El manteniment de l’ocupació pública i estable a Adif i Renfe Operadora, una prioritat per a la CGT
Davant la situació actual que estan provocant, tant les polítiques econòmiques i els plans de privatització del govern, com les polítiques laborals de les empreses públiques ADIF i Renfe-Operadora encaminades al lliurament dels Serveis i l'Ocupació Pública a la degradació dels mateixos en el lliure mercat, des de CGT, farts de comèdies, ens hem disposat a afrontar tan penosa situació amb una campanya en defensa de les ocupacions estables i els serveis públics.
Així mateix, són els seus acords amb la CEOE per a la negociació col·lectiva topant els salaris, tenim l'índex d'atur més alt d'Europa i els treballadors espanyols som els europeus que pitjor conciliem la vida familiar i laboral, i els primers d'Europa en estrès i pressió laboral segons el baròmetre europeu que es realitza mitjançant una enquesta laboral als treballadors, però la satisfacció varia ostensiblement segons s'estigui en una empresa pública o privada, sent en aquesta última on els treballadors mostren una pitjor situació.
CGT forma part activa en l'organització d'un front europeu d'oposició a la privatització dels Serveis Públics i és pel que després de diverses reunions d'àmbit Comunitari acudirem el dia 11 d'Octubre a Paris para delimitar l'estratègia i les actuacions a realitzar, juntament amb el sindicalisme alternatiu i emergent europeu, en la lluita contra l'avanç de la privatització i degradació de les ocupacions i els Serveis en tot el territori comunitari.
Aquestes estratègies del totalitarisme econòmic i laboral del mercat, enarborades des dels altars polítics i sindicals estan trobant des de fa anys unes pràctiques amigues en les entitats d'ADIF i Renfe- Operadora, que són sens dubte intolerables. El nostre present mostra senyals de malaltia que prometen un futur immediat precari i sobrecarregat d'hores laborals i d'estretor econòmica. Les privatitzacions són nombroses i cap activitat en les dues empreses es veu lliure del seu assalt: les Mercaderies, els Serveis Auxiliars, complementaris i addicionals, Infraestructura i un Manteniment amb milers de treballadors en precari i els encarregats de Treball –amb un recent curs de formació a Saragossa-, les Terminals, ara anomenades Serveis Logístics, pràcticament privatitzades, la desaparició dels Ajudants Ferroviaris en Circulació les funcions dels quals passen a mans privades, Estacions de Viatgers i la Informació, Atenció al Client i Venda de Bitllets en més de 140 llocs de treball, Proximitats i la Venda de Bitllets amb treballadors en condicions indignants que gestionen sindicats amb una infàmia d'acord amb la seva capacitat de tragar, …
CGT denunciarà els Convenis Col·lectius de les dues empreses, cadascun ha complert el paper que li va ser encomanat i el conformisme no és el nostre senyal d'identitat, a més d'existir una sèrie de matèries, tant econòmiques com laborals que no poden seguir igual i han de millorar. Després dels greuges establerts amb els acords específics a ADIF, la falsedat demostrada per aquells que van assegurar poder arreglar-lo amb posterioritat a la traïció dels col·lectius i tenint en compte l'altra comèdia que s'està seguint en les negociacions del desenvolupament del I CC, no és previsible cap avanç, pel que denunciar el conveni i començar de nou és l'única sortida que pot beneficiar-nos com treballadors: Pujada salarial amb l'IPC real, Reducció de la jornada, augment dels beneficis socials i una aposta de futur per l'ocupació Pública i estable. Així mateix CGT continuarà amb les mobilitzacions en Estacions de Viatgers per la privatització de 140 llocs de treball i desenvoluparà una campanya exhaustiva entre la ciutadania i els treballadors sobre la importància del manteniment i augment dels Serveis i les Ocupacions Públiques.
SFF-CGT