El Comitè de descansos agraeïx a tots els companys/es l’esforç realitzat durant tots aquests mesos
L'Assemblea de conductors/es del passat 15 d'Abril va decidir per àmplia majoria acceptar el preacord amb la Direcció de TMB. Aquest preacord significa:
25 MINUTS DE DESCANS DIARIS
Fins a l'engegada del nou sistema de descansos, que s'ha de pactar en el pròxim conveni, els serveis actuals es queden igual. I a partir del dimarts 6 de maig tots els conductors/es anirem acumulant 25 minuts de descans/reducció de jornada per cada dia que vinguem a treballar.
Aquests 25 minuts són la garantia que, si es retarda l'engegada del nou sistema de descansos, anirem augmentant la nostra borsa d'hores. La forma de gaudir els descansos que acumulem (dies o compensació econòmica) s'acordarà per la Comissió negociadora del pròxim conveni (cada 16 dies de treball es genera un dia de descans extra).
DOS DIAS DE DESCANS SETMANALS
En l'acord també es pacta que en el pròxim conveni s'ha d'aplicar un nou sistema que porti el doble descans setmanal, sistema que ha de portar 96 descansos setmanals (48 setmanes laborals per dos descansos setmanals) dels quals com a mínim 61 descansos han d'ésser en dissabte o diumenge.
L'aplicació d'aquest acord significarà en la seva engegada una reducció de dies de treball que passaran dels actuals 251 dies a 225: una reducció d'unes 104 hores. Si parlem de la jornada diària cal dir que amb l'acord la jornada mínima actual i amb el mateix salari passaria de 7.04 a 7.24 hores. Segons TMB, aquesta reducció de jornada costarà uns 5 milions d'euros al que caldrà afegir una contractació mínima de 175 nous conductors/es
Calendari: El fet que l'acord garanteixi el doble descans setmanal dels quals, com a mínim, 61 dies seran en dissabte o diumenge, tal com tenim actualment, vol dir que en la negociació del conveni és possible augmentar-los pel que és segur que caldrà seguir defensant calendaris que augmentin els descansos en cap de setmana, com el que ja hem exposat des del Comitè de descansos i que aquí recordem.
TEMES QUE HAN QUEDAT PENDENTS
A més de pactar un nou calendari caldrà acordar en el nou conveni de quina manera s'han de gaudir els 30 minuts de descans que indica el Reial decret 902, que han de realitzar els conductors/es que treballin més de 6 hores seguides i també caldrà definir els temps de presència i com els afecta l'acord als conductors/es a temps parcial.
EN RELACIÓ AL TEMA EXPEDIENTS
Sobre aquest tema s'ha arribat a un acord amb l'empresa de no tramitar cap nou expedient i retirar els 30 que estaven pendents de resolució o comunicació. Sobre els 24 que ja s'estaven complint han quedat tots sense efecte a partir del dia 16 d'abril, ja no estaran en l'expedient laboral de cada expedientat, i respecte als dies ja realitzats es mantindrà la via judicial oberta pels afectats.
ALGUNES CONCLUSIONS…
Aconseguir els dos dies de descans sense augmentar la jornada diària mínima de 7.04, tal com ho platejavem, significa reduir la jornada anual en unes 184 hores. Com diem l'acord solament redueïx unes 104 hores, pel que encara ens han faltat unes 80 hores per les que caldrà seguir lluitant en la negociació del conveni que ara s'obre.
Està clar doncs que només hem aconseguit una part del que demanàvem, una part que alguns companys/es pensaven que anava a ser molt difícil arribar-hi i uns altres pensaven que no era suficient i que finalment l'Assemblea va acceptar majoritàriament. I hem de dir molt alt i molt clar, per als que sembla que segueixen sense saber que és respectar una Assemblea, que des d'un principi s'ha fet el que votava a mà alçada la majoria dels conductors/es.
Per altra banda no hi ha cap dubte que la lluita pels dos dies de descans ha estat una lluita exemplar i al marge del que s'ha plasmat en l'acord la nostra mobilització ha generat moltes il·lusions dintre i fora de TMB. Hem demostrat que es poden aconseguir millores laborals sense necessitat que intervinguin els "vividors" sindicals i hem demostrat que quan la plantilla està unida i pren els seus acords en Assemblees reapareixen entre nosaltres, malgrat les diferències d'opinions que puguem tenir, la solidaritat de classe i la lluita col·lectiva.
Amb la nostra lluita i amb la nostra manera d'organitzar-nos i de presa de decisions es pot dir que li hem donat un cop molt fort a les corruptes cúpules sindicals que tant de mal ens han anat fent conveni després de conveni. Ara sortiran dient que: “si tanta vaga per a això”, que “si l'acord és gràcies a nosaltres”, que “si és un acord de la vergonya”. Amb tot això només fan que insultar la voluntat de la majoria de conductors/es expressada en l'Assemblea. Ara toca estar alerta perquè els de sempre no es puguin recuperar o apareguin nous oportunistes.
Cal estar alerta perquè ningú ens pugui tornar a vendre en aquest conveni que ara s'ha de començar a negociar. Entre tots i totes les que hem estat posant temps i diners per a millorar els nostres descansos en aquests mesos de lluita podrem mantenir la força i seguir endavant amb les nostres condicions de treball.
El Comitè de descansos es reunirà dimarts que ve 22 d'abril en el menjador de la cotxera de Triangle a les 17h. Una vegada més, i com sempre, la reunió és oberta a tots els conductors/es.
Manifestació i Festa el 1r de Maig
1r de Maig Alternatiu i Anticapitalista: Construïm la Solidaritat des dels moviments socials i els lluites obreres. Manifestació, dijous 1, a les 17:30 Plaça Universitat i després... Festa de celebració i agraïment dels conductors/es de TMB a tota la bona gent de Barcelona
El dijous 1r de Maig es realitzarà una Festa a les Cotxeras de Sants per celebrar la lluita pels dos dies i l'acord acceptat per la majoria de conductors/es en Assemblea
De 19h a 21h: Passada de documentals i videos realitzats per gent solidària sobre tot el conflicte
De 21h a 23h: Concert de Vapor Nou Jazz Orquestra de Rubí
Hi haurà exposició sobre tot el material publicat durant aquests mesos i, per descomptat, una bona barra on prendre uns merescuts glops.
http://comitedescansos.blogspot.com/
http://www.cgtbus.com/
http://usuarispels2dies.blogspot.com
Attached documents