CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

El Camp de Tarragona perd els últims trens que enllaçaven les estacions urbanes convencionals de Tarragona i Reus amb l’interior i el nord de la península

Dimarts, 4 agost, 2009
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

La secció de Tarragona del sindicat ferroviari de la CGT (SFF-CGT) ha denunciat que des del 27 de juliol passat han deixat de circular els últims trens, Miquel de Unamuno i Estrella, que enllaçaven les estacions urbanes convencionals de Tarragona i Reus amb l'interior i el nord de la península. Això suposa un pas més d'allò que ja venien denunciant: la pèrdua progressiva de serveis ferroviaris al Camp de Tarragona, ja que Renfe-Adif centren tots els esforços i mitjans en l'AVE.


- Denuncien la supressió dels últims trens que enllaçaven les estacions urbanes amb el nord peninsular

02/08/09 - Tarragona - EL PUNT

El sindicat ferroviari de la CGT ha denunciat que des del 27 de juliol passat han deixat de circular els últims trens, Miquel de Unamuno i Estrella, que enllaçaven les estacions urbanes convencionals de Tarragona i Reus amb l'interior i el nord de la península. Els sindicats recorden que a finals del 2008 Renfe ja va deixar Tarragona sense serveis que connectaven amb ciutats del nord de l'Estat, des de Logronyo i Pamplona fins a Vigo, i va substituir aquests serveis a través de la línia del TAV. També l'històric Miguel de Unamuno, que connectava amb Irun, ha estat substituït per un Alvia que permet guanyar temps i confort, però, en contrapartida, no para dins de les ciutats: s'ha d'anar a buscar a l'estació del TAV a la Secuita. A més, la CGT continua denunciant «la pèrdua de servei i qualitat» a les estacions de la línia convencional, i posa els exemples de Cambrils, l'Aldea-Amposta o Reus, tancada en horari nocturn, i el tancament de les estacions de la línia Reus-Móra-Flix. Per tot plegat denuncien que s'han perdut més de dos-cents llocs de treball.

www.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/13-serveis/67649-denuncien-la-supressio-dels-ultims-trens-que-enllacaven-les-estacions-urbanes-amb-el-nord-peninsular.html

- CGT denuncia la manca d'enllaços ferroviaris entre Reus i el nord de l'Estat

Renfe prioritza l'estació d'alta velocitat de la Secuita per damunt de les convencionals

Redacció Reus Digital. 03 d'agost de 2009

El sindicat ferroviari de la CGT ha criticat en un comunicat que des del 27 de juliol passat han deixat de circular els trens 'Miguel de Unamuno' i 'Estrella', que enllaçaven les estacions urbanes convencionals de Reus i Tarragona amb l'interior i el nord de la península. El tren 'Miguel de Unamuno', que arribava fins a Irun, ha estat substituït per un Alvia que permet guanyar temps i confort, però no s'atura dins d'aquestes dues ciutats ja que s'ha d'anar a l'estació de la Secuita per agarfar-lo.

D'altra banda, la CGT denuncia la pèrdua de qualitat a les estacions de la línia convencional, posant com a exemple Cambrils, l'Aldea-Amposta o Reus, tancada en horari nocturn, i s'ha mostrat contrari al tancament de les estacions de la línia Reus-Móra-Flix. Segons la CGT, en total hi haurà una pèrdua de dos-cents llocs de treball.

Fa unes setmanes, la Cambra de Comerç ja va denunciar el deteriorament de les línies ferroviàries que passaven per Reus i els pocs enllaços convencionals que hi ha amb Móra d'Ebre, Flix, el sud de les Terres de l'Ebre i Lleida.

www.reusdigital.cat/index.php?command=show_news&news_id=8589

- Noves retallades del sistema ferroviari en detriment de les estacions del Camp

Pobleviu. 03/08/2009

Des del 27 de juliol, els trens "Miguel de Unamuno" i "Estrella" que unien les estacions de Reus i Tarragona amb el nord de la Península Ibèrica han deixat de passar per aquestes estacions, i els seus serveis, han estat substituits pels trens "Alvia", que tot i ser més ràpids i disposar de majors comoditats per les passatgeres, són més cars i només s'aturen a l'estació del TAV a Perafort.

Segons el Sindicat Ferroviari de la CGT, aquest fet demostra un cop més, la reducció de serveis ferroviaris de les estacions de Reus i Tarragona, en detriment de l'estació construida per fer arribar el TAV a la vegueria del Camp, el que implica que la gent s'hagi de desplaçar fins allà i que el cost del viatge sigui molt més car.

A més, han denunciat el tancament de moltes estacions convencions, com Reus, Aldea i Cambrils, en horari nocturn, i s'han mostrat contraris al tancament de les estacions de la línia Reus-Móra-Flix, que suposaria l'acomiadament de dues-centes treballadores, aproximadament.

www.pobleviu.cat/index.php?id_categoria=12&madre=7&id_noticia=1323

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print
  • Etiquetes

  • Dins la mateixa secció