CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Després de 6 setmanes de vaga exemplar, els conductors del Bus Nou Barris arriben a un acord amb Sagalés

Dilluns, 29 abril, 2013
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

UNA LLUITA EXEMPLAR DESPRÉS 6 SETMANES DE VAGA INDEFINIDA

Després de 6 setmanes de vaga exemplar, els conductors del Bus Nou Barris arriben a un acord amb Sagalés, pel que finalitzada aquesta primera fase de lluita que continua tant a nivell social com laboral.


ACORD

L'empresa retira la desvinculació del conveni, el que vol dir que els treballadors mantindran íntegres les seves condicions econòmiques (sense retallades en el salari i mantenint l'antiguitat).

Els horaris partits imposats per Sagalés (de més de 4 hores entre torns) queden anul·lats, els serveis tindran una durada de 8 hores contínues amb 30 minuts de descans.

La paga extra de Març que l'empresa s'havia negat a pagar, es farà efectiva en 3 vegades en el transcurs del mes de maig.

LA LLUITA ÉS EL CAMÍ

Queda pendent l'acomiadament del company Anselmo, que segons l'opinió dels advocats ha moltes possibilitats que pugui sortir NUL (readmissió). Els treballadors planegen mobilitzacions de suport durant el procés judicial i en el cas que l'acomiadament sortís improcedent (Sagalés tria el ser readmissió o no) es reiniciaria de ple el conflicte laboral.

Aquest triomf dels treballadors també significa un respir per Sagalés, encara que és molt possible que a mitjà termini plantegi despenjar novament del conveni, al · legant pèrdues, encara que segueix sense fer públics els seus comptes.

Sent conscients els treballadors que la lluita és el camí, deixaran oberta la caixa de resistència per aportacions solidàries, ells mateixos també aportaran mensualment una quantitat del seu salari i es faran accions de recaptació com a prevenció i organització del que la lluita pugui deparar.

Igualment els treballadors decebuts amb el seu sindicat (CCOO) que ha estat desaparegut durant totes aquestes setmanes, s'han començat a desafiliar alhora que denuncien públicament un comportament que dista molt d'un sindicat que treballa per la classe obrera.

Des del conflicte dels conductors de TMB (2 dies) no s'havia vist a la nostra ciutat una protesta en la qual veïnat i treballadors unissin les seves forces amb tal intensitat.

S'han realitzat manifestacions conjuntes, caixes de resistència solidàries i actes de suport que encara no han acabat, ja que els treballadors del Bus Nou Barris seran els encarregats de llegir el pregó del proper Cultura Va de Festa demostrant una cooperació veïnal i una consciència de classe que s'està consolidant cada dia més.

Cal assenyalar que la zona està sumida en una profunda manca de recursos socials, abandonada per l'Administració i que desborda associacions de veïns i veïnes. Els desnonaments, les expropiacions, la desnutrició, l'atur i la precarietat fan que Nou Barris sigui el districte de Barcelona més vulnerable i ara també el més combatiu.

Finalitzada la vaga de transport, els veïns / es tenen una cita el proper divendres dia 3 de maig amb l'Administració per portar les seves reivindicacions de millora del servei d'autobusos, així com de distribució de marquesines, parades i l'estat de la calçada.

Sagalés continua al nostre barri, encara amb una concessió fins a desembre de 2014, es tracta d'una empresa que ha destacat per la seva usura i mal servei al nostre territori i per això ens anem a defensar tant treballadors com veïnes / us fins que TMB es responsabilitzi , com és la seva obligació, de l'explotació directa del servei. El veïnat reclama un servei públic igual que la resta de la ciutat.

SOLIDARITAT

Gràcies a la lluita, al suport mutu ia la solidaritat, queda demostrat que es pot aconseguir millorar les nostres condicions laborals, el nostre barri i, per tant, les nostres vides.

LA LLUITA CONTINUA!

27 d´abril 2013

Més informació

ANTONIO - Conductor Bus Nou Barris - 635364984

TERESA - Comissió Laboral de Nou Barris - 627039658

MERCADER - Conductor d'Autobusos TMB - 676705062

EL POLVORÍ DE NOU BARRIS - CONFLICTE AL BUS NOU BARRIS-Sagalés

En aquesta setmana els veïns i veïnes de Torre Baró i els treballadors del bus Nou Barris, van tenir una reunió amb els responsables polítics del Districte de Nou Barris, on l'administració es va comprometre a intervenir en el conflicte en 3 etapes:

1 - Mediar entre SAGALÉS, TMB i Ajuntament per a la resolució del conflicte laboral.

2 - Fer un seguiment del compliment del contracte de concessió de les línies 80, 81, 82 i 83 que explota SAGALÉS

3 - Un cop finalitzat el conflicte laboral, es van comprometre a fer un estudi per millorar el servei de transport públic a la zona.

 
Des de dilluns dia 22 d'abril els serveis mínims han augmentat en hores punta d'un 40% a un 60% i en hores vall d'un 20% a un 30%, serveis que s'estan complint amb normalitat per part dels treballadors però no per part de SAGALÉS. El Comitè de Vaga ha denunciat a Inspecció de Treball que SAGALÉS no respecta el descans de 12 hores entre jornades que marca la legislació laboral als conductors que els assigna els serveis mínims.

Després de la reunió que es va mantenir a la Seu del Districte de Nou Barris, els treballadors van acordar sol · licitar una nova mediació al Departament de Treball amb la intenció d'avançar en la negociació i solucionar els problemes que estan sorgint en el compliment dels serveis mínims.

Per la seva banda els veïns i veïnes van acordar, malgrat les paraules de l'Administració, continuar la mobilització amb una nova Manifestació el proper divendres a les 19h que anirà des de la Pl Roja (Ciutat Meridiana) fins a l'Estació d'Autobusos de Fabra i Puig .

Després de 6 setmanes de vaga de transport públic la situació s'agreuja en els barris i està clar que ni l'augment dels serveis mínims ni els insuficients serveis socials estan ajudant a la solució dels problemes tant del veïnat com dels treballadors, que continuen units en la lluita per un transport públic de qualitat i unes condicions laborals dignes.

 
 La situació és alarmant i si aquest conflicte s'estén més en el temps, pot provocar un esclat que se'ls anirà de les mans als que ara encara poden donar una solució. Solució que passaria per escoltar el crit de veïns / es i treballadors "Fora SAGALÉS, volem TMB" que sens dubte posaria fi al conflicte laboral i milloraria el servei de transport a la zona.

24 d´abril 2013

Més informació:

Antonio conductor Nou Barris Sagalés 635364984

Teresa Comissió laboral nou barris 627039658

Mercader conductor TMB 676705062


La Vaga Indefinida del Bus Nou Barris continua després del fracàs de l'última mediació malgrat els esforços per part dels treballadors i l'Administració per aconseguir un acord

La Vaga Indefinida del BUS NOU BARRIS continua després del fracàs de l'última mediació malgrat els esforços per part dels treballadors i l'Administració per aconseguir un acord.

La fèrria posició de l'empresa SAGALÉS ho impedeix.

Un cop tancada la negociació ia proposta del Departament de Treball dels treballadors del BUS NOU BARRIS han fet una proposta de millora dels serveis mínims consistent a augmentar al 50% en les hores que més es necessiten i al 25% a la resta d'hores (recordem que ara mateix són del 40% en hores punta i del 20%.

Els treballadors no volen fer mal algun al veïnat en el qual treballa, sinó que a través de l'ajuda mútua defensar unes condicions laborals dignes i un servei de transport de qualitat al barri.

Els treballadors han manifestat que es mantenen ferms en les seves reivindicacions, molt més amb les mostres de solidaritat que estan rebent dels veïns i veïnes de Nou Barris.

Barcelona, 18 d´abril

Més informació:

Antoni - 635364984

Teresa - 627039658

Mercader- 676705062

TWITTER BUS NOU BARRIS: https://twitter.com/busbarris


Conflicte laboral a l'empresa BUS NOU BARRIS (SAGALÉS)

 
Entrem en la cinquena setmana de vaga indefinida convocada pels conductors del BUS NOU BARRIS, una empresa creada per SAGALÉS per explotar les línies de TMB 80,81,82 i 83 que donen servei als barris més perifèrics i pitjor comunicats del nord de Barcelona .

Històricament aquestes línies van ser explotades per Transports Lidya, empresa de la qual prové l'actual plantilla i que durant més de 20 anys va donar el servei sense cap tipus de problemes laborals.

La desaparició de Lidya provocar la volta d'aquestes línies a TB (TMB) que en comptes d'explotar directament les subcontractar durant 5 anys, a través d'un concurs públic, a SAGALÉS.

Des del 1 gener 2010 SAGALÉS es va fer càrrec d'aquestes línies agafant el compromís de mantenir el servei amb la qualitat que li exigia TMB. Igualment una de les clàusules del contracte signat SAGALÉS és que es comprometia a respectar les condicions econòmiques i laborals dels treballadors que provenien de Lidya, per la seva part TMB es comprometia a sufragar el dèficit econòmic de l'explotació de les línies ja que es tracta de un servei clarament deficitari. Per poder complir el seu compromís TMB rep cada any de l'Administració, per l'explotació de les línies 80,81,82 i 83, uns 640.000 €.

L'any 2011 SAGALÉS decideix, amb l'autorització de TMB, crear l'empresa BUS NOU BARRIS dedicada exclusivament a donar servei a les línies guanyades en concurs per SAGALÉS.

Comencen els problemes

 
Ja el 2011 la Direcció de SAGALÉS intentar despenjar del conveni col·lectiu als treballadors del BUS NOU BARRIS però finalment no ho va fer després de l'anunci d'una convocatòria de vaga. Però l'empresa no s'oblida dels seus objectius i en la seva nova estratègia per doblegar la plantilla va iniciar una campanya repressiva amb l'acomiadament d'un conductor i anunciant que el 2013, amb l'excusa que té perdudes, no podrà complir amb seus compromisos econòmics i laborals.

SAGALÉS pretén ara novament despenjar del conveni i aplicar un augment de jornada anual de 170 hores i alhora deixar de pagar els augments pactats en conveni i també l'antiguitat, tot això acompanyat d'un canvi de condicions de treball pel que fa als torns i horaris que no respecta els descansos dins de jornada ni el descans de 12 hores entre jornades.

Davant aquestes imposicions i amenaces la plantilla va decidir anar a la vaga que va començar amb aturades parcials de dues hores per torn i des de fa quatre setmanes s'ha convertit en vaga total indefinida.

Els dotze conductors que secunden la vaga (la totalitat de l'actual plantilla) estan afiliats a CCOO tot i que aquest sindicat s'està mantenint al marge del conflicte després que en la mediació del Tribunal Laboral de Catalunya els conductors es presentaran amb una advocada, contractada per ells mateixos. CCOO, al·legant conflicte d'interessos, va abandonar la sala i des de llavors aquesta desapareguda.

Actualment les mediacions de la vaga s'estan realitzant al departament de Treball de la Generalitat on, tot i comptar els treballadors amb l'opinió favorable de Treball, SAGALÉS, segueix sense estar disposada a complir amb el que té signat.

Per la seva banda TMB, tot i ser la propietària de les línies i ser, per tant, responsable del servei que se li dóna als usuaris / es de Nou Barris, es manté, igual que l'Ajuntament de Barcelona, ​​al marge del conflicte al legant que és un problema exclusiu de SAGALÉS.

Durant tot aquest període els conductors del BUS NOU BARRIS han realitzat diverses concentracions i manifestacions on han comptat amb el suport de molts veïns / es de Nou Barris i dels conductors / es de TMB que solidàriament exigeixen, no només que SAGALÉS compleixi amb els seus treballadors , sinó que també es demana que l'Administració millori el servei de transport públic a la zona.

El conflicte del BUS NOU BARRIS posa de manifest la marginalitat de barris com Torre Baró i Ciutat Meridiana, una cosa que es porta denunciant durant anys i que evidencia la despreocupació general dels problemes quotidians que pateix un veïnat a causa exclusivament de la seva geografia ia la seva condició de classe obrera.

Novament Barcelona es troba amb un conflicte en el transport públic que encara que només afecti a una part de la ciutat ia una petita plantilla de treballadors no es pot obviar i per tant cal que es resolgui ajuntant les exigències dels treballadors i del veïnat: que es compleixi el signat i que es millori el servei del transport públic a la zona.
 
Aquest conflicte s'ha de guanyar i es pot guanyar. Tenim una plantilla unida i un veïnat mobilitzat i encara TMB, l'ajuntament i el sindicalisme pactista es netegin les mans hi ha una cosa amb la qual els Directius de SAGALÉS no comptaven: la solidaritat contagiosa que aquesta despertant els conductors del BUS NOU BARRIS.

 
El proper dimarts 16 d'abril als locals del COL·LECTIU RONDA c/Trafalgar nº 50 a les 7 de la tarda amb l'objectiu d'ampliar aquesta informació i d'organitzar la solidaritat.

Més informació:

- Antonio - Conductor Bus Nou Barris - 635364984

- Teresa - Comissió Laboral de Nou Barris - 627039658

- Mercader - Conductor solidari TMB (Coordinadora Laboral i Suport Mutu 15M) - 676705062

TWITTER BUS NOU BARRIS: https://twitter.com/busbarris

Conflicte laboral a l'empresa Bus Nou Barris(Sagalés) , a Barcelona

informa bus 9 barris 1

informa - bus 9 barris 2

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print
  • Etiquetes

  • Dins la mateixa secció