CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

El Comitè General de RENFE Operadora convoca vagues de 24 hores per als dies 9 i 10 de juny contra la fragmentació de RENFE

Diumenge, 24 maig, 2009

El Comitè General de RENFE Operadora convoca vagues de 24 hores per als dies 9 i 10 de juny, després de la reunió mantinguda pels portaveus del CGE. L'acord que s'ha adoptat per unanimitat en el Comitè General d'Empresa és la convocatòria de dues jornades de vaga de 24 hores per als dies 9 i 10 de juny, així com convocar als mitjans de comunicació a una roda de premsa a la qual assistiran els Secretaris Generals dels sindicats amb representació en el CGE (CGT, UGT, CCOO, SEMAF i SF) per a explicar la postura de CGE. Per altra banda es realitzarà una ronda d'assemblees pels territoris.


El passat 7 de maig, el Ministeri de Foment, a través de Nota de Premsa, va fer públic el traspàs de les competències, previstes per al dia 1 de gener de 2010. Les competències afectades pel traspàs inclouen la regulació del tràfic, la planificació, la gestió, la coordinació i inspecció dels serveis i activitats i la potestat tarifaria.

Al final del 2011, si la Generalitat no està contenta amb RENFE podrà quedar-se amb el material i el personal, amb diverses possibilitats obertes entre les quals estaria el subrogar a una empresa privada l'activitat. No s'ho inventa la CGT, ho diu la Generalitat a la premsa.

L'acord subscrit entre la Generalitat i el Ministeri de Foment volen fer-lo efectiu mitjançant una Comissió Bilateral durant el pròxim mes de juliol. Mentre altres comunitats autònomes, com la de Madrid, esperen els resultats de l'experiment per a quedar-se amb l'explotació ferroviària de les seves rodalies.

És evident que s'han obert les portes de l'abisme del 2011: des del mes d'abril el Comitè General d'Empresa ve plantejant conflicte davant la falta d'un model d'empresa per a RENFE que garanteixi el futur dels llocs de treball, on no es regali la nostra feina a les empreses privades i on no es declarin excedents ficticis en els tallers, als quals sabem que també pensen segregar més endavant. Quant anem a durar els treballadors de RENFE en el sector públic si comencen a tallar l'empresa a trocets?

Des de CGT no ens oposem que la gestió de les competències sigui realitzada per les Comunitats Autònomes, però no estem d'acord que els traspassos de competències suposin la fragmentació de la plantilla: al nostre entendre ha de comportar que RENFE Operadora segueixi prestant el servei públic, doncs en cas contrari estaria en perill la continuïtat de RENFE Operadora com operador públic ferroviari, així com les condicions laborals dels treballadors de RENFE Operadora i de l'empresa pública ADIF, posant en risc l'estabilitat en l'ocupació dels treballadors i treballadores de l'empresa.

Per tot això, des de CGT venim plantejant a l'empresa des de fa molt temps:

• Defensa d'un model de ferrocarril integral i solidari que cohesioni i vertebri el territori de l'estat.

• Defensem la gestió d'un model de Servei Públic eficaç i de qualitat, que doni resposta a les necessitats del ciutadà sota les premisses essencials de seguretat, fiabilitat i igualtat.

• Demandem un model de gestió en el qual l'estat sigui el que tuteli la prestació d'un servei públic al ciutadà, així com la titularitat de les infraestructures ferroviàries.

• Ens oposem a la segregació de RENFE Operadora i al transvasament de treballadors i mitjans materials per suposar la fallida de l'exposat en punts anteriors i una disgregació encara major a la qual ja sofreix el col·lectiu ferroviari amb les inevitables modificacions i segures pèrdues de les garanties normatives, d'ocupació i dels drets dels treballadors/es.

La CGT seguirà en la seva obstinació fins que es garanteixi la integritat de la plantilla i la continuïtat de RENFE Operadora com prestadora dels serveis de Proximitats a Catalunya, ja que el Estatut no recull que hagin de crear-se noves empreses ferroviàries.

SFF-CGT

www.sff-cgt.org