CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Declarada improcedent la sanció contra vint treballadors per la invasió de pistes d’El Prat

Dilluns, 28 gener, 2008
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

No hi ha prou proves que determinin que cap dels treballadors detinguts tinguessin cap responsabilitat directa, ni deixessin de treballar de forma voluntària, en els fets del 28 de juliol de 2006.

Així ho ha dictaminat el jutjat social de Barcelona, que ha declarat improcedents les sancions que la companyia Ibèria va imposar a vint operaris per la seva presumpta relació amb algunes de les faltes greu que van tenir lloc a l'aeroport del Prat, quan el personal de servei de handling (transport de maletes en terra) va decidir traspassar el nivell de protesta per la seva situació laboral -amb conveni col·lectiu encallat- i va ocupar durant bona part d'aquell dia les pistes del segon aeroport més important de l'Estat, provocant un col·lapse que va afectar les previsions de viatge de desenes milers de persones.

Relació no demostrable
La jutge del jutjat social número tretze argumenta en la sentència que "no es pot demostrar que aquests treballadors van abandonar els seus llocs de treball", ja que l'única prova que disposava la companyia Ibèria era un vídeo que es va gravar a les pistes -imatges comprades per Antena 3. Però el testimoni directe no ha comparegut al judici per explicar les circumstàncies en què va poder enregistrar aquelles imatges, cosa que treu proves que puguin demostrar que els treballadors detinguts i sancionats cometessin cap infracció laboral.
Sindicats
La sentència recull, també, que només un dels detinguts tenia responsabilitats sindicals i que el mateix va realitzar "vuit hores de treball sindical" per a tractar de solucionar el problema, "encara que es trobés en el seu dia de descans". Per la qual cosa no queda demostrada la relació entre sindicats i l'acció duta a terme per bona part de la plantilla.

La jutjessa també valora el fet que tots els caps de rampa i passatgers, comissió d'equips en escala, i pàrquing d'avions i equipatge, entre altres, no van participar en la vaga. I que bona part de la plantilla va seguir desemvolupant el seu torn laboral, malgrat l'anormalitat de la situació.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print