CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

El nou ERO a AENA: l’acomiadament de treballadors temporals

Dissabte, 27 abril, 2013
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

Com ha passat en la resta del sector públic, els treballadors temporals són els que han pagat un major preu en la política de desmantellament dels serveis públics. Els seus acomiadaments han estat purs i durs, sense mesures que esmorteeixin aquesta mesura; a més, s'hna realitzat de manera encoberta, progressiva i sense la protesta que hagués ocasionat fer-lo amb treballadors fixos.

AENA no és una excepció, sinó una punta de llança d'aquest procés. Quan encara no han signat la liquidació tots els companys acollits al ERO oficial, a AENA s'han produït ja tres processos afegits d'acomiadaments col·lectius, aquests sense contrapartida alguna, i amb el silenci de totes les parts, de les quals no volem ser còmplices.

Primer, la liquidació de l'aeroport de Torrejón amb l'acomiadament dels companys amb contractes d'obra i servei. Els seus contractes van “ser extingits” a pesar que l'activitat per a la qual van ser contractats, aviació executiva, ha estat traslladada a l'aeroport de Barajas.

En segon lloc s'ha acomiadat als companys amb contractes d'interinitat impròpia a l'amortitzar la plaça directament en els aeroports del Grup III. En la resta de centres de treball també s'ha acomiadat a interins impropis amortitzant places amb l'excusa de la magra consolidació d'ocupació en alguns aeroports. Cal aclarir dos extrems. El 2012 es va frenar el procés de consolidació, a AENA abans fins i tot que fos vigent, per un Reial decret -altra retallada per RD-, d'aplicació per a aquest any en processos oberts amb anterioritat com el nostre. Però aquestes places ja van tenir reserva de plaça en l'oferta pública d'ocupació, que en el seu moment es va restringir a la possibilitat de promoció interna o trasllat. Els companys que han consolidat ho han fet amb tot dret. El problema és que no s'han consolidat totes les places que deguessin i, a més, s'han amortitzat places vives, places diferents de les reservades en el seu moment, per a fer-lo, amb el que s'ha augmentat la sagnia de llocs de treball en l'aeroport, al temps que s'ha acomiadat a altres companys.

El tercer procés es produirà en tots els centres de treball el pròxim 1 de maig. Es pretén acomiadar a un altre grup de treballadors temporals, amb contractes d'interinitat impròpia, les places de la qual seran ocupades per companys desplaçats dels centres de l'anomenat Grup III d'Aeroports (els que més han sofert amb l'ERO i tenen un altre conveni rebaixat, Bilbao, Fuerteventura, Girona, Eivissa, Lanzarote, Menorca, Santiago, Sevilla, Tenerife
Norte i València) per mobilitat geogràfica OBLIGATÒRIA.

Tots aquests acomiadaments són en frau de llei, fins i tot per a la minsa legislació que ens queda. Des de CGT entenem, a més, que són immorals. En moltes de les cartes d'acomiadament s'exposa com motiu, ja que és obligatori motivar qualsevol acomiadament, “els acords signats entre AENA i els representants sindicals”. Ignorem, doncs no és públic, si existeix algun acord referent a això, igual que ens hem hagut d'assabentar pel BOE de l'última modificació de Conveni per a tot el grup i de l'existència d'una Comissió modificadora de Conveni, però per a la legítima defensa dels seus interessos haguessin de conèixer-lo els companys acomiadats per a no trobar-lo en la fase documental en la sala social del seu judici per acomiadament.

A tots els companys i companyes afectats de manera directa instem a defensar les seves legítims drets, doncs entenem aquests acomiadaments en frau de llei com un expedient de regulació d'ocupació encoberta. Exigim la READMISSIÓ de tots i cadascun dels injustament acomiadats.

Aquest segon ERO encobert ens afecta a tots; es continua la política de liquidació dels centres de treball del Grup III i la resta de centres es perdran molts llocs de treball, sumats als acomiadaments voluntaris.

Totes aquestes mesures formen part del desmantellament del servei públic dels aeroports per a traspassar-lo al benefici privat, i són part integral de les mesures de pèrdua de drets i serveis bàsics que arrossega aquest país des de la empobridora ideologia de l'austericidi, volent-nos convèncer que LA SEVA crisi hem de pagar-la només els treballadors.

Però se'ns vol convèncer que els problemes d'AENA els hem generat qui treballem duent endavant aquest servei públic. Acceptar el missatge que som la rèmora, que som culpables d'una discutible situació, és cedir en la pèrdua de les nostres condicions laborals per al major benefici dels grups privats a qui se'ns vol cedir.

Però, el pitjor, és ser ingenus, doncs no som responsables, per exemple, de l'absurda política de taxes imposada pels nous gestors que ha dut a la major pèrdua de tràfic en la història d'aquest grup. I fer recaure la pitjor part d'això en els nostres companys temporals, amb qui treballem dia a dia, amb molts d'ells des de fa molts anys, és vulnerar principis bàsics davant els quals no podem mirar cap a un altre costat pensant que no ens tocarà a nosaltres.

Som molts qui estem indignats. Seguim en lluita.

PER LA READMISSIÓ DELS TREBALLADORS TEMPORALS ACOMIADATS

CGT AENA

http://www.cgt-aena.org

- TWITTER CGT AENA

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print