CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Dijous 10 abril VAGA al Bicing

Dimecres, 2 abril, 2008

ALS USUARIS DEL "BICING” I A LA POBLACIÓ

VAGA EN EL BICING A BARCELONA

DIJOUS 10 D'ABRIL- 2008.

EL DIJOUS 10 D'ABRIL NO AGAFIS LA BICICLETA PER A DESPLAÇAR-TE JA QUE AMB MOTIU DE LA VAGA I L'AMPLI SEGUIMENT QUE TINDRÀ LES BICICLETES NO SERAN TRANSPORTADES DES D'UNA ESTACIÓ A UNA ALTRA. CORRES EL RISC DE NO TROBAR LLOC BUIT EN LA TEVA ESTACIÓ DE DESTINACIÓ I QUE NO LA PUGUIS ANCLAR AMB EL CONSECUENT COST ECONOMIC PER A LA TEVA BUTXACA QUE T'APLICARÀ L'EMPRESA.

Els treballadors del bicing i la CGT portem des de juny del 2007 parlant amb l'empresa i amb els polítics de l'ajuntament. A part de ser escoltats, no hem obtingut cap resultat encaminat a solucionar els greus problemes que sofrim els treballadors d'aquesta empresa. La vaga per a tot el dia 10 d'abril i la protesta pública és l'únic camí que ens han deixat.

Els motius de la vaga són els innombrables acomiadaments que s'han produït en l'empresa sobre les persones que han demanat que es compleixi la legislació vigent i la Llei de Prevenció de Riscos Laborals, entre altres motius.

Mes de 250 treballadors han sofert aquestes lamentables condicions de treball en les seves carns; la majoria d'ells abandonen l'empresa i els que intenten aguantar i lluiten perquè se'ls respectin els drets que la llei reconeix, són tirats al carrer, reconeixent automàticament l'empresa la improcedència de l'acomiadament, sense haver d'acudir als tribunals. Aquesta situació ens recorda més al segle XIX que al XXI.

Fem responsable d'aquesta situació a l'Ajuntament de Barcelona qui, després de treure a concurs public el servei del bicing, l'hi va atorgar a Clear Chanel, multinacional nord-americana de publicitat amb llaços amb l'inefable Bush. Aquesta, al seu torn l'hi subcontracta a Delfin Group, una empresa de publicitat de Barcelona.

Sent un Servei Públic muntat per l'ajuntament, aquest en cap moment ha exercit control algun sobre com s'estava realitzant la posada en funcionament del bicing a la ciutat. En cas contrari suposem que no permetria que es muntin estacions en llocs on sempre s'ha d'infringir la Legislació Viària per a efectuar la càrrega i descàrrega de les bicicletes.

No han controlat que es respecti la legalitat laboral ni la Llei de Prevenció la qual per llei estan obligats a vigilar que es respecti, ens sembla que el senyor Hereu, alcalde de la ciutat, s'està donant molts passejos amb bicicleta davant dels mitjans de comunicació als quals explica els grans plans d'expansió del projecte però amagant que condicions es porta a terme, i per a no faltar a la veritat cal explicar-lo tot, fins l'inexplicable.

CONTRA LA PRECARIETAT, SOLIDARITAT.

EL 10 D'ABRIL NO AGAFIS EL BICING.