El nou responsable de Correus a Catalunya nega el desgavell que denuncien ajuntaments i sindicats
L'últim trimestre del 2006, quasi 900 empleats van passar d'eventuals a fixos
Vilaweb 18/01/2007 -IVAN VILA. Barcelona
Ni els controls interns que periòdicament fa Correus, ni les auditories externes que elabora una empresa independent, ni el volum de queixes presentades pels usuaris indiquen que el 2006 la qualitat del servei postal hagi empitjorat en territori català, segons va explicar ahir el nou director territorial de Correus a Catalunya, Manel Rey. Aquesta versió contradiu les acusacions que des de l'estiu li plouen a Correus des de les centrals sindicals i alguns ajuntaments.
+ Rey, ahir davant la seu de Correus a Barcelona. Foto: J.RAMOS |
Rey va desvincular el seu nomenament de l'informe en què el Síndic de Greuges avalava les crítiques i demanava a l'ens «canvis importants» per corregir les mancances d'infraestructura, organització i personal detectades. La substitució de l'anterior responsable, Jesús Ángel Flores, es va anunciar dos dies després que es fes públic l'informe, però Rey al·lega que la decisió estava presa abans, perquè Flores havia assumit el càrrec de manera provisional durant un temps «que s'havia allargat».
Ahir, a més, Rey va avançar una dada provinent de les auditories externes elaborades el 2006, que diu que 7 de cada 10 cartes amb destinació a Catalunya arriben com a molt dos dies després de ser enviades, un percentatge lleugerament superior al del 2005. La millora és més significativa si parlem de les que arriben al dia següent de l'enviament: segons les dades presentades per Rey, el 2005 això passava en un 45% dels casos, i el 2006, en un 52%. A més, el nou director territorial va insistir que «tampoc no ha augmentat el nombre de queixes de clients», nombre que no va concretar.
Rey va esgrimir també xifres d'inversió a Catalunya: 70 milions els dos darrers anys, i 45 més previstos per al 2007. I va avalar alguns dels suggeriments del síndic, com ara la de col·locar bústies comunitàries a les entrades de les urbanitzacions, la proliferació de les quals, va dir, complica el servei i suposa «un repte». El nou director també va argumentar que Correus és el primer interessat a consolidar la plantilla per poder oferir un millor servei, i va assegurar que això, que també li demanava el síndic, ja s'està fent. La plantilla, entorn dels 11.000 empleats, s'ha incrementat en 300 persones des del 2004. També des del 2004, 2.649 llocs de treball han passat d'eventuals a fixos, 893 dels quals ho van fer el darrer trimestre del 2006.