació de Bombers Professionals d'Aeroports).

· LUIS CARLOS GÓMEZ 'LUCCA', Delegat sindical CGT/AENA Centre de Control Gavà.

· Controlador aeri.

El procés accelerat de privatització dels serveis públics que es ve produint en els últims anys s'inscriu dintre de l'estratègia global del capitalisme neoliberal, que té com objectiu la progressiva mercantilització del sector públic.

Aquest fenomen d'apropiació incideix de manera substancial sobre els serveis públics prestats pel sector públic: sanitat, pensions, educació, cultura, transports, gestió de tributs, telecomunicacions, subministrament d'energia, aigua, gestió de residus, sanejament, turisme,... entre altres, amb independència de l'àmbit territorial de l'Administració Pública que els venia prestant, és a dir, es produeix a escala estatal, autonòmica i local.

Aquesta estratègia global de privatització dels serveis públics se sustenta sobre un primer procés de manipulació ideològica de l'opinió pública que s'ha anat desenvolupant de manera sistemàtica, constant i implacable durant els últims anys, amb el següent objectiu: afirmar, sense possibilitat de rèplica, que s'ha de reduir la grandària del sector públic, que el sector públic assumeix indegudament la provisió de béns i serveis que hauria de prestar el mercat; que l'empresa privada és més eficient per les bondats del mercat, enfront de la ineficiència del públic; que s'ha de reconsiderar la necessitat del propi Estat del Benestar i la funció de l'Estat com redistribuïdor de la renda i subministrador dels serveis públics, amb l'objectiu final de privatitzar la xarxa de serveis públics. El cas de la privatització del transport aeri és un bon exemple.

Representants de diversos col·lectius d'aquest sector reflexionaran sobre les possibles repercussions d'un procés que comportarà la precarització dels llocs de treball afectant a la qualitat del servei amb el conseqüent risc per la seguretat aèria i dels passatgers.

Organitza: ATTAC

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print
  • Etiquetes

  • Dins la mateixa secció